13 września 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Twórcy wyszukiwarki Google starają się zapewniać narzędzia, które pomagają właścicielom stron internetowych skutecznie pozycjonować swoje witryny. Jednym z nich jest dobrze znane Google Search Console, które wcześniej funkcjonowało pod nazwą Google Webmaster Tools. W tym artykule przyjrzymy się zatem temu, jak prezentował się ów poprzednik GSC.
Pierwszą stronę z poradami dla webmasterów Google zaczęło prowadzić w 2001 roku, czyli już 4 lata po tym, jak znana obecnie wyszukiwarka pojawiła się w sieci. Z czasem portal ten był rozbudowywany, aż w 2006 roku powstało Google Webmaster Tools. Cel tego narzędzia od samego początku był jeden – zapewnianie właścicielom przydatnych funkcji, które pozwolą im monitorować to, jak ich strona jest traktowana przez Google.
Google Webmaster Tools dawało zatem wgląd w takie kwestie techniczne jak błędy indeksowania, bezpieczeństwo czy z czasem optymalizacja pod urządzenia mobilne. Narzędzie gromadziło także liczne metryki dotyczące ruchu, linków, itp.
Oczywiście omawiana platforma była daleko w tyle w porównaniu do tego, jak prezentuje się obecnie. Jeśli przykładowo chodzi o webmaster tools site verification, to w 2009 roku istniały jedynie 2 metody, na potwierdzenie tego, że jest się właścicielem danej strony – meta tag oraz plik HTML. Obecnie oprócz nich można skorzystać także z kodu śledzenia Google Analytics, menedżera tagów Google, weryfikacji usługi domeny od jej dostawcy oraz konta na usługach Witryny, Blogger lub Domains.
Poniżej screenshot pokazujący, jak popularne narzędzie dla webmasterów wyglądało w 2012 roku:
Do zmiany nazwy na Google Search Console doszło 20 maja 2015 roku. Jak określili to twórcy, przez lata funkcjonowania narzędzia byli oni w stanie lepiej poznać jego użytkowników oraz ich potrzeby. W rezultacie doszli do wniosku, który został umieszczony w oficjalnym ogłoszeniu:
Okazuje się, że tradycyjne pojęcie „webmastera” odzwierciedla tylko część z Was. Mamy wszelkiego rodzaju fanów Narzędzi dla Webmasterów: hobbystów, właścicieli małych firm, ekspertów SEO, marketingowców, programistów, designerów, twórców aplikacji i oczywiście webmasterów.
Łączy Was wszystkich chęć udostępniania swojej pracy w sieci i umożliwienia jej znalezienia za pomocą wyszukiwarki Google. Dlatego, aby mieć pewność, że nasz produkt obejmuje wszystkich użytkowników, którym zależy na kwestii widoczności w Google, postanowiliśmy zmienić nazwę Narzędzi dla Webmasterów na Google Search Console.
Jak więc widać, zmiana nazwy Google Webmaster Tools na obecną jak najbardziej miała sens. Dzięki temu, że omawiane narzędzie jest bardzo rozbudowane i ma coraz więcej zastosowań, gromadzi wokół siebie nie tylko webmasterów. Postaraj się zatem maksymalnie wykorzystać potencjał tej platformy.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację