Google zakończy wdrażanie mobile-first indexing w przeciągu roku

Google zakończy wdrażanie mobile-first indexing w przeciągu roku

4 grudnia 2020 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 2 min.

Od kilku miesięcy użytkownicy, którzy zweryfikowali swoje strony w Google Search Console otrzymują emaile informujące ich o wdrożeniu mobile-first indexing wobec strony. Często mailom tym towarzyszy alert „mobile-first indexing issues detected”. Komunikat ten oznacza, że Google wykryło problem przy przenoszeniu strony do mobile-first indexing i czasowo powróci ona do indeksowania za pomocą regularnych robotów Google. Dla właścicieli stron nie dostosowanych do urządzeń mobilnych komunikat ten oznacza ulgę i brak konieczności inwestowania w nową stronę internetową. Ulga może jednak być przedwczesna. Google poinformowało właśnie, że problem został rozwiązany i oczekuje przeniesienia wszystkich stron do mobile-first indexing w przeciągu najbliższych sześciu do dwunastu miesięcy.

Czym jest Mobile-first indexing?

Google przedstawiło bota mobile-first indexing po raz pierwszy w listopadzie 2016 roku, a do grudnia 2018 roku połowa stron zaindeksowanych w Google było obsługiwanych już przez tego bota. Mobile-first indexing oznacza, że punktem odniesienia do oceny jakości strony internetowej będzie jej wersja mobilna i to w oparciu o nią będzie ustalało ranking strony w wyszukiwarce Google.

Dlaczego Mobile-first indexing jest ważny?

Google wysyła właścicielom stron informację o przeniesieniu ich strony na mobile-first indexing. Co to jednak oznacza dla stron, które nie posiadają wersji mobilnej lub responsywnej? W oficjalnym mailu do właścicieli stron Google nie podaje konsekwencji nie posiadania wersji mobilnej strony. Na oficjalnym blogu Google pojawiła się jednak informacja, że roboty Google preferują strony dostosowane do urządzeń mobilnych i po wprowadzeniu mobile-first indexing strony niedostosowane będą postrzegane jako mniej odpowiednie dla użytkowników wyszukiwarki.

W nieoficjalnych wypowiedziach część pracowników giganta z Mountain View posunęło się nawet do stwierdzenia, że strony takie będą z wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych usuwane. Należy pamiętać, że wyszukiwania mobilne stanowią już blisko 70% całego ruchu w internecie i praktyczne nie ma branży, w której stanowiły by mniej niż 50%.

Jeśli więc jeszcze nie posiadacie strony internetowej dostosowanej do urządzeń mobilnych to ostatni dzwonek by to zmienić W DNS Group tworzymy responsywne strony internetowe dostosowane do wymogów SEO!

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!