5 czerwca 2024 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 11 min.
W 2024 roku 43% stron w internecie stworzonych jest w oparciu o CMS Wordpress. System ten jest niezwykle uniwersalny zarówno w zakresie modyfikacji wizualnych jak i funkcjonalnych, na które pozwala, co wydatnie wpływa na jego popularność. Istnieje wiele metod robienia stron internetowych na Wordpress. Każda ma wady i zalety, które wpływają na koszt stworzenia strony, mogący się wahać od 1500 zł do 25 000 zł. Należy również pamiętać o spełnieniu wymogów wyszukiwarki Google i późniejszym pozycjonowaniu strony.
W tym artykule poruszamy:
Ze względu na swoją uniwersalność CMS WordPress umożliwia zarówno zrobienie osobistej strony internetowej, jak i strony firmowej lub dużego sklepu.
Poszczególne rodzaje stron internetowych różnią się od siebie posiadanymi funkcjonalnościami, a CMS WordPress posiada bibliotekę gotowych do wdrożenia funkcjonalności, stworzonych przez swoją społeczność oraz profesjonalnych deweloperów.
Część spośród tych funkcjonalności jest bezpłatna i stworzona przez użytkowników WordPress dla użytkowników WordPress. Inne wymagają opłaty w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Jeśli rozmawiacie o zrobieniu strony internetowej w 2024 roku i wykonawca proponuje Wam autorskie rozwiązanie, albo stronę opartą o JavaScript, ponieważ na WordPress czegoś “Nie da się zrobić” może to oznaczać jedną z dwóch rzeczy. Nie ma on pojęcia o tworzeniu stron zgodnych z wymogami Google, jakie tworzy się na CMS WordPress albo chce was związać ze sobą obsługą strony, na której nikt inny nie będzie się znać.
Tworząc stronę internetową należy ją zawsze opierać na rozwiązaniach:
Zależnie od zastosowanej metody budowy strony internetowej należy spełnić jeden z poniżej wskazanych warunków, lub je wszystkie.
W przypadku zrobienia strony internetowej WordPress zgodnej ze standardami Google na rok 2024 wymagane są umiejętności w zakresie kodowania stron. Dokumentacja Google wyraźnie określa metodę budowy strony internetowej oraz ilość kodu, jaka może być do tego wykorzystana. Jedynie bezpośrednie kodowanie strony bez wykorzystania wizualnych Page Builderów pozwala na spełnienie wszystkich wymogów Google. Jeśli “profesjonalny” wykonawca proponuje Wam stworzenie strony w oparciu o Page Builder, taki jak Elementor lub Divi, to musicie mieć świadomość, że strona ta nie spełni wymogów Google.
Posiadając zmysł estetyczny możecie wykonać stronę internetową samodzielnie, opierając się o jeden z wyżej wymienionych Page Builderów: Elementor, Divi lub inny. Nie ma potrzeby płacić komuś za stworzenie strony internetowej w taki sam sposób i z takim samym skutkiem, jaki możecie osiągnąć samodzielnie. Taka strona internetowa nie spełni wymogów Google i nie będzie się dobrze pozycjonowała, po co więc za nią płacić.
Samodzielne wykonanie swojej pierwszej strony internetowej wymaga poświęcenia większej ilości czasu oraz samozaparcia, jeśli pierwsze próby nie przyniosą zamierzonego efektu, nie wolno się poddawać i trzeba próbować kolejny raz. Nawet jeśli ostateczny rezultat nie będzie w pełni odzwierciedlał stron wykonanych przez profesjonalnych programistów przy wsparciu grafików, pozostaje nam satysfakcja z samodzielnie wykonanej strony internetowej.
Koszt strony internetowej wykonanej na WordPress w 2024 roku może się różnić zależnie od zastosowanej techniki wykonania oraz liczby i rodzaju funkcjonalności, jakie oczekiwane są przez klienta.
Ceny podstawowych stron internetowych o charakterze wizytówkowym zaczynają się od 1500 zł. Wymagają one jedynie instalacji WordPress oraz stworzenia dla niego jednego lub dwóch szablonów. Wykonanie takiej strony trwa zazwyczaj zaledwie kilka dni.
Złożone strony internetowe posiadające dodatkowe funkcjonalności i wymagające tworzenia złożonych szablonów oraz instalacji i integracji zewnętrznych pluginów, rozpoczynają się zazwyczaj od 5000 zł. Do tej grupy zalicza się większość firmowych stron internetowych, a wśród wyżej wymienionych pluginów znajdują się slidery zdjęć, formularze kontaktowe, mapy z lokalizacją dojazdu lub galerie zdjęć.
W przypadku takich stron istotne jest otrzymanie indywidualnej wyceny projektu. Strony wykonane według z góry znanego cennika bazują często na gotowych szablonach i mogą nie spełniać wszystkich pokładanych w nich oczekiwań.
CMS WordPress pozwala również na tworzenie złożonych portali informacyjnych oraz katalogów produktów i sklepów internetowych. Takie strony stawiają zazwyczaj przed wykonawcą dodatkowe wyzwania oraz wymagają pisania indywidualnych funkcjonalności.
Ceny takich stron zazwyczaj zaczynają się około 13 000 złotych i w większości wypadków nie przekraczają 25 000 zł.
Tworzenie stron internetowych na WordPressie w roku 2024 możliwe jest na co najmniej 4 sposoby. Poniżej postaram się pokrótce przybliżyć Wam każdą z nich.
Każda z tych metod ma wady i zalety, które wpływają na koszt stworzenia strony, który może się wahać od 1500 zł do 25 000 zł. Należy również pamiętać o spełnieniu wymogów wyszukiwarki Google, których niektóre z powyżej wskazanych metod robienia stron internetowych nie spełniają.
Metod zrobienia strony internetowej w 2024 roku jest wiele, powyżej wymieniłem jedynie 4 najpopularniejsze spośród nich, zwracając Waszą uwagę na korzyści i zagrożenia, jakie niesie ze sobą korzystanie z każdej z nich.
Zlecając komuś wykonanie strony internetowej lub podejmując się tego zadania samodzielnie, musicie pamiętać, że odwiedzający będą oceniać Waszą stronę na bazie jej jakości wizualnej oraz łatwości jej obsługi. Strona musi być więc zaplanowana logicznie, mieć atrakcyjne treści i działać szybko.
Za szybkie działanie strony odpowiadają niewidzialne dla odbiorców, a nawet jej właściciela aspekty techniczne. Właśnie te aspekty są kluczowe dla wyszukiwarki Google i podejmując się stworzenia nowej strony internetowej aktualnej w 2024 roku i później, musicie pamiętać właśnie o tym, żeby Google również lubiło waszą stronę i chciało ją pozycjonować
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.