Responsywność stron internetowych i jej znaczenie przy pozycjonowaniu

Responsywność stron internetowych i jej znaczenie przy pozycjonowaniu

17 lutego 2023 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 7 min.

Czy responsywna strona internetowa to konieczność? Zdecydowanie tak. W tym artykule dowiesz się, czym jest sama responsywność i jak wpływa na pozycjonowanie.

Responsywna strona, czyli jaka?

Responsywna strona www jest w stanie dostosowywać się do różnych rozmiarów ekranu i urządzeń, z których korzystają odwiedzający. Dzięki temu zapewnia ona optymalne user experience, niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta ze smartfona, tableta, laptopa czy komputera stacjonarnego.

Idea responsywnego designu zaczęła być wprowadzana w okolicach roku 2010. Jednym z jej głównych promotorów był Ethan Marcotte, który nawet napisał książkę „Responsive Web Design” – opisał w niej fundamentalne techniki, które pozwalają projektować strony zgodnie z tym podejściem.

Jak zatem osiąga się ową responsywność? Oto kilka z metod:

  • – dzięki układowi strony stworzonego dzięki tej technice cała witryna jest w stanie dostosować się do rozmiaru ekranu użytkownika.
  • – dzięki odpowiedniemu zastosowaniu CSS projektanci stron mogą tworzyć osobne style z myślą o różnych rozmiarach ekranów.
  • – za pomocą specjalnego zapisu CSS i HTML obrazy oraz filmy automatycznie skalują się do rozmiaru urządzenia odwiedzającego.
  • – za pomocą CSS można sprawić, aby tekst i rozmiary czcionek dostosowywały się tak, by użytkownik nie miał problemów z czytaniem zawartości.

Jak responsywność wpływa na SEO?

Mówiąc o wadze responsywności nie można nie wspomnieć o Mobile First Indexing. Co to takiego?

Mobile First Indexing (indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych) to jedna z ważniejszych aktualizacji Google. W jej wyniku priorytetem dla wyszukiwarki przy indeksowaniu i ocenianiu stron stało się to, jak prezentują się one na urządzeniach mobilnych.

Czy zatem responsywna strona jest ważna? Nie tyle co ważna, co raczej niezbędna! Google, gdy analizuje Twoją witrynę, wyjściowo traktuje ją tak, jakby przeglądał ją użytkownik na urządzeniu mobilnym. Dzięki elastyczności zapewnianej przez elastyczny design wszystkie jej elementy będą w każdym przypadku wyświetlać się prawidłowo, co na pewno przełoży się na pozytywną ocenę od Google.

Od 2019 roku wszystkie nowe strony automatycznie są indeksowane wedle reguł Mobile First Indexing, dlatego uwzględnienie jego założeń w tym kontekście jest już koniecznością. Pamiętaj też, że ponad 50% ruchu w Internecie to użytkownicy urządzeń mobilnych, dlatego jeśli nie zapewniasz im dobrego doświadczenia dzięki responsywnemu designowi, wiele na tym tracisz.

Responsywna strona – podsumowanie

Jeszcze raz to powtórzmy – obecnie responsywna strona to konieczność. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym, aby odpowiednio ją dostosować według tych założeń, skontaktuj się z nami.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!