Jak reklamować sklep internetowy?

Jak reklamować sklep internetowy?

26 czerwca 2024 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 13 min.

Reklama sklepu internetowego może być prowadzona poprzez budowę ruchu organicznego z wyników wyszukiwania i platform Social Mediowych, jak i poprzez płatne kanały reklamowe. Dobór najlepszych kanałów reklamy dla sklepu zależy od klienta, któremu zamierzasz oferować produkty. Każda kampania reklamowa powinna uwzględniać dane demograficzne i strukturę społeczną kupujących. Pozwala to na minimalizację kosztów reklamy przy maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

Dlaczego reklamowanie swojego sklepu w Internecie jest ważne?

Niezależnie czy posiadasz sklep stacjonarny czy prowadzisz sprzedaż online, poprzez sklep internetowy kluczowe dla jego rozwoju jest docieranie do jak najszerszego grona klientów zainteresowanych oferowanymi produktami. 

Jedynie poprzez dynamiczne zwiększanie bazy klientów można rozwijać sklep i skutecznie konkurować na rynku. Sklep, dla którego nie jest prowadzona promocja ma ograniczone szanse rozwoju. 

W przypadku sklepów stacjonarnych możliwe jest pozyskanie przypadkowych klientów, osób które akurat przechodziły obok lokalu i posiadały potrzebę zakupu oferowanych towarów. W przypadku sklepów internetowych taki przypadkowy klient nie istnieje. Dla pozyskania każdego klienta, który dotrze do Naszego sklepu internetowego potrzebne jest prowadzenie działań marketingowych. 

Poznaj klientów swojego sklepu internetowego

Prowadząc sprzedaż w sklepie internetowym musisz wiedzieć, kto składa się na bazę Twoich klientów. Prowadzone działania marketingowe często uzależnione są od czynników takich jak:

  • Wiek,
  • Płeć,
  • Wykształcenie,
  • Pochodzenie,
  • Grupa społeczna.

Szczególnie istotnymi spośród wyżej wymienionych są Wiek oraz Płeć osób, do których będziesz kierować reklamę swojego sklepu.

  • Wiek klientów – Nie bez powodu mówi się o podziale społeczeństwa na Generację X, Millenialsów i Pokolenie Z. Każda z tych grup wiekowych ma swoje własne zachowania, a w tym zachowania sprzedażowe. Zrozumienie do której grupy należą nasi klienci, pozwala na zdefiniowanie głównych kanałów sprzedażowych, którymi będziemy do nich docierać.
    • W przypadku pokolenia Z będziemy się decydować na kombinację portali informacyjnych, stron z lokalnymi informacjami oraz wyników wyszukiwania. 
    • Millenialsi jako pokolenie bardziej aktywne będzie korzystało z szerokiej gamy portali internetowych oraz mediów społecznościowych, a same reklamy będą zdecydowanie bardziej dynamiczne. 
    • Pokolenie Z korzysta głównie z urządzeń mobilnych, social mediów oraz aplikacji internetowych w związku z czym reklamę będziemy kierować stricte na te kanały. 
  • Płeć klientów – Analizując dane przekazywane w internecie przez użytkowników telefonów, tabletów i komputerów można wyciągać daleko idące i szczegółowe wnioski na temat preferencji i zachowań użytkowników zależnie od ich wieku. Kobiety korzystając z internetu:
    • Częściej korzystają z urządzeń mobilnych niż komputerów,
    • Preferują Media Społecznościowe niż klasyczne portale internetowe oraz wyszukiwarki,
    • Korzystają z internetu głównie w godzinach pracy oraz późnym wieczorem,
    • Preferują informacje przekazywane w formie graficznej.

Zachowanie to jest stosunkowo spójne niezależnie od pokolenia, które korzysta z internetu. Zachowania internetowe mężczyzn są bardziej złożone:

  • Częściej korzystają z komputerów niż urządzeń mobilnych, przy czym wraz ze spadkiem wieku wzrasta udział urządzeń mobilnych.
  • Częściej korzystają z portali internetowych oraz wyszukiwarek niż Social Mediów.
  • Korzystając z Social Mediów decydują się częściej na klasyczne media takie jak Facebook, WhatsApp czy X (dawniej twitter), rzadziej Instagram czy TikTok.
  • Korzystają z internetu głównie w drodze do pracy i z pracy oraz popołudniami i wczesnym wieczorem. 
  • Ze względu na specyfikę wykorzystywanych mediów internetowych oraz aplikacji, informacja reklamowa powinna być kierowana zarówno w sposób wizualny jak i tekstowy. 

Informacje o klientach sklepu internetowego można pozyskiwać przy pomocy narzędzi takich jak Google Analytics, którego instalacja jest kluczowa już na etapie uruchamiania sklepu. Nawet jeśli nie posiadasz zainstalowanych narzędzi analitycznych na swojej stronie, profesjonalne Agencje Interaktywne posiadają wiedzę na temat zachowań klientów zależnie od ich branży. Mogą dzięki temu odpowiednio skonfigurować już pierwszą kampanię, która dostarczy klientów na etapie zbierania danych o użytkownikach sklepu. Samodzielne uruchomienie kampanii może spowodować nakierowanie jej na nieodpowiednich odbiorców i tym samym przepalenie posiadanego budżetu. 

Korzystając z usług DNS Group masz pewność, że realizując dla Ciebie kampanię marketingową, wiemy co robimy już od pierwszego dnia współpracy.

Metody prowadzenia reklamy organicznej dla sklepu internetowego

Reklamowanie sklepu internetowego zawsze stanowi złożony proces, w którym powinny być wykorzystywane różne metody dotarcia do potencjalnego klienta zainteresowanego produktami z Naszej oferty. Metodą, która przynosi najlepsze, długofalowe korzyści jest budowa widoczności organicznej oraz rozpoznawalności marki sklepu. Reklamowanie sklepu internetowego z wykorzystaniem widoczności organicznej możemy oprzeć na czterech podstawowych filarach.

1. Optymalizacja SEO strony internetowej

Optymalizacja SEO jest podstawowym działaniem, które należy wykonać na wstępie każdego procesu reklamowania sklepu internetowego. Optymalizacja taka, zawiera w sobie zarówno elementy techniczne, jak i poprawę treści oraz elementów UX strony. Dzięki optymalizacji wykonanej na podstawie szczegółowego Audytu SEO, sklep internetowy będzie spełniał wymogi stawiane przez wyszukiwarkę Google oraz stanie się bardziej przyjazny w obsłudze dla potencjalnych klientów. 

Każdy sklep internetowy dołączając do grona Klientów DNS Group otrzymuje profesjonalny Audyt SEO w ramach którego analizie poddawanych jest 250 kluczowych elementów strony internetowej w zakresie ich optymalizacji technicznej oraz treściowej.

2. Prowadzenie bloga

Klienci są świadomi zagrożeń z jakimi mogą się spotkać w sieci, przez co darzą nowo poznane strony ograniczonym zaufaniem. Regularne prowadzenie bloga pomaga w budowaniu wiarygodności sklepu internetowego oraz wizerunku profesjonalistów w branży produktów, które oferujemy. Treści blogowe pozwalają również na udzielenie odpowiedzi na pytania o produkty w ofercie najczęściej zadawane przez internautów. Przygotowując treści na tematy luźno powiązane z Naszą branżą, możemy również pozyskać ruch z fraz długiego ogona oraz od osób, które nie są jeszcze zdecydowanymi klientami poszukującymi produktu. Przykładowo prowadząc sklep z odzieżą damską poprzez wpis blogowy “Letnie stylizacje 2024” możemy uzyskać sprzedaż produktów z Naszego asortymentu poprzez wplecenie ich w opis stylizacji. Dla sklepów z armaturą łazienkową analogiczną rolę może spełniać wpis blogowy “Funkcjonalne aranżacje dla małej łazienki”.

3. Budowanie listy mailingowej

Sprowadzenie klientów do sklepu internetowego stanowi połowę sukcesu. Kluczowe dla długofalowego rozwoju jest zbudowanie trwałej relacji z klientami. Klient powracający dokonując ponownych udanych zakupów jest zdecydowanie bardziej skłonny polecić sklep znajomym i rodzinie. Budowanie listy mailingowej w formie exit-popupów oraz newsletterów pozwala na pozyskanie listy adresów mailowych osób, na które możemy przesyłać cykliczne aktualizacje o nowych produktach oraz ofertach specjalnych dla stałych klientów. 

4. Prowadzenie profili social media

Posiadanie i systematyczne prowadzenie kanałów Social Media jest niezbędnym elementem w promocji każdej firmy. Media Społecznościowe pozwalają na szybką komunikację sprzedażową z klientami. Ze sprzedażowego punktu widzenia kanały Social Media mogą pełnić rolę podobną do list mailingowych oraz powiadomień push. Jednak to właśnie Social Media dają znacznie lepsze efekty. Komunikaty sprzedażowe prezentowane w formie postów w Mediach Społecznościowych wchodzą w naturalną interakcję z użytkownikiem, prowadząc nienachalną reklamę dla sklepu. 

Rodzaje płatnych promocji i marketingu

Reklama organiczna stanowi proces długofalowy, a jej efekty są wyraźnie zauważalne w kolejnych miesiącach prowadzenia. Często, żeby przetrwać na konkurencyjnym rynku konieczne jest szybkie zbudowanie bazy klientów oraz rozpoczęcie sprzedaży “tu i teraz”. W takim wypadku z pomocą przychodzą reklamy płatne, prowadzone w wyszukiwarce Google oraz w mediach społecznościowych

1. Płatne reklamy w mediach społecznościowych

Jeśli prowadzisz własny kanał w mediach społecznościowych możesz skutecznie zwiększyć zasięgi i docierać do osób zainteresowanych ofertą Naszego sklepu, ale nie mających pojęcia o jego istnieniu. Zależnie od platform społecznościowych, na korzystanie z których się zdecydujemy, otrzymujemy różne opcje prowadzenia reklamy płatnej. Do najpopularniejszych metod reklamy sponsorowanej należą: 

  • Płatna promocja publikowanych postów, która znacznie zwiększa ich zasięgi,
  • Płatna reklama pozwalająca na publikowanie treści w formie tekstowej oraz graficznej,
  • Organizacja sond oraz konkursów.

2. Reklama Produktowa Google Ads

Firma Google wspierając sprzedaż w sklepach internetowych, stworzyła kampanie reklamowe dedykowane sklepom internetowym. Kampanie Produktowe tworzone przy pomocy Google Merchant Center charakteryzują się wysoką skutecznością, prezentując kupującym zdjęcia i ceny produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. 

Dzięki Kampaniom Produktowym Google Shopping nie musisz walczyć o najwyższe pozycje i liczyć na odwiedziny organicznych użytkowników. Prezentując atrakcyjne zdjęcia swoich produktów i dysponując najniższymi cenami, Twoje szanse na udaną sprzedaż zdecydowanie rosną. 

Kampanie Produktowe Google Shopping, podobnie jak inne kampanie oferowane przez platformę Google Ads, możliwe są do skonfigurowania samodzielnie, przez właściciela sklepu. 

W trosce o najlepsze wyniki z prowadzonych kampanii i maksymalizację sprzedaży zachęcamy do skorzystania z pomocy DNS Group przy uruchomieniu i prowadzeniu Kampanii Zakupowych Google.

Zakładanie i reklama sklepu internetowego 2024

Możliwość założenia sklepu internetowego jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Na rynku funkcjonuje wiele firm tworzących sklepy internetowe. Zarówno proste, stworzone na jednym z sklepowych systemów CMS takich jak WooCommece, Magento czy Prestashop, jak i złożonych platform e-commerce na dedykowanym oprogramowaniu.

Jeśli nie jest się pewnym czy sklep internetowy jest działalnością, której chcecie poświęcić się bez reszty, sposobem na utworzenie swojego pierwszego sklepu może być platforma typu SaaS. Wśród najpopularniejszych platform tego typu niewątpliwie wymienić możemy Shoper, SkyShop czy IdoSell. Większość platform SaaS oferuje aktualnie większość funkcjonalności niezbędnych do skutecznego reklamowania sklepu internetowego i może stanowić wartościową alternatywę dla dedykowanych sklepów internetowych.

Niezależnie od sklepu, który wybierzesz oraz produktów, które zamierzasz sprzedawać, skuteczna reklama stanowić będzie niezbędny element rozwoju Twojego biznesu. 

Zdecyduj się na reklamę sklepu ze specjalistami. Doradzimy najlpsze kanały sprzedaży i przygotujemy plan reklamy Twojego sklepu internetowego.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!