szybki-kontakt
Lokalne SEO a konkurencja – jak wyprzedzić rywali i zdominować lokalny rynek

Lokalne SEO a konkurencja – jak wyprzedzić rywali i zdominować lokalny rynek

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

15 marca 2023 Czas czytania: 9 min.

W dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku biznesowym bardzo ważne jest to, aby pozostać na czele i być o krok przed konkurencją. Jest tak zwłaszcza w przypadku lokalnego SEO, gdzie rywalizacja jest często zacięta, a marginesy błędu niewielkie.

W tym artykule omówimy dlatego to, jak wyprzedzić konkurencję w lokalnym SEO za pomocą sprawdzonych technik oraz dzięki przyglądaniu się jej działaniom.

Strategie i techniki, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję

Omówmy na początku sprawdzone sposoby, które pomogą Ci uzyskać widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

1. Publikuj jakościowy content

Aby osiągnąć sukces w lokalnym SEO, publikuj na swojej stronie unikalne i wartościowe treści. Gdy za pomocą takiego contentu wyróżnisz się na tle konkurencji, będziesz w stanie zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania oraz przyciągnąć nowych odwiedzających.

Rozważ dlatego publikację wpisów blogowych, infografik lub instruktażowych filmów, które odpowiadają na potrzeby i pytania docelowych lokalnych klientów.

2. Pozyskuj opinie i recenzje

Opinie i oceny online mogą mieć duży wpływ na Twoje lokalne SEO i pomóc w budowaniu zaufania oraz wiarygodności wśród potencjalnych klientów. Przykładowo według analizy Global Trust in Advertising and Brand Messages przeprowadzonej przez firmę Nielsen recenzjom innych konsumentów ufa aż 70% osób (lepiej pod tym względem wypadają jedynie rekomendacje od bliskich przyjaciół i rodziny – 92%).

Przypominaj dlatego zadowolonym klientom o pozostawianiu opinii np. na Profilu Firmy w Google lub w specjalnej sekcji na swojej stronie (jeśli taką masz).

3. Twórz świetny profil linków

Profil linków zwrotnych to jeden z fundamentów SEO. Staraj się dlatego pozyskiwać takie odnośniki z szanowanych portali ze swojej niszy. Warto w tym celu przeprowadzić kampanię outreach’u lub publikowania wpisów gościnnych.

W lekkim zróżnicowaniu profilu odnośników mogą pomóc także wpisy/wizytówki typu NAP (Name, Address, Phone Number).

Jak analizować konkurencję?

Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz w ogóle wiedzieć, w jakich aspektach należy to zrobić:

1. Analiza słów kluczowych

Zacznij od zbadania słów kluczowych, na które targetuje się konkurencja. Da Ci to wstępne wyobrażenie na temat tego, co próbuje osiągnąć w wynikach wyszukiwania i jak pozycjonuje się na rynku. Pomocne będą w tym takie narzędzia jak SEMSTORM, Senuto czy Ahrefs.

2. Analiza linków zwrotnych

Przyjrzyj się dokładnie profilowi linków zwrotnych konkurencji. Ustalenie potencjalnych źródeł odnośników w przypadku lokalnego SEO jest czasami trudne. Omawiana metoda to dlatego świetny sposób na ustalenie tego, z jakich źródeł także i Ty sam możesz zacząć pozyskiwać odnośniki dla swojej strony.

3. Analiza mediów społecznościowych

To, jak firma komunikuje się ze swoimi odbiorcami, można skutecznie ustalić na podstawie jej obecności w mediach społecznościowych. Aby dowiedzieć się, jak dobrze Twój biznes wypada w porównaniu z konkurencją, przeanalizuj jej działania w social media.

Sprawdź, jak dana firma wchodzi w interakcje ze swoimi klientami/odbiorcami i zastanów się, co możesz zrobić inaczej, aby się wyróżnić.

Podsumowanie

Wyprzedzenie konkurencji w lokalnych wynikach wyszukiwania może być trudne. Jednak dzięki tym poradom oraz pomocy profesjonalnej agencji SEO, zadanie to na pewno będzie możliwe.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33