W tym artykule poruszamy:
Podczas prowadzenia działań z zakresu pozycjonowania zawsze warto korzystać z przydatnych narzędzi SEO. Dostarczają one świetnych funkcji, które często w pewnym zakresie dostępne są nawet za darmo. W tym artykule poznasz 7 takich rozwiązań.
1. Senuto
Senuto to jedno z głównych narzędzi SEO na polskim rynku, które stale dynamicznie się rozwija. Platforma daje dostęp do takich funkcji jak analiza widoczności, monitorowanie stron własnych i konkurencji oraz baza słów kluczowych, która pozwala na analizę fraz kluczowych w nieograniczonej liczbie języków.
2. SEMSTORM
SEMSTORM to obok wcześniej omówionego Senuto kolejna popularna platforma na polskim rynku. Wszystkie zdobywane przez nią dane są generowane w czasie rzeczywistym. Użytkownicy otrzymują dostęp do następujących kategorii narzędzi SEO:
- Monitoring pozycji – analiza stron własnych, konkurencji, jak i efektów promocji za pomocą reklam PPC w Google Ads.
- Content marketing – generowanie tematów, optymalizacja artykułów pod SEO i monitoring efektów.
- Narzędzia – analiza słów kluczowych, automatyczne audyty.
3. Semrush
Semrush to kompleksowy pakiet narzędzi marketingu internetowego. Za pomocą tej platformy możesz zdobywać ważne informacje, które przydadzą się w takich działaniach jak SEO, PPC, marketing w mediach społecznościowych, wyszukiwanie słów kluczowych, analiza konkurencji, PR, content marketing i zarządzanie kampaniami reklamowymi.
4. Google Analytics
Google Analytics powstało w 2005 roku i od tego czasu stanowi niezastąpione narzędzie Google do pozycjonowania. Pozwala ono bardzo szczegółowo analizować ruch na stronie, dając wgląd w takie metryki, jak liczba nowych i powracających użytkowników, czas spędzony na stronie, współczynnik odbicia i wiele więcej.
5. Answer The Public
Rozbudowane narzędzie SEO, którego główna funkcjonalność jest darmowa. Za jego pomocą możesz szybko wyszukać powiązane słowa kluczowe, jak i wygenerować pomysły na teksty za pomocą słowa ziarna. Oprócz tego wyniki da się zaprezentować w przystępnej wizualnej formie.
6. Majestic SEO
Majestic to baza danych dotycząca indeksów linków. Za pomocą tej platformy można sprawnie przeanalizować profil linków zwrotnych stron własnych i tych konkurencji. Omawiane narzędzie SEO daje wgląd także w dodatkowe metryki, jak jakość linków, powiązanie tematyczne i to, jak owe odnośniki wpływają na daną witrynę.
7. Copyscape
Duplikacja treści to zjawisko niepożądane w SEO. Przy pomocy Copyscape możesz zatem sprawdzić, czy content na Twojej stronie jest oryginalny, lub czy czasem ktoś nie kradnie np. Twoich artykułów blogowych.
Podsumowanie
Omówione tutaj 7 narzędzi SEO online na pewno pomogą Ci w lepszym pozycjonowaniu swojej strony. Postaraj się zatem wykorzystać tkwiący w nich potencjał.