Jak prowadzić skuteczny marketing w internecie

Jak prowadzić skuteczny marketing w internecie

15 października 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Bez prawidłowej reklamy nie zdołasz sprzedać nawet i najlepszego produktu na świecie. Zdobywanie klientów to nieodłączny element każdego biznesu, a w obecnych czasach marketing w Internecie odgrywa w tym aspekcie kluczową rolę. Jak zatem skutecznie go realizować? W tym artykule poznasz przydatne porady.

Marketing internetowy – definicja

Jak w ogóle zdefiniować sam marketing w Internecie? Termin ten odnosi się do wszelkich cyfrowych strategii wykorzystywanych do promowania produktów i usług. Zaliczyć do nich można m.in.:

  • Strona internetowa
  • Content marketing
  • E-mail marketing
  • Media społecznościowe
  • Materiały video
  • Podcasty
  • Reklamy PPC

Warto zaznaczyć, że marketing w Internecie daje znacznie więcej możliwości niż tradycyjne formy reklamy. Oprócz promowania oferty pozwala on także:

  • Przeprowadzić badanie rynku
  • Budować wizerunek marki
  • Budować profil branżowego eksperta
  • Tworzyć długoterminowe relacje z klientami

Marketing internetowy w wyszukiwarce Google – czym jest?

Jak wspomniano wcześniej, istnieje wiele sposobów na przeprowadzanie marketingu w Internecie. Jednym z podstawowych jest promowanie swojej strony internetowej w Google. Proces ten nazywany jest SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe.

SEO obejmuje 3 podstawowe elementy:

  1. Optymalizacja techniczna strony internetowej
  2. Tworzenie profilu linków
  3. Publikacja jakościowego contentu

Na marketing internetowy w wyszukiwarce Google wpływają także inne czynniki związane z promocją w sieci, jak choćby obecność w mediach społecznościowych.

Marketing w Internecie – przydatne porady

Oto kilka wskazówek, dzięki którym uda Ci się skuteczniej promować swój biznes w sieci:

1. Ustal, na których kanałach marketingowych chcesz się skupić

W przypadku marketingu w Internecie masz do wyboru wiele opcji. Aby jednak przyniosły one efekty, potrzeba przemyślanych inwestycji czasowych i finansowych. Jeśli rozdysponujesz swój budżet na zbyt wiele kanałów, może się okazać, że w praktyce żaden z nich nie wygeneruje rezultatów.

Przemyśl zatem, jakie formy reklamy sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku i skoncentruj na nich swoje wysiłki. Gdy już je opanujesz i ustabilizujesz, możesz pomyśleć o inwestycji w kolejne.

2. Określ konkretne cele

Dobre cele to takie, które są konkretne i mierzalne. Tak się składa, że w przypadku marketingu w Internecie jest znacznie łatwiej to osiągnąć. Z myślą o licznych formach reklamy stworzono świetne narzędzia, które pozwalają szczegółowo monitorować efekty swoich działań.

Zamiast więc ustalać cele w stylu „zwiększyć sprzedaż”, celuj w coś konkretnego, jak choćby „zwiększyć sprzedaż produktu xyz o 20% w skali miesiąca”.

3. Optymalizuj swoje działania

Gdy już ustalisz konkretne cele, to warto iść za ciosem i stale monitorować efekty swoich działań marketingowych. Jako że masz dostęp do licznych informacji zwrotnych, możesz skutecznie ustalić, co działa, co nie i gdzie wprowadzić poprawki.

Dzięki takiemu podejściu Twój marketing w Internecie będzie z czasem przynosić coraz lepsze efekty.

Marketing i reklama internetowa – podsumowanie

Reklamowanie się w Internecie to obecnie praktycznie konieczność dla każdej firmy. Jeśli zatem chcesz odnieść najlepsze efekty na tym polu, powierz to zadanie specjalistom.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!