Pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads) – co wybrać?

Pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads) – co wybrać?

20 czerwca 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów przez Internet, jedno z podstawowych pytań brzmi: „pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads)?”. Na co zatem się zdecydować? Kwestii tej bliżej przyjrzymy się w tym artykule.

Pozycjonowanie – czym jest?

Pozycjonowanie (określane też jako pozycjonowanie organiczne lub SEO) to zestaw działań, których celem jest lepsze dostosowanie strony względem wymagań Google. W ich skład wchodzi głównie:

  • Optymalizacja techniczna.
  • Tworzenie i promowanie przydatnego contentu.
  • Pozyskiwanie linków zwrotnych.

Dzięki takim krokom strona staje się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu może ona pozyskiwać ruch organiczny od użytkowników, którzy wprowadzają w Google frazy kluczowe powiązane z tematyką witryny.

Pozycjonowanie – zalety:

  • Długoterminowe efekty.
  • Budowanie reputacji i rozpoznawalności marki.
  • Większe zaufanie ze strony klientów.

Pozycjonowanie – wady:

  • Efekty pojawiają się zwykle po 3-6, a nawet 12 miesiącach.
  • Praca związana z pozycjonowaniem musi być systematyczna, aby przyniosła efekty.

Kampania Google Ads – czym jest?

Kampanie Google Ads (wcześniejsza nazwa to Google Adwords, która jest już nieaktualna, ale dalej wiele osób z niej korzysta) polegają na publikowaniu reklam w partnerskiej sieci Google. Mogą one pojawiać się w:

  • Wynikach wyszukiwania Google.
  • YouTube.
  • Stronach partnerskich (np. dużych serwisach typu onet.pl).
  • Aplikacjach z Google Play.

W przypadku takich reklam istnieją różne modele rozliczeń, gdzie opłata od reklamodawcy jest pobierana za kliknięcie (CPC), wyświetlenia (CPM), czy konwersję (CPA).

Kampania Google Ads – zalety:

  • Uzyskaj widoczność na pierwszej stronie nawet natychmiastowo.
  • Przekieruj docelowych klientów dokładnie w to miejsce na stronie, które chcesz.
  • Dokładne narzędzia do monitorowania efektów.

Kampania Google Ads – wady:

  • Efekty są krótkoterminowe – gdy wyłączysz reklamy, tracisz całą widoczność.
  • Stosunkowo drogie z długoterminowej perspektywy.
  • Linki sponsorowane dotyczące Twojej strony są oznaczane jako „reklama”, przez co docelowi odbiorcy mniej im ufają.

Podsumowanie – co wybrać?

Oba rozwiązania mają swoje zastosowanie. Jeśli chcesz efektywnie wydać swoje środki i jesteś w stanie poświęcić więcej czasu, aby zbudować solidny fundament pod promocję swojej oferty, skorzystaj z SEO.

Jeśli jednak chcesz skupić się na promocji np. jednego produktu, w przypadku którego nie ma raczej sensu tworzenia osobnej strategii pozycjonowania w Google, lepszym wyjściem będzie Google Ads.

Ogólnie rzecz biorąc, Twoja reklama w Google osiągnie najlepsze efekty, jeśli połączysz obie omówione metody i w pełni wykorzystasz fakt, jak wzajemnie się uzupełniają.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!