10 maja 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Na pozycjonowanie stron ma wpływ mnóstwo czynników. Jednym z nich jest m.in. bezpieczeństwo. Możesz się zatem zastanawiać – czy certyfikaty SSL i SEO są ze sobą powiązane? W tym artykule bliżej przyjrzymy się tej kwestii.
Rozwinięcie skrótu SSL to Secure Sockets Layer. Pojęcie to oznacza popularną technologię, która stosowana jest przy ochronie wrażliwych danych. Dzięki niej urządzenie odwiedzającego oraz serwer strony są w stanie nawiązać między sobą bezpieczne połączenie.
Certyfikat SSL chroni następujące dane:
Domyślny protokół stosowany przez strony internetowe to HTTP. Dzięki certyfikatowi SSL zmienia się on jednak na HTTPS – oprócz tego obok adresu URL można zobaczyć symbol kłódki. Jest to jasna informacja dla odwiedzającego, że dane wymieniane z tą stroną internetową są szyfrowane i bezpieczne.
Posiadanie certyfikatu SSL jest koniecznością w przypadku sklepów internetowych, które z oczywistych powodów muszą dbać o bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji. Jak jednak wygląda związek między SSL i SEO?
Google przez wiele lat podkreślało, że bezpieczeństwo ma wpływ na pozycjonowanie witryn. Z biegiem czasu firma podejmowała kolejne działania, aby zachęcić właścicieli stron do poważniejszego traktowania tej sprawy.
W grudniu 2015 roku Google ogłosiło na swoim blogu:
Chcielibyśmy ogłosić, że dostosowujemy nasz system indeksowania, aby wyszukiwał więcej stron HTTPS. Oznacza to, że zaczniemy indeksować odpowiedniki HTTPS stron HTTP, nawet jeśli te pierwsze nie są linkowane z żadnej strony.
Z kolei od stycznia 2017 roku Google Chrome zaczęło oznaczać strony bez SSL jako niebezpieczne. Wkrótce w jej ślad poszły także inne przeglądarki.
W 2018 roku Google jeszcze raz potwierdziło, że stara się kłaść coraz większy nacisk na bezpieczeństwo w sieci, faworyzując strony z certyfikatem SSL. Jak więc widać, SEO i HTTPS są ze sobą blisko powiązane.
Warto zaznaczyć, że certyfikat SSL nie wpływa tylko na samo pozycjonowanie stron, ale ma także duże znaczenie w kwestii tego, jak strona jest traktowana przez odwiedzających. Badanie przeprowadzone przez agencję John Cabot wykazało, że 47% użytkowników rozpoznaje ostrzeżenie Strona nie jest bezpieczna. Oprócz tego 64% ankietowanych chciałoby opuścić taką witrynę od razu!
Jaki z tego wniosek? Nawet jeśli certyfikat SSL nie wpłynie bezpośrednio na Twoje pozycje w Google, to na pewno pomoże Ci zyskać zaufanie u odwiedzających.
Certyfikat SSL to obecnie podstawa bezpiecznych i dobrze prosperujących stron w Google. W DNS Group pomagamy naszym klientom w zakupie i instalacji takich certyfikatów, dlatego jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, skontaktuj się z nami.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację