15 lipca 2022 Autor: DNS Group Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Czy zastanawiasz się, jak zostać copywriterem? Aby zdobyć taką pracę, musisz dysponować odpowiednimi umiejętnościami. W tym artykule bliżej przyjrzymy się 3 najważniejszym kwalifikacjom, na jakie potencjalni pracodawcy zwracają największą uwagę.
Takie wymaganie jest oczywiste, dlatego należy przyjrzeć się mu bliżej – w końcu jako tako pisać potrafi każdy.
Jeśli chcesz ocenić swój poziom znajomości ojczystego języka pod kątem copywritingu, zastanów się, jak radziłeś sobie w przypadku konkretnych zadań na lekcjach języka polskiego. Nie chodzi tutaj o analizy wierszy, a raczej o:
Te 3 umiejętności (ich kolejność nie jest przypadkowa) są kluczowe. Jako copywriter będziesz wielokrotnie pisać teksty na tematy, które (przynajmniej początkowo) są Ci zupełnie obce, dlatego musisz być w stanie jak najszybciej je zrozumieć i wyciągnąć z nich najważniejsze informacje.
Wiele treści przygotowywanych przez copywriterów (np. teksty SEO), to w mniejszym lub większym stopniu streszczenia z innych źródeł. Czasami trzeba dane złożone zagadnienie opisać w jedynie kilku akapitach, jednocześnie pamiętając o zachowaniu dobrej struktury całej reszty artykułu.
W innych sytuacjach (np. gdy w grę wchodzi złożony content marketing) będziesz musiał ująć dany temat w oryginalny sposób. Jeśli dobrze radziłeś sobie z samodzielnym pisaniem rozprawek, wypracowań oraz ogólnym ujmowaniu swoich myśli w słowa, poradzisz sobie także i z tym wyzwaniem.
Oprócz tego wszystkiego wymagana jest oczywiście także bardzo dobra znajomość reguł ortografii i interpunkcji.
Nie przejmuj się, jeśli nie umiesz bardzo dobrze prowadzić konwersacji w tym języku czy też pisać złożonych tekstów. Pasywna znajomość mowy Szekspira obejmuje umiejętności sprawnego czytania i słuchania – to w końcu w ten sposób uzyskasz dostęp do znacznie większej ilości źródeł informacji.
Jak ocenić, czy Twoje umiejętności w tym przypadku stoją na odpowiednim poziomie? Wybierz jakichś obcy Ci temat (np. bezpieczeństwo transakcji finansowych), przeczytaj kilka artykułów na ten temat, pooglądaj parę filmów i zastanów się:
Jeśli umiesz sprawnie wyszukiwać informacje na dowolny temat po angielsku, znacznie ułatwi Ci to pracę.
Przygotowywanie tekstów, które mają być widoczne w sieci, rządzi się innymi prawami niż pisanie książek czy artykułów do czasopism drukowanych. Tzw. copywriting SEO obejmuje m.in.:
Aby być dobrym copywriterem, musisz być także na czasie z branżą SEO, aby wiedzieć, jak tworzyć teksty z myślą o użytkowniku i Google.
Copywriter to zawód, na który jest obecnie zapotrzebowanie. W DNS Group szukamy takich osób. Na starcie wymagamy znajomości języka polskiego, a szkolenie z SEO copywritingu oferujemy sami. Skontaktuj się z nami, a być może wkrótce faktycznie zostaniesz zawodowym copywritem
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację