W tym artykule poruszamy:
Czy chciałbyś zdobyć lepsze pozycje w Google w 2021 roku? W tym artykule znajdziesz sprawdzone metody pozycjonowania. Dowiesz się także, czego pod tym względem unikać, aby nie przysporzyć sobie niepotrzebnych kłopotów.
Black Hat SEO – nie podejmuj tego ryzyka!
Zanim omówimy sobie sprawdzone metody pozycjonowania, warto zaznaczyć, jakich technik powinieneś się wystrzegać. W SEO funkcjonuje podział na metody White Hat SEO (o których to powiemy więcej w dalszej części) oraz Black Hat SEO. Te drugie odnoszą się do wszelkich praktyk, które są w sprzeczności z wymaganiami Google.
Ich celem jest oszukanie algorytmu wyszukiwania, aby zająć wysokie pozycje, nie dostarczając przy tym użytkownikowi prawdziwej wartości. Niektóre z technik Black Hat SEO to:
- Kupowanie linków
- Keyword stuffing
- Ukrywanie tekstu i linków
- Cloaking
- Doorway pages
Wspomniane metody mogą pomóc zyskać lepszą widoczność, jednak będą to krótkoterminowe efekty. Oprócz tego ryzykujesz otrzymanie surowej kary od Google.
Przejdźmy zatem do omówienia technik White Hat SEO, z których warto korzystać.
1. Optymalizuj rozmiar zdjęć
Zdjęcia stanowią ważny element każdej strony. Zwykle w dużym stopniu wpływają na jej szybkość ładowania. Pamiętaj zatem o tym, aby korzystać z ich właściwego formatu. Najpopularniejsze z nich to JPEG i PNG.
Rozmiar tego samego zdjęcia w formacie JPEG może być nawet 4 razy mniejszy w porównaniu do PNG! Nie znaczy to jednak, że powinieneś unikać PNG – w przypadku ilustracji, zrzutów ekranu, logo, wykresów i grafik, które zawierają tekst, omawiany format zagwarantuje wysoką jakość.
Korzystaj zatem z narzędzi do kompresji plików graficznych jak TinyPNG lub pluginów dla poszczególnych CMS-ów, które robią to automatycznie po wrzuceniu pliku na serwer.
2. Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym
W przypadku skutecznych metod pozycjonowania stron wiele mówi się o zdobywaniu zewnętrznych linków (i słusznie). Niemniej ważne jest jednak także linkowanie wewnętrzne. Dzięki niemu da się ulepszyć doświadczenie użytkownika na stronie, w przemyślany sposób zamieszczając odnośniki do powiązanego contentu, który także może wzbudzić zainteresowanie odwiedzającego.
Google dzieli wartość linków między wszystkie odnośniki, które znajdują się na stronie. „Moc linkowania” jest oczywiście największa w przypadku strony głównej i innych najbliższych podstron. Dzięki przemyślanemu tworzeniu pochodzących od nich odnośników możesz np. wypromować konkretny artykuł blogowy.
3. Skup się na frazach kluczowych na długi ogon
Frazy kluczowe na długi ogon składają się z 3 i więcej słów. Zazwyczaj są one mniej konkurencyjne niż krótkie i popularne słowa kluczowe. Oprócz tego łatwiej jest rozpoznać związaną z nimi intencję – „dieta” nie mówi zbyt wiele, jednak „dieta wegetariańska 2000 kcal dla kobiet” jasno pokazuje, czym zainteresowana jest osoba szukająca informacji na wybrane zagadnienie. Dzięki temu możesz przygotować skuteczny content, który udzieli satysfakcjonującej odpowiedzi.
Skuteczne metody pozycjonowania – podsumowanie
Dzięki omówionym tutaj metodom Twoja strona może zyskać znacznie lepsze pozycje w Google. Postaraj się zatem jak najlepiej je zastosować.