20 lutego 2023 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 2 min.
W tym artykule poruszamy:
Aktualizacje algorytmu Google to zmiany wprowadzane przez twórców wyszukiwarki, które mają poprawić to, jak działa ich narzędzie. Ich główne cele to poprawa jakości wyników wyszukiwania oraz zwalczanie spamu.
Jak często algorytm wyszukiwarki jest aktualizowany? Każdego roku wprowadzanych jest kilkaset pomniejszych update’ów! Większość z nich jest jednak niezauważalnych, dlatego Google o nich nie informuje.
Z punktu widzenia SEO najważniejsze znaczenie mają jednak tzw. podstawowe aktualizacje algorytmu.
Google Core Update (oficjalne tłumaczenie to „podstawowa aktualizacja Google”, choć można spotkać także wersję „aktualizacja rdzenia algorytmu”), to wprowadzane od czasu do czasu poważniejsze aktualizacje, które w znaczący sposób zmieniają to, jak działa wyszukiwarka.
W ciągu roku Google wdraża zwykle od 3 do 6 z nich. Twórcy wyszukiwarki czasami informują o ich wprowadzeniu z wyprzedzeniem, gdyż zdają sobie sprawę z tego, że w znaczący sposób zachwieją one rankingami.
Od czasu do czasu pojawia się aktualizacja algorytmu, która w znaczący sposób wpływa na branże pozycjonowania i marketingu internetowego. Oto kilka z nich:
Jedna aktualizacja algorytmu potrafi wiele namieszać. Częste zjawiska w przypadku większych update’ów to:
Stała analiza algorytmów Google to trudne zadanie, które wymaga dobrej znajomości branży SEO. Dobrym wyjściem jest dlatego powierzenie pozycjonowania doświadczonej agencji. Będzie ona w stanie z wyprzedzeniem poinformować o nadchodzących aktualizacjach, jak i pomóc w sytuacji, gdy taki update negatywnie wpłynie na Twoją witrynę.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację