10 czerwca 2019 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Przedstawiciele Mozilli, firmy odpowiadającej za stworzenie i rozwój przeglądarki Firefox ogłosiła, że najnowsza odsłona ich flagowego produktu ma w ustawieniu domyślnym blokować skrypty śledzące użytkowników, w tym Google Analytics.
Aktualizacja przeglądarki została wypuszczona w połowie ubiegłego tygodnia i w większości wypadków instaluje się automatycznie na komputerach użytkowników w związku z czym w perspektywie kilku kolejnych tygodni osiągnie pełną penetrację rynku.
Mozilla twierdzi, że dbając o bezpieczeństwo swoich użytkowników wprowadziła blokowanie skryptów śledzących, pobierających dane demograficzne oraz geograficzne o osobach odwiedzających strony. Dzięki tej zmianie dane użytkowników Firefoxa pozostaną w pełni prywatne.
W dyskusji na portalu Twitter pracownicy Mozilli udzielali dodatkowych wyjaśnień na temat mechanizmów blokujących w nowej odsłonie swojej przeglądarki.
Należy zwrócić uwagę na wypowiedź pracownika Mozilli, który stwierdził, że on osobiście nie lubi Google Analytics. Jeśli jego uczucia podzielane są przez całą firmę możliwe, że decyzja o wprowadzeniu blokady skryptów miała podłoże nie tyle praktyczne, dyktowane względami bezpieczeństwa, co osobiste.
Przeglądarka Firefox wykorzystywana jest przez 14.83% wszystkich użytkowników internetu w Polsce oraz aż 31.90% użytkowników komputerów stacjonarnych i notebooków.
Wprowadzona przez Mozillę zmiana może oznaczać, że ruch generowany przez tych użytkowników nie będzie liczony przez Google Analytics i strony zanotują w narzędziu znaczne spadki statystyk. Nie można lekceważyć znaczenia, jakie zmiana ta będzie niosła dla firm, które opierają swój model badania wzrostów lub analizy profilu klientów w oparciu o narzędzie Google.
Skrypty śledzące, to nie tylko Google Analytics. Sklepy internetowe budują bazę odbiorców, do których mogą kierować swoje reklamy na podstawie implementowanych kodów remarketingowych. Te kody również mogą już wkrótce przestać spełniać swoje zadanie.
Profesjonalne agencje interaktywne i firmy pozycjonujące opierają badanie wyników swoich działań w oparciu o narzędzie Google Search Console ukazujące w sposób niezależny ruch organiczny kierowany na stronę. Dla takich firm zmiana wprowadzona przez Firefox nie stanowi problemu.
Firefox na pewno ma szansę po raz kolejny stać się ulubioną przeglądarką programistów, specjalistów od bezpieczeństwa w sieci oraz urzędów w związku z oferowaniem wyższego poziomu bezpieczeństwa niż konkurencyjne przeglądarki.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację