Rich Snippets – czym są i jak je wykorzystać

Rich Snippets – czym są i jak je wykorzystać

4 czerwca 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.

Google stara się prezentować informacje zawarte w wynikach wyszukiwania w jak najbardziej zróżnicowany i ciekawy sposób. Z tego powodu często wykorzystuje tzw. rich snippets. Czym one są i jak je wykorzystać przy pozycjonowaniu? Tego dowiesz się w tym artykule.

Google rich snippets – czym są?

Rich snippets (po polsku fragmenty/elementy rozszerzone) to wzbogacone elementy w wynikach wyszukiwania. Powstają one dzięki zastosowaniu na stronie danych strukturalnych.

Rich snippets nie jest trudno rozpoznać – każdy dodatkowy element na stronie wyników wyszukiwania, który odstaje od standardowego linka z tytułem i krótkiego opisu to zwykle efekt zastosowania właśnie danych strukturalnych. Zwróć uwagę na poniższe przykłady:

richsnippet

Spis treści, którego nagłówki można rozwinąć i szybko podglądnąć

richsnippet

Ocena, opinie, liczba opinii, cena, dostępność produktu

O Google rich snippets nie da się mówić bez odwoływania się do danych strukturalnych. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej.

Dane strukturalne i rich snippets

Dane strukturalne są nieodłącznie związane ze stroną Schema.org. Witryna ta jest sercem projektu, który ma na celu tworzenie uniwersalnego języka kodowania dla omawianych fragmentów rozszerzonych. Strony internetowe nie muszą samodzielnie projektować kodu, który oznaczy pożądane dane – wystarczy, że stosują się do ujednoliconych standardów.

richsnippet

Przykładowe standardy kodowania dla eventów

Jak stosować dane strukturalne? Na początek należy zidentyfikować dane kontekstowe jak opinie, cena, rozmiar, kategoria produktu, lokalizacja itp. Następnie informacje te, zgodnie z wytycznymi od Schema.org, są oznaczane za pomocą języka Microdata Marcup, który jest kompatybilny z HTML. Gdy następnie Google indeksuje taką stronę i prezentuje ją w wynikach wyszukiwania, odnośnik zostanie wzbogacony o fragmenty rozszerzone.

SEO snippet – jak wykorzystać fragmenty rozszerzone przy pozycjonowaniu?

Fragmenty rozszerzone pomagają Google lepiej zrozumieć zawartość strony internetowej, jak i jej przeznaczenie. Oprócz tego dzięki nim maksymalizujesz swoją obecność w wynikach wyszukiwania, gdyż możesz szybko przekazać dodatkowe informacje użytkownikom, zanim w ogóle odwiedzą Twoją stronę.

Na swojej stronie warto zastosować następujące oznaczenia:

  • Produkt – daj znać wyszukiwarce, że ma do czynienia z towarem, który sprzedajesz, a nie wpisem na blogu.
  • Recenzje – w ocenie praktycznie wszystkiego kierujemy się opiniami innych, dlatego warto zawrzeć oceny użytkowników w przypadku produktów, usług, artykułów blogowych, jak i samej firmy.
  • Linki nawigacyjne – pole wyszukiwania z linkami do podstron to świetne narzędzie nawigacyjne, które szybko pozwoli odwiedzającym znaleźć to, czego potrzebują.

Google rich snippets – podsumowanie

Fragmenty rozszerzone to świetny sposób na polepszenie swojej obecności w wynikach wyszukiwania. Poświęć zatem czas, aby odpowiednio zoptymalizować swoją stronę pod rich snippets.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!