W tym artykule poruszamy:
Google Ads (wcześniej znane jako Google AdWords) to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w marketingu internetowym. Jak jednak dokładnie działa? Czy są jakieś zasady, o których warto pamiętać, podczas prowadzenia tam reklam? Tego typu kwestiom przyjrzymy się w tym artykule.
Jak działa Google AdWords (Ads)?
Google Ads umożliwia firmom kierowanie reklam do użytkowników w dwóch głównych kanałach –sieci wyszukiwania i sieci display.
W sieci wyszukiwania reklamodawcy składają oferty na odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu mogą pokazywać swoje linki promocyjne użytkownikom, którzy wpisują powiązane zapytania w Google. Płatne wyniki wyszukiwania są zwykle wyświetlane na górze i na dole strony, a obok nich znajduje się napis „Reklama”.
Sieć display oferuje reklamodawcom możliwość wyświetlania banerów reklamowych w witrynach należących do sieci Google. Są to zarówno małe blogi, jak i duże portale tematyczne.
Google Ads – rodzaje kampanii
W jaki sposób można zorganizować swoje działania reklamowe w Google Ads? Oto kilka głównych typów kampanii:
- Kampania search – jej celem jest gromadzenie ruchu za pomocą tekstowych reklam rozliczanych w formacie CPC (koszt za kliknięcie).
- Kampania produktowa – format podobny do poprzedniego typu, jednak takie reklamy są także wzbogacone o informacje produktowe jak zdjęcie i cena, gdyż ich celem jest właśnie promowanie oferty sklepów.
- Kampania display – kampania ta skupia się przede wszystkim na pokazywaniu banerów reklamowych w sieci display w celu generowania kliknięć, jak i samych wyświetleń.
- Kampania remarketingowa – kampania taka wykorzystuje różne formaty, aby dotrzeć do osób, które już wcześniej miały jakiś kontakt z Twoim komunikatem reklamowym.
- Kampania YouTube – kampania tego rodzaju polega na pokazywaniu reklam, które są pomijalne lub nie, a ich celem jest generowanie kliknięć i samych wyświetleń.
Google Ads – zasady
Oto kilka zasad, o których należy pamiętać podczas korzystania z konta reklamowego Google Ads:
- Podróbki znanych marek nie mogą być promowane w Google Ads.
- Treść reklam Google Ads nie może być obraźliwa w kontekście religijnym, politycznym, rasowym itp. Podobnie niedozwolone jest używanie wulgarnego słownictwa i ukazywanie drastycznych zdjęć.
- Niektóre rodzaje produktów jak tytoń, broń palna, materiały pirotechniczne, czy substancje psychoaktywne nie mogą być reklamowane.
- Reklamy muszą być czytelne, przydatne dla odbiorcy i zawsze kierować w odpowiednie miejsce.
Konto reklamowe Google Ads – podsumowanie
Za pomocą Google Ads można dotrzeć do mnóstwa klientów. Postaraj się zatem wykorzystać potencjał, jaki tkwi w tym narzędziu.