Reklama w internecie czy w Social Mediach. Jak wybrać kanał dopasowany do Ciebie

Reklama w internecie czy w Social Mediach. Jak wybrać kanał dopasowany do Ciebie

10 lutego 2023 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Pozyskiwanie klientów w Internecie może odbywać się na mnóstwo sposobów. W tym artykule bliżej przyjrzymy się temu, na czym polega ogólna reklama internetowa oraz działania w mediach społecznościowych. Dowiesz się także, na którą opcję lepiej się zdecydować.

Reklama internetowa – główne metody

Oto kilka popularnych sposobów na pozyskiwanie klientów przez Internet:

1. SEO

Search Engine Optimization polega na ogólnym optymalizowaniu strony internetowej w taki sposób, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Działanie to obejmuje m.in. analizę słów kluczowych, poprawę szybkości ładowania czy dbanie o odpowiednią strukturę witryny.

2. Content marketing

Z ogólnym pozycjonowaniem ściśle powiązany jest content marketing, który polega na tworzeniu wartościowych treści. Ich celem jest przyciąganie docelowych odbiorców, którzy następnie, dzięki zapoznaniu się z przydatnymi treściami w postaci wpisów blogowych, poradników, czy e-booków, nabierają zaufania do firmy i stają się klientami.

3. PPC

PPC marketing polega na wykupywaniu specjalnych reklam, które wyświetlają się na stronach wyników wyszukiwania. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie taką reklamę. Dzięki temu formatowi można szybko pozyskać ruch na interesujące Cię słowa kluczowe.

4. Reklama typu display

Podobny model rozliczenia, jak w PPC. W przypadku tego formatu reklama jest wyświetlana na różnych stronach, które wchodzą w skład Sieci Google. Może przybrać ona formę np. baneru.

5. Marketing afiliacyjny

Reklama internetowa tego typu polega na nawiązywaniu współpracy z podmiotami, które na własną rękę będą zajmować się promocją Twoich usług i produktów w zamian za udzielane im prowizje.

Social media marketing – główne platformy

Jeśli interesuje Cię reklama social media, rozważ następujące platformy:

1. Facebook

Największej platformy społecznościowej na świecie nie trzeba nikomu przedstawiać. Reklama na Facebooku to dobry wybór, gdyż dzięki precyzyjnym opcjom targetowania da się dotrzeć do użytkowników o praktycznie dowolnych zainteresowaniach i potrzebach.

2. LinkedIn

Idealna platforma dla marketingu B2B, która pozwala dotrzeć do konkretnych osób piastujących decyzyjne stanowiska w poszczególnych firmach.

3. TikTok

Popularna platforma do udostępniania treści wideo z bardzo zaangażowaną bazą użytkowników. Reklama na TikToku to dobra opcja dla firm, które chcą dotrzeć do młodszego pokolenia.

4. Instagram

Bardzo „wizualna” platforma, która stawia nacisk przede wszystkim na zdjęcia oraz materiały video. Dobry wybór dla firm z takich branż jak odzież, kosmetyki czy meble.

5. Twitter

Podobnie jak w przypadku Facebooka, na Twitterze także można znaleźć osoby z przeróżnych demografii i zainteresowań. Specjalne narzędzia wbudowane w platformę pozwalają także targetować odpowiednie grupy docelowe.

Podsumowanie – jaki kanał wybrać?

Aby podjąć taką decyzję, przede wszystkim musisz przeanalizować swoje potrzeby. Ogólna reklama internetowa będzie przydatna w przypadku praktycznie wszystkich firm. Media społecznościowe warto jednak dobrać precyzyjniej.

Przykładowo LinkedIn można świetnie wykorzystać do pozyskiwania klientów biznesowych, jeśli jednak sprzedajesz odzież sportową dla młodzieży, nie warto nawet poświęcać wysiłku na tę platformę.

Warto też śledzić metody wykorzystywane przez konkurencję, aby ustalić, jakie kanały najlepiej sprawdzą się w Twoim przypadku. Dobrze też skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!