Jak dodać wizytówkę miejsca w Google Maps

Jak dodać wizytówkę miejsca w Google Maps

25 października 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.

Jeśli prowadzisz lokalny biznes, na pewno chcesz, aby klienci mogli łatwo znaleźć Twoją lokalizację. W tym celu warto stworzyć wizytówkę Google Maps. W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić.

Google Maps – jak zamieścić profil firmy?

Zaloguj się na swoje konto Google i przejdź do Map Google. Znajdź lokalizację swojej firmy. Następnie kliknij jej miejsce prawym przyciskiem myszy, aby otworzyć menu kontekstowe. Wybierz opcję Dodaj swoją firmę:

wizytowka-miejsca-przyklad

Następnie zostaniesz przeniesiony do strony, na której rozpoczniesz proces zakładania samego konta.

Wypełnij wymagane pola. Obejmują one takie informacje jak nazwa firmy, dokładny adres oraz to, w jakiej lokalizacji działasz. Nie zapomnij także podać numeru telefonu i adresu strony internetowej, jeśli ją masz – dzięki temu klientom będzie znacznie łatwiej Cię znaleźć. W przemyślany sposób wybierz także kategorię działalności, gdyż wpłynie ona na to, jak Twój profil będzie wyglądać w Mapach Google.

Gdy już uzupełnisz najważniejsze informacje, czas na zweryfikowanie profilu. Jeśli podczas jego tworzenia podałeś wszystkie wymagane informacje, będziesz mieć dostęp do większej ilości opcji.

Główne metody sprowadzają się do podania kodu weryfikacyjnego, który można otrzymać przez telefon, maila lub kartkę pocztową. Oprócz tego, jeśli prowadzisz witrynę, która została zweryfikowana w Google Search Console, możesz użyć jej do potwierdzenia własności wizytówki Google Moja Firma.

Pinezka Google – czy da się ją zmienić?

Twoja firma będzie pojawiać się w Mapach Google w postaci pinezki. Gdy użytkownik ją kliknie, uzyska dostęp do dodatkowych informacji. Czy da się zmienić jej kolor oraz wygląd?

Tak, jednak największy wpływ na ten czynnik ma to, jak są traktowane różne rodzaje miejsc w Google Maps. Przykładowo hotele są oznaczane za pomocą ciemnoróżowego koloru z ikonką człowieka leżącego w łóżku. Restauracje to pomarańczowa pinezka z symbolem noża i widelca.

Przychodnie lekarskie i inne obiekty związane z medycyną mają czerwony kolor z literą „H” lub ikonką domu z plusem w środku. Sklepy to z kolei niebieska pinezka – spożywczym towarzyszy ikona wózka, a pozostałym torebki.

Aby zatem mieć pewność, że pinezka w Google Maps dobrze reprezentuje rodzaj Twojego biznesu, podczas zakładania profilu Google Moja Firma zadbaj o to, aby starannie określić jej charakter.

Istnieje też inny sposób – nie ogranicza się on jednak jedynie do zmiany koloru pinezki. Pozwala on nawet zamieścić w niej logo firmy. Taka opcja wymaga jednak prowadzenia kampanii lokalnych, które to są płatne. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Wizytówki Google Maps – podsumowanie

Umieszczenie profilu firmy w Google Maps jest darmowe i pozwala skutecznie wypromować biznes. Nie zwlekaj zatem z tym krokiem.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!