W tym artykule poruszamy:
Reklama internetowa – główne metody
Oto kilka popularnych sposobów na pozyskiwanie klientów przez Internet:
1. SEO
Search Engine Optimization polega na ogólnym optymalizowaniu strony internetowej w taki sposób, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Działanie to obejmuje m.in. analizę słów kluczowych, poprawę szybkości ładowania czy dbanie o odpowiednią strukturę witryny.
2. Content marketing
Z ogólnym pozycjonowaniem ściśle powiązany jest content marketing, który polega na tworzeniu wartościowych treści. Ich celem jest przyciąganie docelowych odbiorców, którzy następnie, dzięki zapoznaniu się z przydatnymi treściami w postaci wpisów blogowych, poradników, czy e-booków, nabierają zaufania do firmy i stają się klientami.
3. PPC
PPC marketing polega na wykupywaniu specjalnych reklam, które wyświetlają się na stronach wyników wyszukiwania. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie taką reklamę. Dzięki temu formatowi można szybko pozyskać ruch na interesujące Cię słowa kluczowe.
4. Reklama typu display
Podobny model rozliczenia, jak w PPC. W przypadku tego formatu reklama jest wyświetlana na różnych stronach, które wchodzą w skład Sieci Google. Może przybrać ona formę np. baneru.
5. Marketing afiliacyjny
Reklama internetowa tego typu polega na nawiązywaniu współpracy z podmiotami, które na własną rękę będą zajmować się promocją Twoich usług i produktów w zamian za udzielane im prowizje.
Social media marketing – główne platformy
Jeśli interesuje Cię reklama social media, rozważ następujące platformy:
1. Facebook
Największej platformy społecznościowej na świecie nie trzeba nikomu przedstawiać. Reklama na Facebooku to dobry wybór, gdyż dzięki precyzyjnym opcjom targetowania da się dotrzeć do użytkowników o praktycznie dowolnych zainteresowaniach i potrzebach.
2. LinkedIn
Idealna platforma dla marketingu B2B, która pozwala dotrzeć do konkretnych osób piastujących decyzyjne stanowiska w poszczególnych firmach.
3. TikTok
Popularna platforma do udostępniania treści wideo z bardzo zaangażowaną bazą użytkowników. Reklama na TikToku to dobra opcja dla firm, które chcą dotrzeć do młodszego pokolenia.
4. Instagram
Bardzo „wizualna” platforma, która stawia nacisk przede wszystkim na zdjęcia oraz materiały video. Dobry wybór dla firm z takich branż jak odzież, kosmetyki czy meble.
5. Twitter
Podobnie jak w przypadku Facebooka, na Twitterze także można znaleźć osoby z przeróżnych demografii i zainteresowań. Specjalne narzędzia wbudowane w platformę pozwalają także targetować odpowiednie grupy docelowe.
Podsumowanie – jaki kanał wybrać?
Aby podjąć taką decyzję, przede wszystkim musisz przeanalizować swoje potrzeby. Ogólna reklama internetowa będzie przydatna w przypadku praktycznie wszystkich firm. Media społecznościowe warto jednak dobrać precyzyjniej.
Przykładowo LinkedIn można świetnie wykorzystać do pozyskiwania klientów biznesowych, jeśli jednak sprzedajesz odzież sportową dla młodzieży, nie warto nawet poświęcać wysiłku na tę platformę.
Warto też śledzić metody wykorzystywane przez konkurencję, aby ustalić, jakie kanały najlepiej sprawdzą się w Twoim przypadku. Dobrze też skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji.