20 czerwca 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz pozyskiwać klientów przez Internet, jedno z podstawowych pytań brzmi: „pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads)?”. Na co zatem się zdecydować? Kwestii tej bliżej przyjrzymy się w tym artykule.
Pozycjonowanie (określane też jako pozycjonowanie organiczne lub SEO) to zestaw działań, których celem jest lepsze dostosowanie strony względem wymagań Google. W ich skład wchodzi głównie:
Dzięki takim krokom strona staje się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu może ona pozyskiwać ruch organiczny od użytkowników, którzy wprowadzają w Google frazy kluczowe powiązane z tematyką witryny.
Pozycjonowanie – zalety:
Pozycjonowanie – wady:
Kampanie Google Ads (wcześniejsza nazwa to Google Adwords, która jest już nieaktualna, ale dalej wiele osób z niej korzysta) polegają na publikowaniu reklam w partnerskiej sieci Google. Mogą one pojawiać się w:
W przypadku takich reklam istnieją różne modele rozliczeń, gdzie opłata od reklamodawcy jest pobierana za kliknięcie (CPC), wyświetlenia (CPM), czy konwersję (CPA).
Kampania Google Ads – zalety:
Kampania Google Ads – wady:
Oba rozwiązania mają swoje zastosowanie. Jeśli chcesz efektywnie wydać swoje środki i jesteś w stanie poświęcić więcej czasu, aby zbudować solidny fundament pod promocję swojej oferty, skorzystaj z SEO.
Jeśli jednak chcesz skupić się na promocji np. jednego produktu, w przypadku którego nie ma raczej sensu tworzenia osobnej strategii pozycjonowania w Google, lepszym wyjściem będzie Google Ads.
Ogólnie rzecz biorąc, Twoja reklama w Google osiągnie najlepsze efekty, jeśli połączysz obie omówione metody i w pełni wykorzystasz fakt, jak wzajemnie się uzupełniają.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację