23 kwietnia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Znasz tę sytuację – chcesz wejść na daną stronę, a tu pokazuje się komunikat, że jest ona niedostępna. Towarzyszy mu przy tym informacja o wystąpieniu błędu 404. Jeśli samemu prowadzisz witrynę internetową, powinieneś zredukować takie przypadki do minimum. W tym artykule dowiesz się zatem, na czym polega błąd HTTP 404 i jak go naprawić.
Omawiany błąd informuje, że użytkownik jest w stanie komunikować się z serwerem, jednak strona nie może znaleźć żądanych treści. W niektórych przypadkach występowanie 404 jest celowe, gdyż dostęp do poszukiwanych plików jest ograniczony.
Błąd 404 może być też określany w następujący sposób:
Przyjrzyjmy się więc bliżej temu, co prowadzi do powstawania błędu 404.
Za błędami 404 może stać zarówno serwer, jak i użytkownik. Oto przykładowe scenariusze:
Błąd HTTP 404 not found występuje też często z powodu zewnętrznych przekierowań. Linki do Twojej strony mogą zawierać inne witryny. Nie monitorują one ich jednak cały czas. Jeśli usuniesz treści, do których prowadzą owe odnośniki, odwiedzający napotkają error 404.
Jeśli chcesz wykryć błędy 404, do dyspozycji masz kilka narzędzi:
Google Search Console
Wszelkie przypadki error 404 HTTP znalezione przez crawlera Google są wyświetlane w tym narzędziu. Dodatkowe funkcje pozwalają znaleźć błędy w plikach robots.txt oraz sprawdzić statystyki dotyczące tego, jak często Twoja witryna była indeksowana przez roboty Google.
Dead Link Checker
Dead Link Checker to aplikacja webowa, która pozwala w szybki i prosty sposób wykryć ewentualne błędy 404 na wybranej podstronie lub nawet całej domenie.
W3C Link Checker
Narzędzie to pochodzi od organizacji World Wide Web Consortium (W3C). Pozwala w bardzo szczegółowy sposób sprawdzić pojedyncze strony pod kątem występowania błędów 404. Cały proces zajmuje stosunkowo dużo czasu, ale zwraca dokładne wyniki.
Występowanie błędów 404 jest nie do uniknięcia. Korzystaj zatem z omówionych tutaj narzędzi, aby szybko je wykrywać. Dbaj o dobry stan techniczny swojej witryny, dzięki czemu odwiedzający ją będą zawsze zadowoleni.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację