Bing czy Google. Czy wojna wyszukiwarek ma dla nas znaczenie

Bing czy Google. Czy wojna wyszukiwarek ma dla nas znaczenie

28 kwietnia 2021
Czas czytania to: 8 min.
SEO

Jeśli zamierzasz coś znaleźć w Internecie, zapewne chcesz to „wygooglować”. Termin ten dowodzi, jak popularne u nas jest narzędzie giganta z Mountain View. Oczywiście Google ma swoich konkurentów – jednym z nich jest wyszukiwarka Bing. Co warto o niej wiedzieć? Czy ma znaczenie z punktu widzenia SEO w naszym kraju? Tego dowiesz się w tym artykule.

Wyszukiwarka Bing – krótka historia

Historia wyszukiwarki Bing sięga tak naprawdę roku 1998. To właśnie wtedy powstało MSN Search, czyli pierwsze narzędzie od Microsoftu służące do przeszukiwania raczkującego wtedy Internetu. Polegało ono na danych zapewnianych przez firmę Inktomi.

MSN Search przekształciło się w Windows Live Search w 2006 roku i w Live Search w 2007 roku. Ostatnia główna zmiana brandingu miała miejsce w 2009 roku – to wtedy powstał znany w obecnej formie Bing.

Bing i Google – techniczne aspekty pozycjonowania

Omawiane narzędzia bazują w zasadzie na podobnych założeniach – biorą pod uwagę content, strukturę linków oraz techniczne aspekty, aby ustalić, która strona zawiera najlepszą odpowiedź na wprowadzane zapytanie. Jeśli jednak przyjrzymy się im bliżej, można dostrzec, dlaczego widoczne w nich wyniki organiczne się różnią. Oto kilka przykładów:

Bing i Google – wyszukiwanie

Jak wygląda samo korzystanie z wyszukiwarki Bing? Wyposażona jest ona w większość „funkcji smart”, które można znaleźć w Google. Obejmują one konwersję jednostek, lokalną pogodę, wyszukiwanie obrazem, czy panele organizujące informacje dotyczące znanych osób, miejsc, rzeczy itp. W narzędziu Microsoftu nie znajdziemy jednak niektórych funkcjonalności jak wyszukiwanie literatury naukowej, zorganizowanych danych finansowych i lotów.

Z drugiej strony wielu użytkowników wyszukiwarki Bing ceni sobie layout, który pozwala łatwiej przeglądać wyniki wyszukiwania z kategorii grafika i video. Ciekawy jest także system nagród Microsoftu, jednak nie jest on dostępny w Polsce.

Wyszukiwarka Bing – popularność

Bing odpowiada w Polsce za zaledwie 2,5% zapytań:

Lepsze wyniki wyszukiwarka notuje w krajach anglojęzycznych jak USA i Wielka Brytania, gdzie jego udział w rynku wyszukiwań wynosi odpowiednio 5,73% oraz 4,25%.

Bing czy Google – podsumowanie

Uwzględnianie Bing w SEO nie ma sensu, gdyż wyszukiwarka ta w naszym kraju jest bardzo niszowa. Jeśli jednak chciałbyś samemu z niej korzystać, stanowi ona jak najbardziej dobrą alternatywę dla Google.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!