Co to jest SEO – pozycjonowanie dla biznesu lokalnego

Co to jest SEO – pozycjonowanie dla biznesu lokalnego

28 marca 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Czy prowadzisz biznes, w przypadku którego pozyskujesz klientów z okolicy? Jeśli tak, to powinieneś zainwestować w lokalne SEO. W tym artykule dowiesz się, czym ono jest.

SEO – co to jest?

SEO (Search Engine Optimization) to inaczej optymalizacja z myślą o wyszukiwarkach internetowych. Z racji tego, że najpopularniejszą z nich jest Google, często w domyśle chodzi o dostosowywanie witryny właśnie pod nią.

SEO obejmuje wiele działań, które można sprowadzić do praktycznie równych sobie i zależnych od siebie 3 kategorii:

  • Content
  • Profil linków
  • Kwestie techniczne

Co to jest optymalizacja SEO w kontekście lokalnym?

Choć pozycjonowanie niezależnie od sytuacji rządzi się praktycznie tymi samymi zasadami, to jednak w kontekście lokalnym funkcjonuje nieco inaczej. Jego celem jest zwiększenie widoczności strony na specyficzny typ zapytań, czyli taki, przy których określany jest także rejon geograficzny (np. „dentysta Poznań”).

Jednym z głównych celów SEO lokalnego jest uzyskanie widoczności w tzw. local snack pack’u – jest to region, który na pierwszej stronie SERP znajduje się zawsze nad wynikami organicznymi. Ukazuje on 3 najtrafniejsze odpowiedzi na wpisaną lokalną frazę kluczową. Umieszczane są tu także inne ważne informacje jak adres, lokalizacja na mapie Google i recenzje użytkowników.

Kampania SEO – co to jest?

Kampania SEO to zorganizowane działania, które mają na celu optymalizację danej strony z myślą o konkretnych celach. W przypadku SEO lokalnego będzie to oczywiście widoczność na powiązane lokalne frazy kluczowe.

Jak można zrealizować taki cel? Oto kilka głównych działań:

1. Optymalizacja pod mobile

Gdy Twoi potencjalni klienci wpisują frazy lokalne, bardzo często korzystają przy tym z urządzeń mobilnych (przykładem są zapytania typu „restauracja w pobliżu”). Z tego powodu koniecznie zadbaj, aby Twoja strona była responsywna.

2. Mapy Google i profil Google Moja Firma

Widoczność w Mapach Google to naturalnie bardzo ważny element w przypadku SEO lokalnego. Jeśli chcesz zadbać o ten element, zoptymalizuj swój profil Google Moja Firma. To on wpływa na to, jak wiele informacji (godziny otwarcia, adres, numer telefonu, oferta) na temat Twojego biznesu będzie zawartych w tej sekcji.

3. Wpisy NAP

NAP, czyli Name, Address, Phone Number to niejako krótkie internetowe wizytówki firmy. Umieszcza się je na specjalnych stronach określanych jako katalogi. Gromadzą one podstawowe dane na temat różnych biznesów (np. jedynie z najbliższego regionu lub z określonych branż). Dodawanie jednolitych profili swojej firmy w takie miejsca może zwiększyć Twoją widoczność.

SEO lokalne – podsumowanie

SEO to sprawdzony sposób na pozyskiwanie klientów w Internecie. Postaraj się zatem wykorzystać potencjał tego narzędzia.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!