Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej

Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej

8 listopada 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 5 min.

Działania SEO są konieczne, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa zaistniała w sieci. Oczywiście wiąże się z nimi zwykle niemała inwestycja. Ile zatem może wynosić koszt pozycjonowania? Jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę? Tego dowiesz się w tym artykule.

Koszt pozycjonowania – co obejmuje?

Zanim przejdziemy do tego, jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej, przybliżmy sobie, co wchodzi w zakres takich usług:

  • Audyt SEO

Celem takiego audytu jest dokładne przeanalizowanie danej strony pod kątem tego, jak prezentuje się jej kondycja z punktu widzenia pozycjonowania.

  • Wyszukiwanie słów kluczowych

Za pomocą specjalnych narzędzi agencja może znaleźć konkretne frazy, na które powinieneś się pozycjonować.

  • Optymalizacja techniczna

W skład takich działań wchodzi ulepszenie szybkości ładowania, usprawnienie działania skryptów, poprawa procesu indeksacji, linkowanie wewnętrzne itp.

  • Linki zwrotne

Opracowanie i realizacja strategii pozyskiwania jakościowych linków zewnętrznych.

  • Optymalizacja konwersji

Analiza zachowań osób odwiedzających stronę i identyfikacja czynników, które utrudniają ich konwersję.

  • Prowadzenie bloga

Tworzenie, publikacja i optymalizowanie wpisów blogowych, które poprawiają widoczność w Google.

  • Monitoring

Dokładny monitoring pozycji strony w Google klienta oraz konkurencji.

Jak więc widać, w przypadku pozycjonowania stron internetowych wycena może obejmować różne rodzaje usług realizowanych w mniejszym lub większym zakresie. Część z nich jest z reguły zawsze konieczna (audyt SEO i optymalizacja techniczna), a niektóre opcjonalne (prowadzenie bloga).

Wycena SEO – jakie czynniki należy brać pod uwagę?

Strona stronie nie równa, dlatego w każdym przypadku na kwestie kosztów wpływ mają różne rzeczy. Oto najważniejsze z nich:

  • CMS

To, z jakiego CMS-a korzysta Twoja strona, ma wpływ na proces pozycjonowania. Przykładowo WordPress jest bardzo popularny, liczne rozszerzenie usprawniają zarządzanie wieloma kwestiami i większość agencji ma z nim doświadczenie, co powinno korzystnie wpłynąć na wycenę.

  • Rodzaj strony

Możemy wymienić dwa rodzaje stron – multi page (standardowe, składające się z wielu podstron) oraz one page (przypominające wizytówkę firmy). Ta druga kategoria jest oczywiście mniejsza i prostsza w zarządzaniu, jednak z racji swoich ograniczeń wymaga innego podejścia do procesu pozycjonowania.

  • Liczba podstron ofertowych

Podczas pozycjonowania należy zwrócić szczególną uwagę na podstrony ofertowe – im ich więcej, tym większa cena.

  • Zasięg pozycjonowania

Im większy zakres (lokalnie, województwo, kraj, Europa, świat), tym większa cena.

  • Miasto

Jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, to na wycenę SEO wpłynie to, jak konkurencyjna jest to lokalizacja (np. w Warszawie działa mnóstwo innych firm).

  • Liczba języków, w których prowadzona jest strona

Pozycjonowanie strony wielojęzycznej wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami i jest oczywiście kosztowniejsze.

SEO cena – ile wynosi?

Uwzględniając powyższe zmienne, da się przyjąć, że koszt pozycjonowania mieści się w zakresie od 500 do 3 000 złotych netto miesięcznie lub więcej.

Czy to dużo? Różne analizy wskazują, że firmy wydają na SEO od 15% do nawet 80% swojego budżetu marketingowego. Warto zaznaczyć, że mniej rozpoznawalne przedsiębiorstwa zwykle znajdują się w tym wyższym przedziale, gdyż nie mogą one polegać na popularności swojej marki.

Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej – podsumowanie

Na koszt SEO wpływa wiele kwestii. Skontaktuj się zatem z nami, aby otrzymać spersonalizowaną wycenę.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!