8 listopada 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 5 min.
W tym artykule poruszamy:
Działania SEO są konieczne, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa zaistniała w sieci. Oczywiście wiąże się z nimi zwykle niemała inwestycja. Ile zatem może wynosić koszt pozycjonowania? Jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę? Tego dowiesz się w tym artykule.
Zanim przejdziemy do tego, jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej, przybliżmy sobie, co wchodzi w zakres takich usług:
Celem takiego audytu jest dokładne przeanalizowanie danej strony pod kątem tego, jak prezentuje się jej kondycja z punktu widzenia pozycjonowania.
Za pomocą specjalnych narzędzi agencja może znaleźć konkretne frazy, na które powinieneś się pozycjonować.
W skład takich działań wchodzi ulepszenie szybkości ładowania, usprawnienie działania skryptów, poprawa procesu indeksacji, linkowanie wewnętrzne itp.
Opracowanie i realizacja strategii pozyskiwania jakościowych linków zewnętrznych.
Analiza zachowań osób odwiedzających stronę i identyfikacja czynników, które utrudniają ich konwersję.
Tworzenie, publikacja i optymalizowanie wpisów blogowych, które poprawiają widoczność w Google.
Dokładny monitoring pozycji strony w Google klienta oraz konkurencji.
Jak więc widać, w przypadku pozycjonowania stron internetowych wycena może obejmować różne rodzaje usług realizowanych w mniejszym lub większym zakresie. Część z nich jest z reguły zawsze konieczna (audyt SEO i optymalizacja techniczna), a niektóre opcjonalne (prowadzenie bloga).
Strona stronie nie równa, dlatego w każdym przypadku na kwestie kosztów wpływ mają różne rzeczy. Oto najważniejsze z nich:
To, z jakiego CMS-a korzysta Twoja strona, ma wpływ na proces pozycjonowania. Przykładowo WordPress jest bardzo popularny, liczne rozszerzenie usprawniają zarządzanie wieloma kwestiami i większość agencji ma z nim doświadczenie, co powinno korzystnie wpłynąć na wycenę.
Możemy wymienić dwa rodzaje stron – multi page (standardowe, składające się z wielu podstron) oraz one page (przypominające wizytówkę firmy). Ta druga kategoria jest oczywiście mniejsza i prostsza w zarządzaniu, jednak z racji swoich ograniczeń wymaga innego podejścia do procesu pozycjonowania.
Podczas pozycjonowania należy zwrócić szczególną uwagę na podstrony ofertowe – im ich więcej, tym większa cena.
Im większy zakres (lokalnie, województwo, kraj, Europa, świat), tym większa cena.
Jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, to na wycenę SEO wpłynie to, jak konkurencyjna jest to lokalizacja (np. w Warszawie działa mnóstwo innych firm).
Pozycjonowanie strony wielojęzycznej wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami i jest oczywiście kosztowniejsze.
Uwzględniając powyższe zmienne, da się przyjąć, że koszt pozycjonowania mieści się w zakresie od 500 do 3 000 złotych netto miesięcznie lub więcej.
Czy to dużo? Różne analizy wskazują, że firmy wydają na SEO od 15% do nawet 80% swojego budżetu marketingowego. Warto zaznaczyć, że mniej rozpoznawalne przedsiębiorstwa zwykle znajdują się w tym wyższym przedziale, gdyż nie mogą one polegać na popularności swojej marki.
Na koszt SEO wpływa wiele kwestii. Skontaktuj się zatem z nami, aby otrzymać spersonalizowaną wycenę.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację