Jak działa Geolokalizacja Google

Jak działa Geolokalizacja Google

27 lutego 2023 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.

Z geolokalizacji Google korzystamy na co dzień. Jak zatem dokładnie ona działa? Jakie ma zastosowanie w kontekście SEO i jak mieć ją na uwadze w przypadku pozycjonowania lokalnego? Tego dowiesz się w tym artykule.

Geolokalizacja Google – jak działa?

Gdy ustalana jest geolokalizacja urządzenia, Google korzysta z kilku głównych metod:

Wszystkie opisane źródła mają swoje zalety oraz ograniczenia (np. GPS jest bardzo dokładny, ale może nie działać w niektórych lokacjach), dlatego zbierając informacje z nich wszystkich, wyszukiwarka jest w stanie precyzyjnie określić lokalizację, niezależnie od sytuacji.

Geolokalizacja Google a SEO

Geolokalizacja odgrywa ważną rolę w SEO, gdyż pozwala ustalić wyszukiwarce, jaką treść zaprezentować poszczególnym użytkownikom. Korzystanie z niej nie jest naruszeniem zasad Google (jak wyjaśnił to już dawno Matt Cutts), jednak może doprowadzić do pewnych problemów:

Ogólnie rzecz biorąc, Google zaleca, aby z punktu widzenia geolokalizacji boty wyszukiwarki były traktowane tak samo, jak użytkownicy – obu z nim przedstawiaj (bazując na podstawie ich lokalizacji i preferencji) te same treści. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka może zacząć interpretować Twoje działania jako cloaking.

Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne

Geolokalizacja Google w kontekście SEO lokalnego rozpatrywana jest w innych kategoriach. Ma ona duży wpływ na to, jakie firmy pojawiają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika i które z nich zostaną zawarte w tzw. local pack’u:

geolokalizacja-przyklad

Jeśli zatem chcesz usprawnić geolokalizację reklamy i ogólnie swojej strony, pamiętaj o następujących dwóch czynnikach:

  • katalogach SEO), dbaj o to, aby dane były zawsze spójne. W przeciwnym wypadku geolokalizacja Google może być zdezorientowana.

Podsumowanie

Pamiętaj, że geolokalizacja użytkownika w Google ma szczególne znaczenie w przypadku urządzeń mobilnych – to w końcu na nich zwykle wprowadzane są zapytania lokalne. Zadbaj dlatego o odpowiednią optymalizację swojej strony tak, aby pokazywała się właściwym użytkownikom we właściwym miejscu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!