W tym artykule poruszamy:
Google Ads to świetne narzędzie do marketingu internetowego. Co zatem zrobić, aby szybko zacząć z niego korzystać? W tym artykule dowiesz się, jak założyć konto na tej platformie.
Jak założyć konto Google Ads – podstawy
Do rejestracji potrzebne jest oczywiście konto Google, które może być połączone z Gmailem lub zewnętrznym dostawcą usług mailowych. Zostaniesz także poproszony o podanie adresu strony internetowej, choć można reklamować się także bez witryny za pomocą kampanii inteligentnych.
Google Ads pozwala skorzystać z 2 typów tworzenia konta:
- Tryb inteligentny – domyślna opcja tworzenia konta.
- Tryb eksperta – daje dostęp do dodatkowych funkcji, które przeznaczone są dla zawodowych marketerów, choć z niektórych z nich mogą skorzystać nawet osoby początkujące.
Google Ads – rejestracja
Przejdź na adres ads.google.com. Zaloguj się na konto Google i kliknij Rozpocznij teraz:

Platforma przetworzy dane Twojego konta, po czym zostaniesz przekierowany do następującej strony:

Kliknij Nowe konto Google Ads. Zostaniesz wtedy przekierowany do wstępnych etapów tworzenia kampanii:

Jeśli chcesz pominąć te kroki i szybciej przejść do konfiguracji innych aspektów związanych z kontem, kliknij Przełącz na tryb eksperta. Ukaże Ci się wtedy następujący widok:

Pomiń owe bardziej zaawansowane opcje dotyczące tworzenia celów i kliknij Utwórz konto bez kampanii. Zostaniesz wtedy przekierowany do sekcji, w której wpisujesz dodatkowe dane firmowe:

Sprawdź dokładnie, czy wpisane informacje są prawidłowe i kliknij Prześlij. Ukaże Ci się wtedy komunikat, że prawidłowo skonfigurowałeś konto Google Ads.
Google Ads – płatności
Jak skonfigurować proces płatności w Google Ads? Będąc w menu głównym konta, w górnym pasku narzędzi kliknij Narzędzia i ustawienia:

Następnie w sekcji Płatności wybierz Ustawienia:

W sekcji tej możesz edytować także inne dane firmowe. Przejdź jednak na sam dół, aby znaleźć opcje dotyczące konfiguracji metody płatniczej:

Nie musi być to karta kredytowa – najważniejsza jest możliwość realizacji transakcji online. Wprowadź odpowiednie dane i kliknij Wyślij.
Jak założyć konto Google Ads – podsumowanie
Po wykonaniu kroków omówionych w tym artykule Twoje konto Google Ads będzie gotowe. Możesz spróbować utworzyć samodzielnie kampanię za pomocą dostępnych tam narzędzi. Lepiej jednak powierz to zadanie profesjonalistom, którzy pomogą Ci odpowiednio skonfigurować cele, jak i śledzić cały proces – dzięki temu Twoja inwestycja przyniesie maksymalne korzyści.