10 listopada 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Często używa się zwrotów w stylu „Google doradza to”, „Google wprowadza aktualizację” itp. Jednak za tym gigantem technologicznym stoją ludzie z krwi i kości. Jedną z osób, która miała duży wpływ na rozwój popularnej wyszukiwarki, niewątpliwie był Matt Cutts. W tym artykule więcej dowiesz się na jego temat.
Matthew Cutts urodził się w 1972 lub 1973 roku i pochodzi z USA. Otrzymał tytuł licencjata w informatyce i matematyce na Uniwersytecie Kentucky oraz tytuł magistra inżyniera w tej dziedzinie na Uniwersytecie Karoliny Północnej w Chapel Hill.
Matthew w życiu zawodowym szybko zaczął posługiwać się skróconą formą swojego imienia, dlatego jest kojarzony przede wszystkim jako Matt. Cutts jest jednym z pierwszych 100 pracowników Google, gdyż dołączył do tej firmy w styczniu 2000 roku jako inżynier oprogramowania.
Cutts początkowo pracował nad inżynierią reklam w Google. Miał także duży wpływ na rozwój SafeSearch, czyli rodzinnego filtru Google. Po zrealizowaniu tych projektów dołączył do działu Search Quality, gdzie był odpowiedzialny za walkę z webspamem.
Mniej więcej w 2009 roku Matt zaczął stawać się niejako „pośrednikiem między Google, a resztą świata”. Choć oczywiście nie mógł ujawnić wszystkich szczegółów dotyczących tego, jak działają algorytmy wyszukiwarki, to jednak był w stanie bez obaw dzielić się praktycznymi poradami, które ubierał we własne słowa.
Matt Cutts był bardzo aktywny w środowisku SEO – występował na licznych konferencjach, publikował przydatne filmy na YouTube oraz udzielał się na forach i portalach tematycznych (przydatne linki znajdziesz na końcu artykułu).
Matt otwarcie sprzeciwiał się nieetycznym praktykom SEO jak link spam. Jego motto brzmiało:
Projektuj content dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarki.
Jego wysiłki nie poszły na marne, gdyż w środowisku SEO w ostatnich latach naprawdę zaczyna się kłaść coraz większy nacisk na jakościowy content oraz świetne doświadczenie użytkownika.
Od 2014 roku Matt był w Google na wypowiedzeniu. Rok później część z jego odpowiedzialnych zadań przejął inny pracownik. Mniej więcej w połowie 2016 roku Cutts zaczął pracować w United States Digital Service (USDS). W styczniu 2017 roku ogłosił oficjalnie, że odchodzi z Google, aby w USDS objąć posadę jako Acting Administrator.
Jak sam przyznał w jednym z wywiadów, zarobki w organizacji rządowej były znacznie mniejsze niż w Google. Podjął się jednak tej pracy, gdyż chciał realizować ważne i inspirujące projekty, które pozytywnie wpływają na życie wielu osób.
Choć początkowo jego współpraca z USDS miała wynosić maksymalnie 6 miesięcy, to wydłużyła się do kilku lat. Z omawianej organizacji rządowej ustąpił w kwietniu 2021 roku. Obecnie nie jest wiadome, jakie są jego obecne plany zawodowe.
Matt Cutts miał niewątpliwie ogromny wpływ na rozwój Google i społeczności SEO, a swoje umiejętności chce nieustannie wykorzystywać w ambitnych projektach. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej na jego temat, zapoznaj się z podanymi odnośnikami:
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację