Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

9 maja 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Pozycjonowanie stron to jeden z fundamentów zdobywania klientów w Internecie. Jak trudny jest ten proces? Czy można go z powodzeniem realizować samodzielnie? Tego dowiesz się w tym artykule.

Skuteczne pozycjonowanie stron – czym jest?

Pozycjonowanie stron z myślą o wyszukiwarkach internetowych (określane także jako SEO, czyli Search Engine Optimization) to proces, którego celem jest takie dostosowanie witryn, aby w wynikach wyszukiwania zajmowały jak najlepsze pozycje.

Oczywiście istnieje mnóstwo wyszukiwarek internetowych, jednak na rynku (zwłaszcza polskim) zdecydowanie dominuje Google, dlatego w kontekście pozycjonowania stron zwykle właśnie w grę wchodzi to narzędzie.

Do czego zatem sprowadza się pozycjonowanie? W jego przypadku można wymienić 3 główne elementy:

  • Kwestie techniczne – szybkość ładowania, nawigacja, bezpieczeństwo itp.
  • Profil linków – wlicza się w to także linkowanie wewnętrzne, jednak chodzi przede wszystkim o jakościowe odnośniki z innych stron.
  • Content – dzięki przydatnym treściom dana strona może wyświetlać się na konkretne zapytania użytkowników i dostarczać im pożądanych informacji.

Jedna z pierwszych trudności związanych z pozycjonowaniem stron dotyczy właśnie tych 3 filarów. Otóż każdy z nich jest praktycznie tak samo ważny. Możesz publikować bardzo dobry content, jednak jeśli strona wolno się ładuje i nie masz dobrego profilu linków, nie zajmiesz wysokich pozycji. Z kolei nawet najlepszy stan techniczny na nic się zda, gdy nie jesteś w stanie zaoferować odwiedzającym wartościowych treści.

Systematyczne pozycjonowanie polega dlatego na stałym balansowaniu między tymi 3 aspektami, co oczywiście nie jest łatwe. Oprócz tego w grę wchodzi jeszcze jeden ważny czynnik:

Pozycjonowanie stron to ciągłe zmiany

Istnieje ponad 200 różnych czynników rankingowych, którymi kieruje się wyszukiwarka Google, określając, jaką pozycję zajmie Twoja strona. To bardzo dużo, jednak na uwagę zasługuje jeszcze fakt, że algorytm stale jest aktualizowany.

W rezultacie strategie związane z SEO, które jeszcze kilka miesięcy temu były skuteczne, mogą wkrótce wymagać skorygowania i ulepszenia. Choćby w samym 2021 roku wprowadzono wiele zmian:

  • 19.02.2021 usunięcie ponad 40% featured snippets w przypadku zapytań jednowyrazowych i stron YMYL.
  • 16.09.2021 – dodanie algorytmu, który nadpisuje tytuły stron internetowych w wynikach wyszukiwania, jeśli te nie odpowiadały zawartości merytorycznej.
  • 03.11.2021 – jedna z kolejnych aktualizacji związanych ze spamem.

Powyższe aktualizacje to przykłady większych zmian. Jak podaje Google, w samym 2019 roku przeprowadzono 464 065 eksperymentów, które przyczyniły się do tego, że do wyszukiwarki wprowadzono 3 620 różne mniejsze usprawnienia.

Jaki z tego wniosek? Aby realizować skuteczne pozycjonowanie stron, stale trzeba być na czasie ze zmianami w branży. W przeciwnym wypadku pozostaniesz w tyle.

Pozycjonowanie stron – podsumowanie

Jak więc widać, SEO nie jest takie proste. Jednak gdy realizuje się je w odpowiedni sposób, może przynieść świetne efekty – powierz dlatego to zadanie odpowiednim specjalistom.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!