12 maja 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz, aby klienci wiedzieli, gdzie znajduje się Twoja firma, musisz dodać jej lokalizację w Mapach Google. Jak to zrobić? W tym artykule omówimy dwa sposoby.
Warto pamiętać, że dodanie swojej lokalizacji w Google Maps jest darmowe. Niektórzy naciągacze starają się wmówić, że jest to płatny proces i oferują „usługi”, których celem jest umieszczenie Twojej firmy na mapie. Można oczywiście zapłacić za pozycjonowanie firmy w Mapach Google, jednak jest to już osobna kwestia, o której zdecydować musisz osobiście.
Co ciekawe, w Google Maps lokalizacja Twojej firmy może już być zamieszczona, nawet jeśli samemu nic w tym celu nie robiłeś. Google jest w stanie samemu ją określić na podstawie informacji o Twoim przedsiębiorstwie, które już znajdują się w sieci. Ewentualnie została ona dodana przez innego użytkownika.
Założenie konta GMF jest konieczne, jeśli chcesz, aby w Mapach Google znajdował się profil Twojej firmy. Przejdź zatem pod ten adres i kliknij Zarządzaj teraz. Zaloguj się na konto Google, z którego zarządzasz swoim przedsiębiorstwem.
Pokaże Ci się następujący ekran:
Załóżmy, że Twoja firma jest już widoczna dla Google. Możesz ją znaleźć, korzystając z pola Wpisz nazwę swojej firmy. Następnie złóż wniosek o zarządzanie profilem tego przedsiębiorstwa.
Jeśli nie da się jej w ten sposób znaleźć, kliknij Dodaj informacje o swojej firmie w Google.
Kolejnym krokiem jest uzupełnienie podstawowych danych o firmie. Gdy przejdziesz dalej, zobaczysz następujący ekran:
Koniecznie zaznacz tutaj opcję Tak, aby Google Maps wyświetlało Twoją lokalizację. W następnych krokach podaj adres firmy oraz wypełnij pozostałe informacje o przedsiębiorstwie. Na koniec przeprowadź weryfikację wizytówki Google Moja Firma.
W ten sposób lokalizacja przedsiębiorstwa została dodana do Google Maps. Możesz wzbogacić jej profil o dodatkowe informacje jak godziny otwarcia, opis, zdjęcia itp.
W przypadku tej metody zaloguj się na swoje konto Google i przejdź do Google Maps. Zlokalizuj swoją firmę na mapie i kliknij prawy przycisk myszy. Z menu kontekstowego wybierz opcję Dodaj swoją firmę.
Zostaniesz wtedy przeniesiony do strony Google Moja Firma. Następnie wykonaj w zasadzie te same kroki, jak opisane we wcześniejszym punkcie. Wyraź zgodę na dodanie lokalizacji, uzupełnij podstawowe dane o przedsiębiorstwie i zweryfikuj profil GMF.
Dodanie lokalizacji firmy w Mapach Google jest bardzo proste. Nie zwlekaj z tym krokiem, by nie stracić potencjalnych klientów.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację