Skuteczne metody na sprawdzenie pozycji w Google

Skuteczne metody na sprawdzenie pozycji w Google

16 kwietnia 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.

Ranking Twojej strony w Internecie ma duże znaczenie. Aby móc skutecznie dbać o jej optymalizację, musisz jednak dokładnie monitorować jej wyniki. Potrzebujesz zatem narzędzi, które umożliwiają sprawdzanie pozycji w Google. W tym artykule omówimy 3 z nich.

Sprawdzanie pozycji w Google – Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie od Google, które dostarcza wielu przydatnych danych na temat funkcjonowania witryny. Skupia się ono przede wszystkim na wynikach strony z punktu widzenia pozycjonowania organicznego, dlatego świetnie sprawdza się przy analizie widoczności.

Czego dokładnie możesz dowiedzieć się dzięki GSC? Gdy już dodasz witrynę do omawianego narzędzia, pozwoli Ci ono na sprawdzanie pozycji fraz, na które Twoja witryna jest widoczna w SERP-ach. Poznasz dzięki temu, po jakich dokładnie zapytaniach odwiedzający trafiają na Twoją stronę i jakie miejsca w ich przypadku zajmujesz. Google Search Console pozwala także sprawdzić sumę wyświetleń i kliknięć w skali ostatnich dni lub miesięcy.

Sprawdzanie pozycji strony w Google – Webpozycja

Webpozycja to oprogramowanie funkcjonujące jako SaaS (Software as a Service), które daje wiele możliwości w kwestii monitoringu strony. Użytkownicy mogą wybrać jeden spośród 4 planów (w tym jeden darmowy), które różnią się kosztem oraz dostępnymi funkcjami.

Webpozycja daje dostęp do wielu opcji sprawdzania pozycji w Google. Co ciekawe, gdy zaczniesz korzystać z narzędzia, masz dostęp do historii miejsc zajmowanych przez witrynę na dane słowo kluczowe nawet z 20 dni wstecz.

W głównym panelu konta możesz szybko zobaczyć, które pozycje zanotowały spadki, wzrosty lub pozostały bez zmian. Webpozycja pozwala sprawdzać miejsca w Google w przypadku wielu domen jednocześnie – oczywiście możesz wybrać, czy podgląd ma przedstawiać tylko jedną z nich.

Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu lokalnym, omawiane narzędzie pozwala także sprawdzić pozycje w Google z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji czy województwa.

Sprawdzanie miejsca w Google – Senuto

Senuto to rozbudowana platforma, która daje dostęp do licznych narzędzi SEO. Podobnie jak Webpozycja, funkcjonuje jako SaaS – poszczególne droższe plany dają dostęp do bardziej zaawansowanych narzędzi, choć istnieje też darmowa wersja z ograniczonymi funkcjami.

Jeśli zaś chodzi o sprawdzanie pozycji w Google za pomocą Senuto, na pewno zainteresuje Cię moduł Monitoring pozycji. Daje on dostęp do licznych funkcji jak identyfikacja najlepiej widocznych sekcji serwisu, pełna historia pozycji, analiza wzrostów i spadków, analiza konkurencji, potencjał ruchu z wybranych fraz kluczowych i wiele więcej. Z omówionych tutaj narzędzi Senuto jest najbardziej kompleksowym rozwiązaniem.

Sprawdzanie miejsca w Google – SEO Quake

SEO Quake to darmowe narzędzie do analizy stron, które funkcjonuje jako rozszerzenie do przeglądarek internetowych Opera, Google Chrome, Firefox oraz Internet Explorer.

Gdy pobierzesz SEO Quake, w prawym górnym rogu przeglądarki pojawi się jego ikona. Kliknij ją, aby przejść do listy raportów przygotowanych przez rozszerzenie. Możesz tutaj także wybrać, jakie dokładnie parametry chcesz analizować.

Narzędzie działa automatycznie, analizując każdą odwiedzaną przez Ciebie stronę. Dzięki temu szybko sprawdzisz pozycje w Google nie tylko Twojej witryny, ale i każdej innej. SEO Quake przedstawia przydatne informacje nawet wtedy, gdy przeglądasz wyniki wyszukiwania.

Sprawdzanie pozycji strony w Google – podsumowanie

Sytuacja w wynikach wyszukiwania stale się zmienia. Skorzystaj zatem z omówionych tutaj narzędzi, aby dokładnie analizować pozycje w Google swojej strony, jak i innych.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!