W tym artykule poruszamy:
Czy interesują Cię nowe trendy w reklamie? W tym artykule dowiesz się, jakie metody promocji mają coraz większe znaczenie w 2021 roku. Skupimy się przy tym wyłącznie na mediach społecznościowych.
1. Streaming
Pandemia wymusiła zachowywanie dystansu społecznego, co wpłynęło oczywiście na codzienne interakcje. Wielu osobom brakuje dawnych, swobodnych form kontaktu na żywo. Na szczęście technologia streamingu jest w stanie bardzo pomóc pod tym względem.
Jednym z topowych trendów Facebooka w ostatnim czasie był live streaming. W niektórych okresach liczba wyświetleń na Instagram Live i Facebook Live potrafiła wzrosnąć nawet dwukrotnie w ciągu tygodnia.
Jak na taki stan rzeczy mogą zareagować firmy? Zaimplementuj streaming w swoje działania marketingowe. Załóżmy, że prowadzisz sklep komputerowy. Organizuj więc transmisje, podczas których prowadzący składa zestawy PC, pokazuje, jak czyścić poszczególne komponenty itp. Możliwości jest naprawdę sporo.
2. Poszerzona rzeczywistość
Poszerzona rzeczywistość (AR) w przeciwieństwie do wirtualnej rzeczywistości (VR) nie wymaga dodatkowego sprzętu. Dostęp do takich funkcji zapewnia już zwykły smartfon.
Funkcje AR są zwykle bardzo interaktywne i rozrywkowe. Marki szybko podłapują ten nowy trend w reklamie, tworząc np. filtry AR, aby promować nowe produkty lub zachęcać fanów do interakcji. Przykładowo Sephora Virtual Artist pozwala sprawdzić, jak różne produkty (szminki, tusze itp.) będą prezentować się na naszej twarzy.
3. Content efemeryczny
Content efemeryczny (ephemeral content) to rodzaj treści, który pojawia się krótkotrwale, a następnie znika. Przykładem są tutaj Snapchat Stories oraz Instagram Stories.
Omawiany trend marketingowy zyskuje na popularności, gdyż bazuje na tym, iż nasza uwaga w Internecie (a zwłaszcza w mediach społecznościowych) staje się coraz bardziej rozproszona. Krótkie i ciekawe treści są w stanie przyciągnąć uwagę m.in. dzięki temu, że wkrótce ich nie będzie, a zatem część osób nie chce ich przegapić.
Nie musisz jednak publikować takich treści szczególnie często. Jedna z analiz przeprowadzonych przez Socialinsider wskazuje, że nawet firmy, które tworzą je raz na 4 dni, osiągają świetne efekty.
4. Social commerce
Sprzedaż w Internecie to już nie tylko sklepy. Jednym z social media trendów jest to, że coraz więcej osób chętnie kupuje produkty bezpośrednio na platformach społecznościowych jak Facebook i Instagram.
Warto skupić się na tej rosnącej tendencji, gdyż 54% użytkowników mediów społecznościowych wyszukuje na takich platformach interesujące ich produkty.
Nowe trendy w reklamie – podsumowanie
Miej na uwadze omówione tutaj trendy i dostosuj swoje działania marketingowe zgodnie z nimi. Dzięki temu na pewno uda Ci się pozyskać więcej klientów na social media.