W tym artykule poruszamy:
Google Moja Firma to świetne narzędzie, które pozwala zdobywać klientów w Internecie. Aby wyciągnąć z takiego profilu jak najwięcej, warto jest go wzbogacić o odpowiednie zdjęcia. W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
Grafiki do Google Moja Firma – o czym warto pamiętać?
Zdjęcia dodawane do wizytówki muszą spełniać konkretne wymagania. Oto kilka z nich:
- Zgodność z polityką treści Google (przykładowo niedozwolone jest używanie zdjęć licencjonowanych).
- Format JPG lub PNG.
- Rozmiar od 10 KB do 5 MB.
- Minimalna rozdzielczość 250 x 250 pikseli, zalecana to 720 x 720 pikseli.
Pamiętaj też, że dodane zdjęcia będą widoczne w Google pod warunkiem, że pomyślnie przejdziesz proces weryfikacji firmy.
Jak dodać zdjęcia na Google Moja Firma?
Dodawanie zdjęć do wizytówki odbywa się w kilku prostych krokach:
1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma (jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, wejdź na konkretny profil, który chcesz edytować).
2. W menu nawigacyjnym po lewej stronie wybierz Zdjęcia.

3. Ukaże Ci się menu, w którym możesz dobrać zdjęcia do poszczególnych kategorii. W prawym górnym rogu kliknij ikonkę plusa.

4. Wybierz zdjęcia z komputera.
Jeśli chciałbyś dodać konkretny typ zdjęć jak Logo czy Widok główny, możesz to zrobić także w tym menu. Pamiętaj jednak, że przed opublikowaniem logo należy uzupełnić w wizytówce podstawowe informacje o firmie jak nazwa, numer telefonu, lokalizacja z adresem, godziny otwarcia czy kategorie. W przeciwnym razie zdjęcie może się nie wyświetlać.
Galeria grafik w Google Moja Firma – jakie zdjęcia warto dodać?
Zdjęcia firmowe mogą bardzo poprawić to, jak Twój profil będzie prezentować się w Google. Warto dlatego zamieścić ich różne rodzaje. Oto kilka z nich:
- Zdjęcia z zewnątrz
Pomagają rozpoznać siedzibę firmy, dzięki czemu łatwiej jest trafić do lokalizacji Twojego przedsiębiorstwa. Najlepiej dodać kilka takich fotografii z różnych stron budynku, a zwłaszcza od tych, z których możliwy jest dojazd.
- Zdjęcia wnętrz
Postaraj się uchwycić atmosferę wnętrza budynku firmy, aby potencjalni klienci wiedzieli, jak wszystko prezentuje się od środka.
- Zdjęcia produktów
Przedstaw najpopularniejsze i najważniejsze produkty z Twojej oferty.
- Zdjęcia zespołu
Pokaż ludzką twarz Twojej firmy – dzięki temu klienci mogą zobaczyć, z jakimi osobami będą mieć do czynienia. Nie muszą to być fotografie całego zespołu. Zdjęcia w mniej oficjalnych sytuacjach pomagają zaprezentować biznes nieco „od kuchni”.
Zdjęcia w Google Moja Firma – podsumowanie
Według Google firmy zamieszczające w wizytówkach zdjęcia generują więcej odwiedzin na swoich stronach internetowych. Dodanie takich fotografii nie jest trudne, a jak widać, potrafi zdziałać wiele dobrego. Nie zapominaj zatem o tym elemencie.