W tym artykule poruszamy:
Geolokalizacja Google – jak działa?
Gdy ustalana jest geolokalizacja urządzenia, Google korzysta z kilku głównych metod:
Wszystkie opisane źródła mają swoje zalety oraz ograniczenia (np. GPS jest bardzo dokładny, ale może nie działać w niektórych lokacjach), dlatego zbierając informacje z nich wszystkich, wyszukiwarka jest w stanie precyzyjnie określić lokalizację, niezależnie od sytuacji.
Geolokalizacja Google a SEO
Geolokalizacja odgrywa ważną rolę w SEO, gdyż pozwala ustalić wyszukiwarce, jaką treść zaprezentować poszczególnym użytkownikom. Korzystanie z niej nie jest naruszeniem zasad Google (jak wyjaśnił to już dawno Matt Cutts), jednak może doprowadzić do pewnych problemów:
- techniki Black Hat SEO, jaką jest cloaking.
Ogólnie rzecz biorąc, Google zaleca, aby z punktu widzenia geolokalizacji boty wyszukiwarki były traktowane tak samo, jak użytkownicy – obu z nim przedstawiaj (bazując na podstawie ich lokalizacji i preferencji) te same treści. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka może zacząć interpretować Twoje działania jako cloaking.
Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne
Geolokalizacja Google w kontekście SEO lokalnego rozpatrywana jest w innych kategoriach. Ma ona duży wpływ na to, jakie firmy pojawiają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika i które z nich zostaną zawarte w tzw. local pack’u:

Jeśli zatem chcesz usprawnić geolokalizację reklamy i ogólnie swojej strony, pamiętaj o następujących dwóch czynnikach:
- katalogach SEO), dbaj o to, aby dane były zawsze spójne. W przeciwnym wypadku geolokalizacja Google może być zdezorientowana.
Podsumowanie
Pamiętaj, że geolokalizacja użytkownika w Google ma szczególne znaczenie w przypadku urządzeń mobilnych – to w końcu na nich zwykle wprowadzane są zapytania lokalne. Zadbaj dlatego o odpowiednią optymalizację swojej strony tak, aby pokazywała się właściwym użytkownikom we właściwym miejscu.