Audyt SEO. Na czym polega i dlaczego warto go wykonać

Audyt SEO. Na czym polega i dlaczego warto go wykonać

30 kwietnia 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.

Każda strona internetowa powinna być od czasu do czasu dokładnie przeanalizowana. Jeśli chcesz, aby stale przynosiła Ci zyski, wielokrotnie konieczne będzie jej optymalizowanie. Jak zatem ustalić, co w niej poprawić? Odpowiedzią jest audyt SEO. W tym artykule dowiesz się, czym on jest.

Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO to proces, którego celem jest gruntowne przeanalizowanie strony internetowej pod kątem jej optymalizacji w wynikach wyszukiwania. Pozwala on ocenić liczne kluczowe aspekty jej funkcjonowania. Dzięki takiej analizie da się wyciągnąć wnioski na przyszłość, jeśli chodzi o dalsze pozycjonowanie witryny.

Tego typu audyt to często pierwsza rzecz, jaką wykonuje agencja SEO, zanim rozpocznie współpracę z nowym klientem. Dzięki temu specjaliści od pozycjonowania są w stanie bliżej przyjrzeć się takim aspektom, jak:

  • Optymalizacja kodu strony
  • Zastosowanie atrybutów alt
  • Frazy kluczowe
  • Profil linków
  • Struktura i nawigacja witryny
  • Podział na podstrony

W audycie SEO ważna jest także analiza konkurencji. Pozycjonowanie nie istnieje w próżni dlatego, aby móc sporządzić skuteczny plan dotyczący dalszej optymalizacji strony, należy przyjrzeć się także witrynom rywali (ma to duże znaczenie choćby w przypadku słów kluczowych).

Wyniki audytu mogą być zaprezentowane klientowi w różny sposób. W DNS Group wysyłamy je w formie PDF.

Audyt SEO strony – kiedy należy go wykonać?

Jak wspomniano wcześniej, agencje SEO przeprowadzają audyt na początku współpracy z nowym klientem. Oto inne scenariusze, w przypadku których warto go rozważyć:

  • Nałożenie kary od Google
  • Nowa kampania marketingowa
  • Gruntowny redesign strony
  • Migracja witryny na nowy CMS
  • Migracja witryny na nową domenę

Audyt SEO strony jest także wskazany w przypadku mniejszych lub większych problemów związanych z funkcjonowaniem witryny. Jeśli znacząco spadł ruch organiczny albo strona zaczęła wolno funkcjonować, może to wskazywać na bardziej złożone komplikacje techniczne. Gruntowny audyt to najlepszy sposób, aby szybko zaradzić takim sytuacjom.

Audyt SEO – cena

Na koszt audytu zasadniczy wpływ ma to, jak rozbudowana jest Twoja strona. W przypadku tych prostszych kwota może zamknąć się nawet w granicach 500-800 złotych netto. Jeśli jednak chodzi o bardziej złożone witryny, (zwłaszcza sklepy internetowe), stawki zaczynają się od 2 000 złotych netto w górę.

Audyt SEO strony – podsumowanie

Nie bagatelizuj tego, jak duże znaczenie mają audyty SEO. To właśnie dzięki nim da się w ogóle ustalić, jak skutecznie podejść do pozycjonowania strony. Przeprowadzaj je regularnie, a Twoja witryna na pewno na tym skorzysta.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!