Spis treści :
Aby dbać o pozycjonowanie strony, musisz przede wszystkim znać i monitorować stan swojej witryny. Właśnie w tym celu przeprowadza się audyt SEO. Czym on jest i na czym dokładnie polega? Tego dowiesz się w tym artykule.
Audyt to dokładna analiza witryny pod kątem tego, jak spełnia wymagania SEO. Obejmuje to sprawdzenie licznych aspektów związanych z optymalizacją techniczną, linkowaniem, nawigacją itp. W przypadku sklepów internetowych pod uwagę bierze się także procesy związane ze sprzedażą.
Jednym z ważnych celów audytu SEO jest rozpoznanie czynników, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie strony oraz ustalenie tego, jak im zaradzić.
Czynniki analizowane podczas audytu można podzielić na kilka kategorii.
Kwestie techniczne:
SEO on-page:
SEO off-page:
Czynniki związane ze sprzedażą (w przypadku sklepów internetowych):
Na ostateczną wycenę audytu wpływ ma kilka czynników:
Oczywiście im większa strona, tym droższy audyt, jako że analizie należy poddać znacznie więcej czynników. Niektóre branże (jak B2B) są bardziej konkurencyjne i trudniejsze w testowaniu, co oczywiście wpływa na koszty.
Audyt SEO audytowi nierówny – niektóre z nich mogą polegać na sprawdzeniu kilku najważniejszych czynników, podczas gdy inne obejmą dokładną analizę licznych aspektów związanych ze sprzedażą, co będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami.
W praktyce koszt audytu stron internetowych zaczyna się od 2 000 złotych netto. W przypadku sklepów internetowych często przekracza on 5 000 złotych netto. Średni czas realizacji to około 2 tygodnie.
Dokładna analiza strony pod kątem SEO wymaga znajomości licznych aspektów związanych z pozycjonowaniem i marketingiem. Konieczne jest także bycie na czasie z aktualizacjami Google. Najlepiej dlatego zlecić takie zadanie doświadczonej agencji.
Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić stronę pod kątem SEO, a chciałbyś zrobić to za darmo, istnieją narzędzia realizujące takie audyty automatycznie. Za ich pomocą da się przeanalizować kilka podstawowych kwestii związanych z funkcjonowaniem witryny. Nie powinieneś jednak oczekiwać od nich zbyt wiele – nic nie zastąpi przekrojowego spojrzenia na stronę zrealizowanego przez grupę ekspertów.
Pamiętaj, aby regularnie przeprowadzać audyt swojej strony – dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć, co i jak w jej przypadku poprawić oraz z wyprzedzeniem wykryjesz problematyczne kwestie. Cyklicznie przeprowadzany audyt pozwala na przeprowadzenie optymalizacji strony i dostosowanie jej do stale zmieniających się wymogów wyszukiwarki Google.
Autor artykułu: Karol Michałowski