Jak zrobić dobrą reklamę Google Adwords?

Jak zrobić dobrą reklamę Google Adwords?

4 lipca 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Dzięki Google Ads (wcześniej AdWords) można pozyskać sporo klientów. Jak zatem skutecznie to robić za pomocą tego narzędzia? Na co szczególnie zwracać uwagę? W tym artykule skupimy się na tej kwestii, a dokładniej na poradach dotyczących reklam tekstowych/graficznych.

1. Wybierz odpowiedni rodzaj reklamy

Reklamy realizowane w Google Ads mogą być rozliczane na różne sposoby. Niektóre z systemów są lepsze w zależności od tego, jakie cele chcesz osiągnąć. Oto najpopularniejsze z nich:

  • CPC (cost per click) opłata jest pobierana za kliknięcie. System ten sprawdza się w generowaniu ruchu na stronę.
  • CPM (cost per mile) – opłata jest pobierana za 1 000 wyświetleń reklamy. System ten sprawdza się w budowaniu świadomości marki.
  • CPA (cost per acquisition) – opłata jest pobierana, gdy docelowy odbiorca podejmie pożądaną akcję. System ten sprawdza się w generowaniu konwersji.

2. Podstawowe wymagania

Jak zrobić dobrą reklamę AdWords? Pamiętaj o podstawowych wymaganiach, jakie podaje Google. Oto kilka najważniejszych kwestii:

  • Nagłówek – limit nagłówka wynosi 30 znaków, a w każdej reklamie możesz zamieścić ich maksymalnie 3.
  • Opis – limit to 90 znaków, a reklama wymaga przygotowania 2 tego typu opisów.
  • Display URL – limit wynosi 15 znaków.

Oprócz tego Google podaje kilka innych porad dotyczących elementów, których należy unikać:

  • Wykrzykniki znajdujące się w nagłówkach.
  • Listy wypunktowane.
  • Wielokropki.
  • Wykorzystywanie dużych liter w celu uwypuklenia niektórych słów (np. SAMOCHÓD). Oczywiście nie obejmuje to przyjętych skrótów i nazw własnych (np. RAM).
  • Niestandardowe symbole jak & lub *.

3. Zawrzyj call to action

O czynniku tym można łatwo zapomnieć. Gdy tworzysz nagłówek/opis reklamy, zawsze pamiętaj, do czego chciałbyś pobudzić odbiorcę. Czasami w grę wchodzi dokonanie zakupu, a kiedy indziej pozostawienie danych kontaktowych.

W ten sposób zwiększysz także współczynnik konwersji, gdyż osoby, które zobaczą reklamę, lepiej zrozumieją jej przekaz i po odwiedzeniu strony podejmą pożądane działania.

4. Monitoruj wydatki

Reklama w Google Ads to zwykle konkretna inwestycja, dlatego stale monitoruj swoje wyniki. Dzięki temu będziesz w stanie ustalić, czy może warto by było coś zmienić i poprawić.

Jak stworzyć dobrą reklamę AdWords (Ads) – podsumowanie

Prowadzenie dobrych reklam Google Ads obejmuje wiele innych czynników jak choćby tworzenie i testowanie różnych wariantów, czy podkreślanie unikatowej cechy oferty. Jest to zwykle zadanie trudne i czasochłonne, dlatego, jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, najlepiej powierz to zadanie profesjonalistom.

Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły tego, jak chcesz wykorzystać Google Ads dla swojego biznesu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!