W tym artykule poruszamy:
Dzięki Google Ads (wcześniej AdWords) można pozyskać sporo klientów. Jak zatem skutecznie to robić za pomocą tego narzędzia? Na co szczególnie zwracać uwagę? W tym artykule skupimy się na tej kwestii, a dokładniej na poradach dotyczących reklam tekstowych/graficznych.
1. Wybierz odpowiedni rodzaj reklamy
Reklamy realizowane w Google Ads mogą być rozliczane na różne sposoby. Niektóre z systemów są lepsze w zależności od tego, jakie cele chcesz osiągnąć. Oto najpopularniejsze z nich:
- CPC (cost per click) – opłata jest pobierana za kliknięcie. System ten sprawdza się w generowaniu ruchu na stronę.
- CPM (cost per mile) – opłata jest pobierana za 1 000 wyświetleń reklamy. System ten sprawdza się w budowaniu świadomości marki.
- CPA (cost per acquisition) – opłata jest pobierana, gdy docelowy odbiorca podejmie pożądaną akcję. System ten sprawdza się w generowaniu konwersji.
2. Podstawowe wymagania
Jak zrobić dobrą reklamę AdWords? Pamiętaj o podstawowych wymaganiach, jakie podaje Google. Oto kilka najważniejszych kwestii:
- Nagłówek – limit nagłówka wynosi 30 znaków, a w każdej reklamie możesz zamieścić ich maksymalnie 3.
- Opis – limit to 90 znaków, a reklama wymaga przygotowania 2 tego typu opisów.
- Display URL – limit wynosi 15 znaków.
Oprócz tego Google podaje kilka innych porad dotyczących elementów, których należy unikać:
- Wykrzykniki znajdujące się w nagłówkach.
- Listy wypunktowane.
- Wielokropki.
- Wykorzystywanie dużych liter w celu uwypuklenia niektórych słów (np. SAMOCHÓD). Oczywiście nie obejmuje to przyjętych skrótów i nazw własnych (np. RAM).
- Niestandardowe symbole jak & lub *.
3. Zawrzyj call to action
O czynniku tym można łatwo zapomnieć. Gdy tworzysz nagłówek/opis reklamy, zawsze pamiętaj, do czego chciałbyś pobudzić odbiorcę. Czasami w grę wchodzi dokonanie zakupu, a kiedy indziej pozostawienie danych kontaktowych.
W ten sposób zwiększysz także współczynnik konwersji, gdyż osoby, które zobaczą reklamę, lepiej zrozumieją jej przekaz i po odwiedzeniu strony podejmą pożądane działania.
4. Monitoruj wydatki
Reklama w Google Ads to zwykle konkretna inwestycja, dlatego stale monitoruj swoje wyniki. Dzięki temu będziesz w stanie ustalić, czy może warto by było coś zmienić i poprawić.
Jak stworzyć dobrą reklamę AdWords (Ads) – podsumowanie
Prowadzenie dobrych reklam Google Ads obejmuje wiele innych czynników jak choćby tworzenie i testowanie różnych wariantów, czy podkreślanie unikatowej cechy oferty. Jest to zwykle zadanie trudne i czasochłonne, dlatego, jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, najlepiej powierz to zadanie profesjonalistom.
Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły tego, jak chcesz wykorzystać Google Ads dla swojego biznesu.