Czy należy porównywać swoją stronę do konkurencji?

Czy należy porównywać swoją stronę do konkurencji?

4 września 2019 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Bardzo często można spotkać na grupach Facebookowych osoby, które proszą o analizę swojej strony internetowej i podpowiedź jak wyprzedzić stronę konkurencyjną. Liczba takich wątków wzrasta szczególnie wyraźnie po zmianach w algorytmie, kiedy ich strona reaguje odmiennie od konkurencji. Spada mimo, że niemal niczym się nie różni.

Porównywanie swojej strony z konkurencją jest zazwyczaj złym sposobem na określenie, co należy poprawić na stronie, by poprawić jej wyniki po aktualizacji algorytmu lub poprawić je w ogóle.

Jeśli twoja strona doznała spadku widoczności po zmianie algorytmu kopiowanie rozwiązań ze stron konkurencyjnych jest rozwiązaniem złym, a co najmniej krótkowzrocznym. Dokonując prostego porównania dwóch stron nie jesteśmy w stanie określić, które elementy strony konkurencyjnej wpłynęły na poprawę jej widoczności, oraz czy poprawa ta jest trwała.

Jeśli jesteśmy zdecydowani na wprowadzenie zmian na stronie, uważając to za jedyną realną szansę na poprawę wyników należy sięgnąć w pierwszej kolejności do Wytycznych Google dla Webmasterów i poprawić witryną zgodnie z zawartymi tam wskazówkami.

Co wpływa na ranking strony?

W internecie przeczytałeś, że prędkość ładowania się strony ma kluczowe znaczenie dla jej wyników, więc uruchomiłeś Page Speed Insights (wszak to narzędzie od Google) i okazała się, że witryna konkurencji jest o wiele wolniejsza? To się zdarza.

Znam ludzi, dla których prędkość ładowania się strony jest jak religia. Walczą o każdy ułamek sekundy. W niedawnej rozmowie usłyszałem o postawionym przed web developerem zadaniu, aby sklep internetowy ładował się poniżej 0.5s od pierwszego do ostatniego skryptu. W takich chwilach przypomina mi się słynny skecz telewizyjny, w którym to stażysta zrobił Drop bazy danych. Klient był zachwycony prędkością działania strony, tylko sypało mu błędami ?

Czy sprawdzając prędkość strony konkurencji w Page Speed Insight sprawdziłeś również jej profil linkowy? Z jakich stron doprowadzane są linki, jaka jest ich jakość, tematyka, rozkład przyrostu w czasie?

Dokonałeś analizy Contentu zawartego na stronie? Zarówno jego ilości, jak i jakości. Nie jest problemem napisanie długiego tekstu. Potrzeba jednak doświadczonego Copywritera, który odpowiednio nasyci tekst frazami kluczowymi i napisze go w sposób odpowiedni zarówno dla robotów Google jak i dla odbiorców strony.

Powszechnie przyjmuje się, że na wynik strony wpływ ma około 200 czynników rankingowych, których moc zmienia się z każdą aktualizacją algorytmu tak, by wyniki wyszukiwania najlepiej odpowiadały intencji szukającego.

Jak wyprzedzić konkurencję?

Przede wszystkim przestań myśleć o tym, co jest dobre w stronach konkurencji. Zamiast tego pomyśl o tym co jest złe na twojej stronie.

Końcowy wygląd stron internetowych jest często efektem kompromisu pomiędzy wizją klienta, a wizją web developera. Równie często jednak web developer pomija w ostatecznym projekcie nawet elementarne elementy odpowiadające za SEO. Może to być spowodowane chęcią szybkiego zakończenia projektu lub braku przeszkolenia w zakresie SEO. Faktem jest, że klient porównujący swoją stronę do konkurencji, nie jest świadomy błędów zagnieżdżonych głęboko w jej kodzie.

Jeśli uważasz, że wszystkie działania, jakie wykonujesz przy swojej stronie są prawidłowe, a spodziewany efekt nie przychodzi warto zwrócić się z prośbą o audyt do doświadczonej agencji, której web developerzy posiadają przeszkolenie w obszarze SEO i są w stanie uchwycić kluczowe błędy stojące na drodze do sukcesu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!