16 lipca 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli prowadzisz stronę internetową, powinieneś orientować się w tym, co oznaczają najpopularniejsze kody błędów HTTP. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej ustalić, co jest nie tak z Twoją witryną. Dzięki temu zwiększysz jej widoczność w Google oraz zapewnisz odwiedzającym jak najlepsze user experience.
W tym artykule przyjrzymy się zatem 5 takim błędom.
Jeden z najpopularniejszych kodów błędów HTTP odnosi się do sytuacji, w której użytkownik jest w stanie komunikować się z serwerem, jednak ten nie może znaleźć żądanych treści.
Przyczyny błędu 404 mogą być różne:
Przypadki omawianego błędu najlepiej monitorować za pomocą Google Search Console.
Jeśli użytkownik usiłuje otworzyć zasób, do którego nie ma dostępu, ukaże się mu błąd 403.
Oto kilka przyczyn powstawania tego błędu HTTP:
Aby monitorować błąd 403 śledź logi www/http serwera, z którego korzystasz.
Omawiany kod błędu HTTP informuje, że serwer www natrafił na wewnętrzny problem. Zazwyczaj dochodzi do niego, gdy hosting jest przeciążony.
W sytuacji takiej może pomóc ponowna próba załadowania strony, wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki, usunięcie plików cookie czy ostatecznie ponowne jej uruchomienie.
Jeśli na Twojej witrynie często dochodzi do tego błędu, skontaktuj się z dostawcą hostingu.
Jeśli zapytanie użytkownika jest wadliwe, ukaże mu się ten kod błędu HTTP. Oznacza on, że po stronie przeglądarki internetowej jest coś nie tak, jeśli chodzi o żądanie.
Najczęstsze przyczyny błędu 400 bad request:
W niektórych przypadkach powody występowania błędu są bardziej złożone i poradzenie sobie z nim wymaga kontaktu z dostawcą hostingu.
Użytkownicy zobaczą komunikat 503, gdy strona, do której próbują się dostać, jest zajęta lub jeśli serwer nie działa.
Za omawianym kodem błędu HTTP stoją zwykle następujące przyczyny:
Aby poradzić sobie z tym błędem często wystarczy jedynie wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki.
Różne błędy stron internetowych są zwykle nieuniknione. Jeśli jednak odpowiednio szybko je zauważysz i umiejętnie im zaradzisz, nie będą one stanowić większego problemu dla funkcjonowania Twojej witryny.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.