On Site SEO – dlaczego Google lubi niektóre strony

On Site SEO – dlaczego Google lubi niektóre strony

6 grudnia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 7 min.

Pozycjonowanie stron to złożona kwestia. Z tego powodu proces ten dzieli się na różne etapy, które skupiają się na innych czynnikach. W tym artykule lepiej poznasz, czego dotyczy On Site SEO.

Czym jest On Site SEO?

On Site SEO odnosi się do wszelkich działań z zakresu optymalizacji pod wyszukiwarki, które są bezpośrednio powiązane z Twoją stroną internetową – w grę wchodzą zatem takie kwestie, nad którymi masz pełną kontrolę.

W wyniku działań On Site SEO strona jest bardziej użyteczna i wartościowa dla użytkowników, co poprawia jej widoczność w Google

On Site SEO – checklista

Na jakie elementy zwracać uwagę w szczególności w przypadku optymalizacji strony? Oto najważniejsze czynniki:

Interesujący i przydatny content

Dobrej jakości content to jeden z elementów On Site SEO, nad którym masz pełną kontrolę. Poniższe wskazówki pomogą Ci w jego optymalizacji:

  • Nagłówki i struktura – nagłówek ma za zadanie przykuć uwagę czytelnika. Gdy już się to uda, następująca po nim treść powinna być sprawnie sformatowana, aby tekst dało się łatwo skanować i przeanalizować.
  • Analiza konkurencji – sprawdź, jakie treści publikuje konkurencja i zastanów się, co możesz zrobić lepiej.
  • Frazy kluczowe – zamieść w nagłówkach i w tekście tematycznie powiązane frazy kluczowe, które usprawnią widoczność tekstu. Pamiętaj oczywiście, aby nie stosować keyword stuffingu, gdyż przyniesie on jedynie szkody.

Linkowanie wewnętrzne

Dzięki dobrej strukturze linków wewnętrznych uda Ci się uzyskać większe zaangażowanie na stronie. Pomoże ona także Google lepiej ocenić i przetworzyć hierarchię całej witryny.

Staraj się zatem zamieszczać kontekstowo powiązane odnośniki. Jeśli np. dany artykuł wspomina o jakimś zjawisku, które to zostało szerzej omówione w innym Twoim tekście, dodaj do niego link. Pamiętaj, aby zachować rozwagę pod tym względem, gdyż zbyt dużo takich przekierowań może zaburzyć czytelność, jak i pogorszyć hierarchię witryny.

Zoptymalizowane adresy URL

Automatycznie generowane URL to zwykle ciąg losowych znaków – nie jest to zbyt czytelne. Postaraj się raczej, aby takie adresy były niejako uproszczonym streszczeniem/podsumowaniem tego, czego dotyczy dana strona. W przypadku tekstów blogowych może to być w zasadzie sama nazwa artykułu.

Dobrze zoptymalizowane adresy URL są czytelniejsze dla użytkowników – wystarczy, że na nie zerkną, aby domyślić się, czego dotyczy dana podstrona. Jeśli zawarte są w nich powiązane słowa kluczowe, pozwoli to także wyszukiwarce lepiej ocenić jej zawartość, co pozytywnie wpłynie na widoczność w Google.

On Site SEO – podsumowanie

Nad własną stroną internetową masz pełną kontrolę. Postaraj się zatem dbać o wszystkie czynniki związane z contentem, nawigacją, linkami i innymi kwestiami technicznymi, aby zapewnić jej dzięki temu jak najlepsze pozycje.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!