Zgarnij 10% Rabatu na Wszystkie Usługi z kodem : CYBERWEEK
Spis treści :
We wcześniejszym artykule omówiliśmy, dlaczego w ramach pozycjonowania należy przeprowadzić analizę słów kluczowych oraz zrealizować audyt SEO. Kolejnym krokiem będzie zadbanie o liczne aspekty związane z optymalizacją strony z myślą o użytkowniku i Google. Przyjrzyjmy się, co szczególnie należy mieć na uwadze.
Istnieje kilka czynników, które w znaczący sposób wpływają na to, jak sklep jest traktowany przez Google oraz użytkowników.
Szybkość ładowania stron to ogólnie jeden z najważniejszych aspektów SEO. Google zaleca, aby wartość ta nie była większa niż 3 sekundy. Czemu jest to tak istotne?
Obecnie użytkownicy sieci są niecierpliwi i jeśli załadowanie zasobów witryny zajmuje zbyt wiele czasu, szybko postanowią poszukać pożądanych treści gdzie indziej – w końcu zawsze to kwestia tylko kilku kliknięć.
Nie tylko użytkownicy, ale także i sama wyszukiwarka bierze pod uwagę szybkość ładowania, gdy ocenia jakość strony, dlatego czynnik ten należy mieć szczególnie na uwadze.
Od 2018 roku w Google Chrome strony, które nie posiadają certyfikatu SSL, są oznaczane jako niebezpieczne. Inne przeglądarki szybko zaczęły wyświetlać podobne ostrzeżenie. Okazuje się, że komunikat ten bardzo negatywnie wpływa na to, jak odwiedzający postrzegają daną witrynę.
W kontekście bezpieczeństwa wyposażenie sklepu w odpowiedni certyfikat SSL jest koniecznością. Należy dobrać go w przemyślany sposób, mając na uwadze charakter i zakres transakcji przeprowadzanych na witrynie.
Skuteczna optymalizacja sklepów to w dużej mierze wykrywanie i ustalanie tego, jak poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Omówione wcześniej czynniki jak szybkość ładowania i bezpieczeństwo mają oczywiście duże znaczenie, jednak w tym aspekcie warto skupić się na dodatkowych czynnikach jak:
Omówione tutaj przykładowe działania z zakresu optymalizacji sklepu pod Google i użytkownika bardzo pomogą w zwiększeniu sprzedaży. Oprócz nich warto mieć także na uwadze kwestie związane ze strukturą i wyglądem samej strony – przyjrzymy się im w kolejnym artykule.
Autor artykułu: Karol Michałowski