szybki-kontakt
Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej

Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

8 listopada 2021 Czas czytania: 10 min.

Działania SEO są konieczne, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa zaistniała w sieci. Oczywiście wiąże się z nimi zwykle niemała inwestycja. Ile zatem może wynosić koszt pozycjonowania? Jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę? Tego dowiesz się w tym artykule.

Koszt pozycjonowania – co obejmuje?

Zanim przejdziemy do tego, jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej, przybliżmy sobie, co wchodzi w zakres takich usług:

  • Audyt SEO

Celem takiego audytu jest dokładne przeanalizowanie danej strony pod kątem tego, jak prezentuje się jej kondycja z punktu widzenia pozycjonowania.

  • Wyszukiwanie słów kluczowych

Za pomocą specjalnych narzędzi agencja może znaleźć konkretne frazy, na które powinieneś się pozycjonować.

  • Optymalizacja techniczna

W skład takich działań wchodzi ulepszenie szybkości ładowania, usprawnienie działania skryptów, poprawa procesu indeksacji, linkowanie wewnętrzne itp.

  • Linki zwrotne

Opracowanie i realizacja strategii pozyskiwania jakościowych linków zewnętrznych.

  • Optymalizacja konwersji

Analiza zachowań osób odwiedzających stronę i identyfikacja czynników, które utrudniają ich konwersję.

  • Prowadzenie bloga

Tworzenie, publikacja i optymalizowanie wpisów blogowych, które poprawiają widoczność w Google.

  • Monitoring

Dokładny monitoring pozycji strony w Google klienta oraz konkurencji.

Jak więc widać, w przypadku pozycjonowania stron internetowych wycena może obejmować różne rodzaje usług realizowanych w mniejszym lub większym zakresie. Część z nich jest z reguły zawsze konieczna (audyt SEO i optymalizacja techniczna), a niektóre opcjonalne (prowadzenie bloga).

Wycena SEO – jakie czynniki należy brać pod uwagę?

Strona stronie nie równa, dlatego w każdym przypadku na kwestie kosztów wpływ mają różne rzeczy. Oto najważniejsze z nich:

  • CMS

To, z jakiego CMS-a korzysta Twoja strona, ma wpływ na proces pozycjonowania. Przykładowo WordPress jest bardzo popularny, liczne rozszerzenie usprawniają zarządzanie wieloma kwestiami i większość agencji ma z nim doświadczenie, co powinno korzystnie wpłynąć na wycenę.

  • Rodzaj strony

Możemy wymienić dwa rodzaje stron – multi page (standardowe, składające się z wielu podstron) oraz one page (przypominające wizytówkę firmy). Ta druga kategoria jest oczywiście mniejsza i prostsza w zarządzaniu, jednak z racji swoich ograniczeń wymaga innego podejścia do procesu pozycjonowania.

  • Liczba podstron ofertowych

Podczas pozycjonowania należy zwrócić szczególną uwagę na podstrony ofertowe – im ich więcej, tym większa cena.

  • Zasięg pozycjonowania

Im większy zakres (lokalnie, województwo, kraj, Europa, świat), tym większa cena.

  • Miasto

Jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, to na wycenę SEO wpłynie to, jak konkurencyjna jest to lokalizacja (np. w Warszawie działa mnóstwo innych firm).

  • Liczba języków, w których prowadzona jest strona

Pozycjonowanie strony wielojęzycznej wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami i jest oczywiście kosztowniejsze.

SEO cena – ile wynosi?

Uwzględniając powyższe zmienne, da się przyjąć, że koszt pozycjonowania mieści się w zakresie od 500 do 3 000 złotych netto miesięcznie lub więcej.

Czy to dużo? Różne analizy wskazują, że firmy wydają na SEO od 15% do nawet 80% swojego budżetu marketingowego. Warto zaznaczyć, że mniej rozpoznawalne przedsiębiorstwa zwykle znajdują się w tym wyższym przedziale, gdyż nie mogą one polegać na popularności swojej marki.

Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej – podsumowanie

Na koszt SEO wpływa wiele kwestii. Skontaktuj się zatem z nami, aby otrzymać spersonalizowaną wycenę.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33