10 września 2019 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 2 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeszcze wczoraj sprawdzałem w niej statystyki indeksowania a dzisiaj, po ponad dwóch latach od chwili przedstawienia światu nowej wersji Google odebrało nam dostęp do Google Search Console, którą tak dobrze znaliśmy.
Google testom nowej wersji Search Console poświęciło niezwykle długi czas. Od ponad dwóch lat narzędzie było dostępne publicznie, jako beta, do której dołączane były kolejne funkcjonalności. Około rok temu Google ogłosiło oficjalne zamknięcie starej Google Search Console i rozpoczęło przymusową migrację użytkowników, wyłączając jej kolejne funkcjonalności.
Do wczoraj w nowej Google Search Console wciąż nie były dostępne wybrane opcje jak kierowanie międzynarodowe, statystyki indeksowania czy parametry w adresach url. W chwili obecnej pojawiały się one w Google Search Console jako „Starsze narzędzia i raporty”. Niestety nie został przeniesiony tester pliku robots.txt i dostanie się do tej funkcjonalności wymaga odrobiny szczęścia, przynajmniej za pierwszym razem. O uruchamianiu testera robots.txt napiszemy wkrótce.
Przy próbie zalogowania się do starego narzędzia jesteśmy automatycznie przekierowywani do nowej Search Consoli bez dodatkowych komunikatów.
Stara Google Search Console była istotnym narzędziem dla branży SEO. Posiadała ona więcej funkcjonalności od obecnej wersji i pozwalała na uzyskanie bardziej precyzyjnych danych. W nowej GSC Google postawiło przede wszystkim na wygląd, gubiąc po drodze sporo dobrego UX. Kolorowe słupki i nieprecyzyjne komunikaty nie sprzyjają wydajnemu wykorzystaniu wszystkich danych.
Rozwiązaniem dla części osób może być podłączenie API i samodzielne określenie jakie dane i w jakiej formie chcemy otrzymywać.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację