szybki-kontakt
Jak zostać copywriterem

Jak zostać copywriterem

DNS Group

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

15 lipca 2022 Czas czytania: 9 min.

Czy zastanawiasz się, jak zostać copywriterem? Aby zdobyć taką pracę, musisz dysponować odpowiednimi umiejętnościami. W tym artykule bliżej przyjrzymy się 3 najważniejszym kwalifikacjom, na jakie potencjalni pracodawcy zwracają największą uwagę.

1. Bardzo dobra znajomość języka polskiego

Takie wymaganie jest oczywiste, dlatego należy przyjrzeć się mu bliżej – w końcu jako tako pisać potrafi każdy.

Jeśli chcesz ocenić swój poziom znajomości ojczystego języka pod kątem copywritingu, zastanów się, jak radziłeś sobie w przypadku konkretnych zadań na lekcjach języka polskiego. Nie chodzi tutaj o analizy wierszy, a raczej o:

  1. Czytanie tekstów ze zrozumieniem.
  2. Pisanie streszczeń.
  3. Pisanie wypracowań i rozprawek.

Te 3 umiejętności (ich kolejność nie jest przypadkowa) są kluczowe. Jako copywriter będziesz wielokrotnie pisać teksty na tematy, które (przynajmniej początkowo) są Ci zupełnie obce, dlatego musisz być w stanie jak najszybciej je zrozumieć i wyciągnąć z nich najważniejsze informacje.

Wiele treści przygotowywanych przez copywriterów (np. teksty SEO), to w mniejszym lub większym stopniu streszczenia z innych źródeł. Czasami trzeba dane złożone zagadnienie opisać w jedynie kilku akapitach, jednocześnie pamiętając o zachowaniu dobrej struktury całej reszty artykułu.

W innych sytuacjach (np. gdy w grę wchodzi złożony content marketing) będziesz musiał ująć dany temat w oryginalny sposób. Jeśli dobrze radziłeś sobie z samodzielnym pisaniem rozprawek, wypracowań oraz ogólnym ujmowaniu swoich myśli w słowa, poradzisz sobie także i z tym wyzwaniem.

Oprócz tego wszystkiego wymagana jest oczywiście także bardzo dobra znajomość reguł ortografii i interpunkcji.

2. Pasywna znajomość języka angielskiego

Nie przejmuj się, jeśli nie umiesz bardzo dobrze prowadzić konwersacji w tym języku czy też pisać złożonych tekstów. Pasywna znajomość mowy Szekspira obejmuje umiejętności sprawnego czytania i słuchania – to w końcu w ten sposób uzyskasz dostęp do znacznie większej ilości źródeł informacji.

Jak ocenić, czy Twoje umiejętności w tym przypadku stoją na odpowiednim poziomie? Wybierz jakichś obcy Ci temat (np. bezpieczeństwo transakcji finansowych), przeczytaj kilka artykułów na ten temat, pooglądaj parę filmów i zastanów się:

  1. Czy mam przeczucie, że powinienem jednak sięgnąć po informacje na dany temat z polskich źródeł, aby faktycznie wszystko zrozumieć?
  2. Czy jestem w stanie rozpoznać fachową terminologię i domyślić się ogólnego znaczenia pewnych specyficznych dla danej niszy zwrotów?
  3. Czy po zapoznaniu się z angielskimi treściami, a następnie sięgnięciu po polskie źródła, jestem w stanie trafnie rozpoznać odpowiedniki w tłumaczeniu branżowych zwrotów?

Jeśli umiesz sprawnie wyszukiwać informacje na dowolny temat po angielsku, znacznie ułatwi Ci to pracę.

3. Rozumienie zasad SEO copywritingu

Przygotowywanie tekstów, które mają być widoczne w sieci, rządzi się innymi prawami niż pisanie książek czy artykułów do czasopism drukowanych. Tzw. copywriting SEO obejmuje m.in.:

  1. Tworzenie odpowiednich nagłówków.
  2. Przemyślane linkowanie wewnętrzne.
  3. Sprawne i naturalne zamieszczanie w tekście konkretnych słów kluczowych.

Aby być dobrym copywriterem, musisz być także na czasie z branżą SEO, aby wiedzieć, jak tworzyć teksty z myślą o użytkowniku i Google.

Podsumowanie

Copywriter to zawód, na który jest obecnie zapotrzebowanie. W DNS Group szukamy takich osób. Na starcie wymagamy znajomości języka polskiego, a szkolenie z SEO copywritingu oferujemy sami. Skontaktuj się z nami, a być może wkrótce faktycznie zostaniesz zawodowym copywritem

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

DNS Group

Autor artykułu:

DNS Group

Autor artykułu:

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33