Aktualizacje algorytmów Google. Czy należy się nimi przejmować?

Aktualizacje algorytmów Google. Czy należy się nimi przejmować?

20 lutego 2023 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 5 min.

Algorytm Google nieustannie się zmienia i jeśli chcesz dbać o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, powinieneś mieć jego aktualizacje stale na uwadze. Czemu? Tego dowiesz się w tym artykule.

Aktualizacja algorytmu – czym jest?

Aktualizacje algorytmu Google to zmiany wprowadzane przez twórców wyszukiwarki, które mają poprawić to, jak działa ich narzędzie. Ich główne cele to poprawa jakości wyników wyszukiwania oraz zwalczanie spamu.

Jak często algorytm wyszukiwarki jest aktualizowany? Każdego roku wprowadzanych jest kilkaset pomniejszych update’ów! Większość z nich jest jednak niezauważalnych, dlatego Google o nich nie informuje.

Z punktu widzenia SEO najważniejsze znaczenie mają jednak tzw. podstawowe aktualizacje algorytmu.

Google Core Update – co to jest?

Google Core Update (oficjalne tłumaczenie to „podstawowa aktualizacja Google”, choć można spotkać także wersję „aktualizacja rdzenia algorytmu”), to wprowadzane od czasu do czasu poważniejsze aktualizacje, które w znaczący sposób zmieniają to, jak działa wyszukiwarka.

W ciągu roku Google wdraża zwykle od 3 do 6 z nich. Twórcy wyszukiwarki czasami informują o ich wprowadzeniu z wyprzedzeniem, gdyż zdają sobie sprawę z tego, że w znaczący sposób zachwieją one rankingami.

Aktualizacje algorytmu, które wstrząsnęły SEO

Od czasu do czasu pojawia się aktualizacja algorytmu, która w znaczący sposób wpływa na branże pozycjonowania i marketingu internetowego. Oto kilka z nich:

Dlaczego warto mieć na uwadze zmiany w algorytmie Google?

Jedna aktualizacja algorytmu potrafi wiele namieszać. Częste zjawiska w przypadku większych update’ów to:

Podsumowanie – powierz obserwowanie zmian w algorytmie specjalistom

Stała analiza algorytmów Google to trudne zadanie, które wymaga dobrej znajomości branży SEO. Dobrym wyjściem jest dlatego powierzenie pozycjonowania doświadczonej agencji. Będzie ona w stanie z wyprzedzeniem poinformować o nadchodzących aktualizacjach, jak i pomóc w sytuacji, gdy taki update negatywnie wpłynie na Twoją witrynę.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!