18 lipca 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Pomimo Twoich starań Google nie wyszukuje strony i zauważasz liczne problemy z indeksacją? W tym artykule dowiesz się, jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy.
Indeksowanie to jeden z etapów, jaki zachodzi, zanim Google będzie w stanie przedstawić zawartość Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Sam indeks Google to ogromna baza danych, którą posiłkują się algorytmy, gdy zwracają odpowiedzi na wprowadzane przez użytkowników zapytania.
Zanim jednak do tego dojdzie, musi dojść do crawlingu, czyli sczytywania zawartości strony. Google analizuje wtedy content witryny, przechodząc do kolejnych treści za pomocą wewnętrznych przekierowań.
Wiele problemów z samym indeksowaniem często ma swoje źródło właśnie w czynnikach, które utrudniają proces crawlingu.
Przyjrzyjmy się czynnikom, z powodu których Google może nie wyszukiwać strony:
Jeśli mowa o całkowicie nowej stronie internetowej, to proces jej pełnego, pierwszego zaindeksowania może potrwać od 4 dni do nawet miesiąca i dłużej. Aby sprawdzić stan tego procesu, najlepiej skorzystać z Google Search Console.
W menu nawigacyjnym przejdź do Indeks > Stan. Jeśli liczba rozpoznanych przez Google stron wynosi 0, wskazuje to na problemy z indeksowaniem.
Taka wstępna weryfikacja strony w Google może być tutaj także przyspieszona. W tym celu w główny pasek wyszukiwania wpisz adres witryny, a następnie wybierz opcję „Poproś o zindeksowanie”.
Oznaczenie „noindex” wysyła Google informację, aby nie indeksować danej strony. Zamieszczane jest ono często na etapie tworzenia lub przebudowywania witryny, aby niedokończona zawartość nie była widoczna dla odwiedzających.
Gdy w grę wchodzą duże witryny, łatwo jest przeoczyć owo oznaczenie. Warto zatem sprawdzić, czy w przypadku wszystkich podstron, na których nie jest ono już potrzebne, faktycznie zostało ono usunięte.
Zasoby Googlebota, którego celem jest crawling stron, są ograniczone. Gdy odwiedza on Twoją stronę, kieruje się tytułowym crawl budgetem, aby ustalić, ile treści przeanalizować.
Choć robot ten jest w stanie automatycznie wykryć nowe treści i nadać im priorytet, to jednak niektóre czynniki mogą zaburzyć ten proces. Przykładowo, jeśli do nieistotnych podstron kieruje zbyt wiele wewnętrznych linków, Google nada im zbyt duży priorytet podczas dysponowania crawl budgetem. W rezultacie zabraknie go na nowe i zaktualizowane treści.
Sama wstępna wielkość crawl budgetu zależy od autorytetu witryny. Aby go ulepszyć, dbaj o jakościowe linki zwrotne i dobry content.
Przyczyny problemów z indeksowaniem strony mogą być czasami złożone, a zaadresowanie ich – czasochłonne. Jeśli szukasz pomocy pod tym względem, skontaktuj się z nami. Przeanalizujemy Twoją witrynę i wyeliminujemy wszelkie czynniki, które negatywnie wpływają na jej wido
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację