Czy link building umarł

Czy link building umarł

18 kwietnia 2019 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 6 min.

Link building był nadużywany przez liczne taktyki black-hat seo jak farmy linków, systemy wymiany linków (SWL) czy linki ukryte i spamowe treści. Ale po tym, jak Google wprowadził aktualizacje algorytmu Pingwin w 2012 r., aby wyeliminować te taktyki, skupiono się na technikach White-hat SEO i treściach wysokiej jakości.

Nie oznacza to jednak, że dyskusje na temat sensowności budowania zaplecza linkowego dobiegła końca. Niektórzy specjaliści SEO twierdzą, że jakakolwiek forma proaktywnego budowania linków jest stratą czasu w najlepszym razie i naruszeniem polityki Google w najgorszym przypadku. Inni twierdzą, że powinna to być cenna, uzasadniona część każdej strategii SEO. Gdzie więc leży prawda?

Argument treści wysokiej jakości

Powszechny, ale kontrowersyjny stosunek do budowania linków jest zawarty w tweetcie Patricka Soxa, który cytuje Dyrektora Zarządzającego Ryte Marcusa Tandlera podczas SEO Fight Club w SMX Munich.

„Oczywiście, wyrwany z kontekstu, ten jeden cytat z mojej 66-slajdowej prezentacji może być dość mylący, może być nawet niebezpieczną poradą”

Powiedział Tandler po fakcie w Search Engine Land, przypominając nam, że niuansów budowania linków nie łatwo przekazać na Twitterze.

„Stara porada SEO dotycząca pisania treści dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek, dotyczy również budowania linków. Nie buduj linków, ponieważ może to przynieść pewną „wartość SEO”, buduj linki, które kierują ukierunkowany ruch do Twojej witryny ”.

Argument organicznej widoczności

Wielu zwolenników praktyki powołuje się na potrzebę budowania powiązań w celu odróżnienia treści w niszach o wysokiej konkurencji.

„Problem z dużą ilością treści polega na tym, że nikt tego nie widzi. Jeśli nie będziesz docierał to swoich odbiorców, tracisz wiele świetnych możliwości budowania linkowania,”

Powiedziała Julie Joyce, właścicielka link development Media Link Fish Media.

„Niedawno zdobyłam świetny link dla klienta po tym, jak skontaktowałam się z blogerem w tej samej niszy i wskazałam na treści, które moim zdaniem pasowałyby do kontentu, który już miał, i podziękował mi. Kiedy ktoś mówi: „Hej, dzięki, że to wysłałeś!” naprawdę zdajesz sobie sprawę, jak łatwo jest przegapić ludzi ”.

Debra Mastaler, prezes Alliance-Link, również nie zgadza się ze zbyt wąskim skupianiem się na treści.

„W budowaniu linków jakość treści może być wykorzystywana jako narzędzie przyciągające uwagę i linki. Ale to nie wystarczy”.

„Twoje wysokiej jakości treści nie przyniosą pożądanych rezultatów, jeśli nie będą promowane za pomocą kombinacji taktyk wpływających na zachowanie. Tutaj zawodzi wiele kampanii budowania linków, czas poświęca się na tworzenie treści, ale niewiele myśli się o tym, gdzie należy promować i komu.”

Zarówno Joyce, jak i Mastaler zgodzili się, że budowanie linków jest zarówno techniką, jak i inwestycją.

„Treści, ogłoszenia, towary i usługi są rozpowszechniane za pośrednictwem linków, połączenie tych sił oznacza, że ​​budowanie linków ma duży wpływ na strony i ludzi, co czyni je dobrą inwestycją czasu i pieniędzy”.

Powiedział Mastaler.

Nic nie jest czarno-białe

Tandler powstrzymał się przed całkowitym potępieniem budowy linków.

„Istnieje wiele bardzo utalentowanych twórców linków, którzy mogą tworzyć starategie linkowania, które wydają się całkowicie naturalne. Istnieje również wiele bardzo kreatywnych agencji, które tworzą znakomite magnesy linkowe. Ale oprócz firm, które rozumieją wartość doskonałego SEO i inwestują w to duże kwoty, istnieją setki tysięcy firm, od jednoosobowych, lokalnych sklepów i właścicieli restauracji po duże korpusy, które są pogoń za niskobudżetowym podejściem SEO. ”

Po drugiej stronie linii Joyce powiedziała:


„Witryny mogą być pozycjonowane bez świetnych linków, ale generalnie nie znajdziesz witryn konsekwentnie zajmujących czołowe 10 lub nawet 20 najlepszych wyników”.

Jako specjaliści marketingu internetowego często mamy zadanie uświadomienia sobie marki lub osiągnięcia określonych wskaźników KPI przy ograniczonych zasobach. Najskuteczniejsza alokacja tych zasobów leży u podstaw tej trwającej od dziesięcioleci rozmowy, która od czasu do czasu jest ożywiana przez aktualizacje algorytmów, badania korelacyjne i tweety przez SEO celebrytów.

Gdy tak się stanie, sama dyskusja może przyćmić stosunkowo skromny cel łącza – nie narzucać rankingów wyszukiwania, ale zapewnić użytkownikom kontekst i zasoby, których szukają.

„Jeśli link do mojej witryny zapewnia ukierunkowany ruch, najlepiej z długim czasem przebywania i wieloma wyświetleniami stron na wizytę, uważam to za dobry link”

Powiedział Tandler.

„Tak jak lubię mówić,„ linki pomagają uzyskać ranking, ale kliknięcia pokazują, że zasługujesz na to, by tam być ”

Powiedział Mastaler.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!