W tym artykule poruszamy:
Działania SEO są konieczne, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa zaistniała w sieci. Oczywiście wiąże się z nimi zwykle niemała inwestycja. Ile zatem może wynosić koszt pozycjonowania? Jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę? Tego dowiesz się w tym artykule.
Koszt pozycjonowania – co obejmuje?
Zanim przejdziemy do tego, jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej, przybliżmy sobie, co wchodzi w zakres takich usług:
- Audyt SEO
Celem takiego audytu jest dokładne przeanalizowanie danej strony pod kątem tego, jak prezentuje się jej kondycja z punktu widzenia pozycjonowania.
- Wyszukiwanie słów kluczowych
Za pomocą specjalnych narzędzi agencja może znaleźć konkretne frazy, na które powinieneś się pozycjonować.
- Optymalizacja techniczna
W skład takich działań wchodzi ulepszenie szybkości ładowania, usprawnienie działania skryptów, poprawa procesu indeksacji, linkowanie wewnętrzne itp.
- Linki zwrotne
Opracowanie i realizacja strategii pozyskiwania jakościowych linków zewnętrznych.
- Optymalizacja konwersji
Analiza zachowań osób odwiedzających stronę i identyfikacja czynników, które utrudniają ich konwersję.
- Prowadzenie bloga
Tworzenie, publikacja i optymalizowanie wpisów blogowych, które poprawiają widoczność w Google.
- Monitoring
Dokładny monitoring pozycji strony w Google klienta oraz konkurencji.
Jak więc widać, w przypadku pozycjonowania stron internetowych wycena może obejmować różne rodzaje usług realizowanych w mniejszym lub większym zakresie. Część z nich jest z reguły zawsze konieczna (audyt SEO i optymalizacja techniczna), a niektóre opcjonalne (prowadzenie bloga).
Wycena SEO – jakie czynniki należy brać pod uwagę?
Strona stronie nie równa, dlatego w każdym przypadku na kwestie kosztów wpływ mają różne rzeczy. Oto najważniejsze z nich:
- CMS
To, z jakiego CMS-a korzysta Twoja strona, ma wpływ na proces pozycjonowania. Przykładowo WordPress jest bardzo popularny, liczne rozszerzenie usprawniają zarządzanie wieloma kwestiami i większość agencji ma z nim doświadczenie, co powinno korzystnie wpłynąć na wycenę.
- Rodzaj strony
Możemy wymienić dwa rodzaje stron – multi page (standardowe, składające się z wielu podstron) oraz one page (przypominające wizytówkę firmy). Ta druga kategoria jest oczywiście mniejsza i prostsza w zarządzaniu, jednak z racji swoich ograniczeń wymaga innego podejścia do procesu pozycjonowania.
- Liczba podstron ofertowych
Podczas pozycjonowania należy zwrócić szczególną uwagę na podstrony ofertowe – im ich więcej, tym większa cena.
- Zasięg pozycjonowania
Im większy zakres (lokalnie, województwo, kraj, Europa, świat), tym większa cena.
- Miasto
Jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, to na wycenę SEO wpłynie to, jak konkurencyjna jest to lokalizacja (np. w Warszawie działa mnóstwo innych firm).
- Liczba języków, w których prowadzona jest strona
Pozycjonowanie strony wielojęzycznej wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami i jest oczywiście kosztowniejsze.
SEO cena – ile wynosi?
Uwzględniając powyższe zmienne, da się przyjąć, że koszt pozycjonowania mieści się w zakresie od 500 do 3 000 złotych netto miesięcznie lub więcej.
Czy to dużo? Różne analizy wskazują, że firmy wydają na SEO od 15% do nawet 80% swojego budżetu marketingowego. Warto zaznaczyć, że mniej rozpoznawalne przedsiębiorstwa zwykle znajdują się w tym wyższym przedziale, gdyż nie mogą one polegać na popularności swojej marki.
Jak wycenić pozycjonowanie strony internetowej – podsumowanie
Na koszt SEO wpływa wiele kwestii. Skontaktuj się zatem z nami, aby otrzymać spersonalizowaną wycenę.