szybki-kontakt
Profesjonalny Audyt SEO i dobór słów kluczowych dla sklepu

Profesjonalny Audyt SEO i dobór słów kluczowych dla sklepu

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

26 września 2022 Czas czytania: 7 min.

We wcześniejszym artykule omówiliśmy, jak przygotować fundament pod pozycjonowanie, realizując analizę konkurencji czy też ustalając swoje cele. Teraz przyjrzymy się temu, jak zrealizować audyt i dobrać frazy kluczowe.

Audyt e-commerce – czym jest?

Profesjonalny audyt sklepu internetowego powinien obejmować analizę nie tylko kwestii SEO, ale także i czynników sprzedażowo-biznesowych. Oto główne kategorie, jakie poddaje się analizie:

  • SEO on-page – linkowanie wewnętrzne, jakość meta opisów i meta tagów, wykorzystanie słów kluczowych.
  • SEO off-page – profil linków zwrotnych, widoczność w portalach społecznościowych.
  • Czynniki techniczne – szybkość ładowania, crawling i indeksacja, bezpieczeństwo, dostosowanie pod mobile.
  • Sprzedaż – jakość obsługi klienta, funkcje wyszukiwania i filtrów.
  • Czynniki biznesowe – wydajność platformy, trendy na rynku, możliwości skalowania sklepu.

Tego typu analiza pozwala w przekrojowy sposób ustalić, w jakim stanie jest sklep, co warto w jego przypadku naprawić i jak zaplanować kolejne działania.

Audyt sklepu internetowego – cena i czas realizacji

W zależności od wielkości sklepu koszt samego audytu może wynieść od 5 000 do 15 000 złotych netto. Jego realizacja zajmuje od 2 do 6 tygodni.

W czasie realizacji działań SEO tego typu analizę warto realizować przynajmniej raz do roku, aby stale mieć pod kontrolą różne aspekty związane z działaniem platformy.

Dobór słów kluczowych dla sklepu

Dobór fraz kluczowych zaważy na wielu pozostałych aspektach związanych z pozycjonowaniem. Warto dlatego wykonać je w przemyślany sposób. Oto najważniejsze czynniki, na które należy zwracać uwagę:

  • Popularność – popularne frazy potrafią przyciągnąć więcej ruchu, jednak zwykle są konkurencyjne.
  • Długość – dłuższe frazy zwykle są mniej popularne, jednak są za to mniej konkurencyjne i dokładniej określają, czego oczekuje wpisująca je osoba.
  • Intencja – czy osoba wpisująca tę frazę szuka po prostu jakichś informacji, czy może chce dokonać zakupu? W przypadku opisów produktów koncentruj się na tej drugiej kategorii.
  • Sezonowość – popularność niektórych fraz w znaczący sposób rośnie i spada w zależności od miesiąca, co warto mieć na uwadze.

W samym wyszukiwaniu i doborze fraz pomagają różne narzędzia:

  • sugestie Google,
  • Answer The Public,
  • Ahrefs,
  • Senuto,
  • SEMSTORM.

Podsumowanie

Dokładny audyt sklepu internetowego pomoże naprawić wszelkie problematyczne kwestie oraz ogólnie poprawić jego działanie. Dzięki umiejętnemu doborowi słów kluczowych uda Ci się z kolei dotrzeć do tych klientów, jakich chcesz.

Po zrealizowaniu tych działań kolejnym krokiem jest optymalizacja sklepu z myślą o Google i użytkowniku. Tym kwestiom przyjrzymy się w kolejnym artykule.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33