szybki-kontakt
Jak działa Google AdWords (Google Ads)

Jak działa Google AdWords (Google Ads)

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

27 czerwca 2022 Czas czytania: 7 min.

Google Ads (wcześniej znane jako Google AdWords) to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w marketingu internetowym. Jak jednak dokładnie działa? Czy są jakieś zasady, o których warto pamiętać, podczas prowadzenia tam reklam? Tego typu kwestiom przyjrzymy się w tym artykule.

Jak działa Google AdWords (Ads)?

Google Ads umożliwia firmom kierowanie reklam do użytkowników w dwóch głównych kanałach –sieci wyszukiwania i sieci display.

W sieci wyszukiwania reklamodawcy składają oferty na odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu mogą pokazywać swoje linki promocyjne użytkownikom, którzy wpisują powiązane zapytania w Google. Płatne wyniki wyszukiwania są zwykle wyświetlane na górze i na dole strony, a obok nich znajduje się napis „Reklama”.

Sieć display oferuje reklamodawcom możliwość wyświetlania banerów reklamowych w witrynach należących do sieci Google. Są to zarówno małe blogi, jak i duże portale tematyczne.

Google Ads – rodzaje kampanii

W jaki sposób można zorganizować swoje działania reklamowe w Google Ads? Oto kilka głównych typów kampanii:

  • Kampania search – jej celem jest gromadzenie ruchu za pomocą tekstowych reklam rozliczanych w formacie CPC (koszt za kliknięcie).
  • Kampania produktowa – format podobny do poprzedniego typu, jednak takie reklamy są także wzbogacone o informacje produktowe jak zdjęcie i cena, gdyż ich celem jest właśnie promowanie oferty sklepów.
  • Kampania display – kampania ta skupia się przede wszystkim na pokazywaniu banerów reklamowych w sieci display w celu generowania kliknięć, jak i samych wyświetleń.
  • Kampania remarketingowa – kampania taka wykorzystuje różne formaty, aby dotrzeć do osób, które już wcześniej miały jakiś kontakt z Twoim komunikatem reklamowym.
  • Kampania YouTube – kampania tego rodzaju polega na pokazywaniu reklam, które są pomijalne lub nie, a ich celem jest generowanie kliknięć i samych wyświetleń.

Google Ads – zasady

Oto kilka zasad, o których należy pamiętać podczas korzystania z konta reklamowego Google Ads:

  • Podróbki znanych marek nie mogą być promowane w Google Ads.
  • Treść reklam Google Ads nie może być obraźliwa w kontekście religijnym, politycznym, rasowym itp. Podobnie niedozwolone jest używanie wulgarnego słownictwa i ukazywanie drastycznych zdjęć.
  • Niektóre rodzaje produktów jak tytoń, broń palna, materiały pirotechniczne, czy substancje psychoaktywne nie mogą być reklamowane.
  • Reklamy muszą być czytelne, przydatne dla odbiorcy i zawsze kierować w odpowiednie miejsce.

Konto reklamowe Google Ads – podsumowanie

Za pomocą Google Ads można dotrzeć do mnóstwa klientów. Postaraj się zatem wykorzystać potencjał, jaki tkwi w tym narzędziu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33