Audyt SEO Stron

Strona główna / Oferta / Audyt SEO Stron

Audyt SEO
Stron

Profesjonalny audyt SEO powinien być przeprowadzany na etapie tworzenia strony internetowej, aby zagwarantować prawidłowe indeksowanie strony w wynikach wyszukiwania Google i wyeliminować błędy powstałe w wyniku działań Web developerów wykonywanych niezgodnie ze standardami wyszukiwarki Google. Audyt SEO jest również często kluczowym elementem poprawiającym pozycjonowanie danej strony internetowej wykonanej przed kilkoma laty w oparciu o już nieaktualne wytyczne Google.

Dzięki audytowi SEO wykonanemu ręcznie przez doświadczonych specjalistów SEO z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi SEO przeznaczonych do analizy, strona będzie spełniała wymogi niezbędne do osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Analiza strony internetowej wykonywana przez DNS Group obejmuje ponad 200 obszarów struktury strony internetowej. Wykonywany przez nas audyt SEO jest prawdopodobnie najbardziej rozbudowanym tego typu produktem dostępnym na rynku.

Co zawiera audyt strony internetowej?

Audyt SEO pozwala na wykrycie błędów na stronie internetowej zarówno w jej kodzie jak i w obrębie optymalizacji treści umieszczanych na stronie. Robiąc audyt SEO specjaliści z DNS Group korzystają z profesjonalnych narzędzi takich jak Screaming Frog, Ryte, Surfer oraz oficjalnych narzędzi Google, między innymi Google Search Console oraz PageSpeed Insights. Przede wszystkim jednak, aby przeprowadzić audyt SEO kompleksowo i profesjonalnie, korzystają oni z wieloletniego doświadczenia.

Audyt Technical SEO

Kompleksowy audyt seo strony internetowej obejmuje przede wszystkim pełen zakres zagadnień Technical SEO. Posiadający wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i optymalizacji stron internetowych specjaliści Technical SEO przeprowadzają audyt jakości kodu strony. W skład audytu technicznego strony wchodzą elementy takie jak:

Audyt kodu HTML

Test ten obejmuje badanie prawidłowego zastosowania elementów kodu takich jak elementy struktury DOM, nagłówki H1, H2, H3 oraz H4. Elementy listowania oraz osadzenia treści. Podczas audytu SEO struktury kodu weryfikowany jest również parametr Text to Code Ratio określający poziom rozbudowania kody w stosunku do zawartości treściowej.

Audyt kodu JavaScript

Audyt SEO kodu JavaScript obejmuje elementy JavaScript SEO, czyli obszaru technical SEO odpowiadającego za pozycjonowanie stron opartych o frameworki JS. Podstawowymi elementami kodu JavaScript, które podlegają analizie SEO są: aktualność stosowanych skryptów oraz bibliotek. Rozmiar zasobów JS, ich ilość oraz parametr nieużywalności, dzięki któremu możemy określić czy kod JavaScript pisany był na potrzeby strony czy też zostały podłączone do strony gotowe biblioteki niepotrzebnie ją obciążające.

Audyt kodu CSS

Podobnie jak w przypadku kodu JS analiza SEO stosowanego kodu CSS pozwala na zoptymalizowanie strony, wyeliminowanie błędów renderowania i jej ogólne przyspieszenie. Kod pisany przez Web Developerów często pisany jest w sposób najszybszy, a nie najwydajniejszy.

Audyt Core Web Vitals

Audyt Core Web Vitals, czyli parametrów technicznych przekazywanych w standardowym teście Lighthouse wraz z odpowiednim ich omówieniem stanowi od maja 2021 jeden z kluczowych elementów optymalizacji Technical SEO stron internetowych. Przeprowadzane na bazie optymalizacji klientów DNS Group testy Core Web Vitals wyraźnie wskazują na korelację wyniku audytu na widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.

Audyt Słów kluczowych

Audyt SEO treści bada jakość tekstu umieszczonego na stronie internetowej oraz wykorzystania fraz kluczowych w jego obrębie. Wyszukiwarka Google nieustannie rozwija sztuczną inteligencję odpowiadającą za analizę treści oraz audyt słów kluczowych na stronie podnosząc znaczenie content marketingu w pozycjonowaniu stron. Działania mające na celu optymalizację SEO treści określane są mianem Semantycznego SEO. Audyt SEO treści wykonywany przez specjalistów DNS Group obejmuje między innymi:

Audyt fraz kluczowych

Weryfikacja jakości fraz kluczowych oraz ich zróżnicowania w obrębie tekstów pozwala na zdefiniowanie potencjału już wykorzystanych treści oraz możliwości ich dodatkowej optymalizacji. Prawidłowe wykorzystanie słów kluczowych w obrębie treści pozwala na poprawę pozycjonowania semantycznego strony.

Audyt Code to Text ratio

Audyt stosunku kodu do treści pozwala na zdefiniowanie czy aktualna ilość treści jest odpowiednia i wystarczy poprawić jej jakość w zakresie SEO czy też wymagane jest napisanie dodatkowych treści. Audyt SEO Code to Tex ratio pozwala również na zdefiniowanie, czy ewentualna zbyt duża ilość kodu wynika z ograniczonego wykorzystania Content Marketingu czy może ma to związek z błędami w zakresie Technical SEO a słabego wyniku jest błędna struktura strony.

Keyword Stuffing

Keyword Stuffing jest zagadnieniem o obrębie audytu słów kluczowych obejmującym analizę jakości treści znajdujących się na stronie. Może się zdarzyć, że osoby nie posiadające wystarczającej wiedzy z zakresu Content Marketingu oraz Copywriterzy piszący duże ilości treści za małe stawki w sposób nadmierny wykorzystają słowa kluczowe w treści obniżając jej jakość do wyniku spamowego, co może być penalizowane przez wyszukiwarkę Google.

Audyt sklepu internetowego

Audyt SEO sklepu internetowego oprócz standardowych elementów związanych z jakością kodu oraz treści zawiera elementy UX niezbędne do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym poprzez budowę jego profesjonalnego wizerunku oraz zaufania wśród klientów.

Audyt sklepu internetowego skupia się na elementach związanych z prawidłowym działaniem nawigacji fasetowej. Dostępnością danych Poprawnością ścieżki zakupowej pokonywanej przez klienta. Dla sklepów o długim stażu na rynku wykonywana jest również analiza lejka sprzedażowego.

Zakres audytu seo wykonywanego dla sklepów internetowych stanowi w dużej mierze zakres standardowego audytu SXO, czyli usługi skupiającej się na wykorzystaniu optymalizacji strony oraz organicznych wyników wyszukiwania do optymalizacji zysków właściciela strony.

Darmowy audyt SEO vs Płatny audyt SEO

Darmowy audyt strony

Darmowy audyt SEO opiera się na algorytmie przeprowadzającym sprawdzenie strony wyszukując najczęściej występujące błędy związane z jej działaniem. Najczęściej działanie takiego audytu opiera się na sprawdzeniu adresów url jednym narzędziem badającym dany obszar działania strony internetowej, na przykład analizę słów kluczowych lub ilość linków prowadzących do danej witryny.

W audytach SEO generowanych automatycznie często występują błędy wynikające z braku pogłębionej analizy audytowanej strony. Celów biznesowych oraz specyfiki branży, które można poznać dzięki analizie konkurencji. Audyt SEO generowany automatycznie może stanowić podstawę do podjęcia decyzji o wykonaniu profesjonalnego audytu SEO z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi. Nigdy jednak nie powinien stanowić jedynego działania w zakresie analizy danej witryny.

Decydując się na wykonanie darmowego audytu SEO należy pamiętać, żeby nie ufać audytowi tylko od jednej firmy. Narzędzia do darmowego audytowania stron mają najczęściej na celu pozyskanie informacji handlowych o potencjalnym kliencie a uzyskane z nich dane lepiej skonfrontować z konkurencyjnymi audytami.

Płatny audyt strony internetowej

Profesjonalny audyt SEO weryfikuje wszystkie obszary działania strony internetowej, rozpoczynając od istotnych pod kątem SEO kwestii technicznych poprzez frazy kluczowe a na analizie widoczności strony kończąc. Przed rozpoczęciem analizy strony wspólnie z klientem ustalane są cele audytu SEO nadające kierunek prac wykonującym go specjalistom.

Profesjonalny audyt SEO wykonywany jest z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi SEO dogłębnie analizujących stronę niezależnie od jej wielkości oraz wykorzystanej do jej budowy technologii. Każdorazowo zlecając audyt SEO swojej strony sprawdź z jakich narzędzi korzysta wykonująca go firma i jakie elementy będzie zawierać audyt SEO, który otrzymasz.

Wynik przeprowadzonego audytu obejmujący listę błędów wykrytych w ramach audytu SEO przedstawiany jest właścicielom stron internetowych wraz z poradnikiem zawierającym informacje o skutkach występowania danego błędu oraz sposobach ich eliminowania.

Ile kosztuje audyt SEO

Płatny audyt SEO przeprowadzany przez specjalistów DNS Group zależnie od wielkości badanej witryny oraz wykorzystanej do jej budowy technologii kosztuje od 2000 do 4000 złotych. Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem strony internetowej, profesjonalny audyt SEO otrzymasz w ramach usługi pozycjonowania bez dodatkowych opłat. Pozycjonowanie klientów w DNS Group rozpoczyna się od realizacji audytów SEO.