szybki-kontakt
Google ponownie aktualizuje algorytm. Nadciąga Maverick

Google ponownie aktualizuje algorytm. Nadciąga Maverick

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

22 lipca 2019 Czas czytania: 4 min.

Nachodzi mnie taka refleksja, że koledzy, którzy zdecydowali się wyjechać w tym roku na długie wakacje w Bieszczady po powrocie zastaną zgliszcza. Lato zazwyczaj było przyjemnym czasem pracy na jesienne wzrosty u klientów, którzy wyjeżdżali na zasłużone wakacje i nie zawracali sobie głowy bieżącymi raportami SEO. W tym roku jest zgoła inaczej.

Lipcowe przetasowania w SERPach

W przeciągu niewiele ponad tygodnia narzędzia śledzące zmiany w SERPach zaświeciły się niczym choinka. Google ponownie wprowadziło znaczące zmiany w swoim algorytmie wyszukiwania. Najnowsza aktualizacja miała miejsce 19.07 i zyskała miano “Maverick” na cześć Top Gun: Maverick, którego trailer miał premierę ledwie dzień wcześniej. Aktualizacja ta została wprowadzona bez zapowiedzi i zdaje się być ściśle nakierowany przez Google w przeciwieństwie do zmian głównego algorytmu, które robią w wynikach wyszukiwania armageddon.

Czy należy się bać nowego algorytmu?

Odpowiedź na to pytanie jak zawsze brzmi, nie. Należy obserwować zmiany, kiedy już algorytm zakończy swoją aktualizację i przeprowadzić dokładną analizę stron, którymi się opiekujemy. Jakie mają cechy wspólne, które mogły wpłynąć na spadki. Które obszary wymagają poprawy.

Jeśli potwierdzi się wczesna obserwacja, że algorytm uderzy w konkretne aspekty stron internetowych wystarczy przeprowadzenie zmian na stronie w celu ich dostosowania do nowych wymogów i wrócimy na odpowiednie tory. Większym problemem może się okazać zmiana typu YMYL, która uderzy w szerokie spektrum stron.

Czy należy się spodziewać kolejnych zmian algorytmu?

Google potwierdziło niedawno, że w 2018 roku wprowadzonych zostało 3200 zmian algorytmu. Oznacza to niemal 10 drobnych zmian dziennie. Możemy więc spokojnie założyć, że wyszukiwarka dopiero się rozkręca i SEO czekają liczne zmiany. Najlepszym sposobem by się przed nimi bronić jest budowa stron zgodnych ze standardami Google i dbania o wartościowy content.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33