Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego

23 września 2022
Czas czytania to: 7 min.

W artykule tym przybliżymy sobie to, jak przygotować się do procesu skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Zrealizowanie opisanych poniżej kroków bardzo pomoże w kolejnych działaniach.

1. Analiza potrzeb

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? W pierwszej kolejności trzeba ustalić, czego dany sklep w ogóle potrzebuje. Gdy nawiązujesz współpracę z agencją marketingową/SEO, bądź gotowy odpowiedzieć na pytania typu:

Taka analiza pomoże później m.in. w doborze fraz kluczowych i tworzeniu całej struktury sklepu.

2. Analiza konkurencji

Każda nisza e-commerce jest zwykle bardzo konkurencyjna, dlatego jeśli chcesz ustalić, jak pozycjonować sklep internetowy w skuteczny sposób, musisz mieć na uwadze działania swoich rywali. W tym celu analizuje się takie kwestie jak:

Samą konkurencję warto także podzielić na kilka kategorii:

3. Zaplanowanie struktury pozycjonowania sklepu

Sklepy internetowe przyjmują następującą strukturę: Strona główna > Kategorie produktów > Podkategorie produktów > Produkty.

Przed rozpoczęciem działań z zakresu pozycjonowania dobrze jest ustalić, jak będzie wyglądać dokładnie struktura sklepu. W przeciwnym razie może dojść do niezamierzonego powielenia kategorii i podkategorii produktów, co z kolei potrafi prowadzić do duplikacji, kanibalizacji treści oraz innych niekorzystnych zjawisk.

Podsumowanie

Dzięki przemyślanej realizacji omówionych tutaj kroków przyszłe działania zaprocentują jeszcze bardziej. W kolejnym artykule przybliżymy sobie, czym jest audyt SEO oraz jak wypozycjonować sklep internetowy, umiejętnie dobierając frazy kluczowe.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!