Reklama elastyczna w Google – 4 powody dlaczego jest dla Ciebie

Reklama elastyczna w Google – 4 powody dlaczego jest dla Ciebie

Czas czytania: 7 min.

Jeśli rozpoczynasz przygodę z reklamą płatną w wyszukiwarce Google ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Poznaj reklamy stworzone przez Google właśnie z myślą o Tobie, jako pierwszy krok w świat marketingu internetowego. Reklamy elastyczne dostarczają wszystkich narzędzi niezbędnych do rozwoju Twojej firmy. Jeśli nie jesteś przekonany, czy są one odpowiednim wyborem, poniżej przedstawiam 4 powody dlaczego powinieneś je wybrać.

Czym są reklamy elastyczne w Google?

Firma Google dąży do najlepszego dopasowania treści reklamowych do odbiorców oraz optymalizacji wykorzystania budżetu posiadanego przez reklamodawcę. Od chwili powstania platformy Google Ads podstawową formą reklamy były reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania Google.

Reklamy tekstowe opierają się na prezentacji użytkownikom wyszukiwarki treści reklamowych przygotowanych przez reklamodawców, w większości właścicieli firm lub specjalistów od reklam Google Ads. Niestety nie zawsze treści przygotowane przez specjalistów od reklam lub właścicieli firm w pełni odpowiadają oczekiwaniom klientów wyszukujących produkty w wyszukiwarce. W odpowiedzi na ten problem firma Google przedstawiła elastyczne reklamy w wyszukiwarce.

Jak działają reklamy elastyczne?

Przeciętny użytkownik wyszukiwarki Google nie zauważy różnicy pomiędzy klasycznymi reklamami tekstowymi, a reklamami elastycznymi. Otrzyma jednak reklamę lepiej dopasowaną do swoich potrzeb i oczekiwań. Prawdziwa magia reklamy rozpoczyna się w jej kreatorze.

Tworząc reklamę elastyczną reklamodawca nie musi skupiać się na stworzeniu spójnego przekazu całej reklamy, w której skład wchodzą trzy nagłówki, dwa hasła reklamowe i szeroka liczba rozszerzeń. Tworząc reklamy elastyczne Google wyszło z założenia, że reklamodawca wie, co chce przekazać klientowi, ale nie musi wiedzieć jak to zrobić.

Tworząc elastyczną reklamę tekstową skupiamy się na podaniu jak największej ilości nagłówków oraz haseł reklamowych, które są przez Google testowane i mieszane w celu dobrania wersji generującej największy CTR, ilość kliknięć w stosunku do wyświetleń.

Dlaczego warto korzystać z reklam elastycznych?

1. Zoptymalizowane reklamy w wyszukiwarce w zależności od urządzenia

Reklamy elastyczne biorą pod uwagę, że użytkownicy korzystają z różnych urządzeń, w odpowiedzi na to kreator reklam elastycznych wymaga podawania treści reklamowych o zmiennej długości, które są następnie wykorzystywane do wyświetlania na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych. Wygoda użytkownika wyszukiwarki jest w tym wypadku kluczowa.

Stosowanie nadal klasycznych reklam tekstowych powodowałoby wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych, takich jak telefony ściany tekstu lub zdań, urwanych w połowie. Obie te sytuacje zniechęcałyby do skorzystania z oferty reklamodawcy.

2. Docieranie do większej liczby klientów

Reklamy elastyczne to więcej niż słowa kluczowe, do których przyzwyczailiśmy się przez lata. Zastosowanie uczenia maszynowego oraz modeli AI pozwala na docieranie dalej niż słowa kluczowe. Dzięki reklamom elastycznym możesz kierować swój przekaz do grup odbiorców o konkretnych zainteresowaniach. Są to klienci, którzy mogą jeszcze nie być świadomi, że potrzebują Twoich usług, ale sztuczna inteligencja już to wie.

Sztuczna inteligencja napisałaby teraz zapewne, że “w dzisiejszym nowoczesnym świecie dostępu do internetu konkurencja jest duża” i zapewne miałaby rację. Konkurencja w internecie jeszcze nigdy nie była tak duża i zacięta jak teraz i jestem przekonany, że to dopiero początek.

Poszerzanie grup odbiorców i docieranie do nowych klientów staje się kluczowe przy budowie stabilnej pozycji firmy na rynku.

3. Zautomatyzowane reklamy

Każda reklama potrzebuje opieki i stałej optymalizacji dla osiągnięcia do swojego pełnego potencjału. Korzystając z reklam elastycznych dostajesz jednak pomoc, która jest nieoceniona dla nowicjuszy w świecie Google Ads.

Wdrażając reklamy elastyczne Google wzięło na siebie automatyzację stawek za kliknięcie w poszczególne frazy i reklamy jednocześnie dostarczając niemal codziennie rekomendacji odnośnie poprawy optymalizacji Twoich kampanii. To jak jazda na rowerze z doczepianymi kółkami. Dużo trudniej jest się Wam przewrócić, ale też nigdy nie osiągniecie pełnego potencjału.

Wydobycie pełnego potencjału z Google Ads to proces nieustannej nauki, któremu poświęcają się Specjaliści Google Ads. Wykorzystaj wiedzę naszych specjalistów Google Ads!

4. Optymalizacja reklam w czasie rzeczywistym

Reklamy elastyczne dostarczają kluczowych informacji na temat ich skuteczności z opóźnieniem zaledwie kilku godzin, a w przypadku integracji z Google Analytics nawet w kilkadziesiąt minut. Dzięki temu możemy szybko reagować i optymalizować kampanie zwiększając nasze szanse w starciu z konkurentami.

Wiedząc jak naszą reklamę odbierają klienci oraz co ważniejsze, jak wypada ona na tle konkurencji, mamy pełną wiedzę o sposobie jej optymalizacji, którą możemy przekuć w sukces.

Miała być bomba, wyszedł kapiszon – prawda o reklamie elastycznej

Kiedy Google ogłosiło wdrożenie reklam wspieranych przez AI branża Marketingu Internetowego zamarła, a następnie zadrżała w posadach. Google odbierało reklamy Specjalistom i oddawało je w ręce ludu. Faktycznie, reklamy stały się bardziej dostępne i możliwe do uruchomienia przez samych właścicieli reklamowanych firm. Stworzenie konta i ustawienie podstawowych treści reklamowych wymagało od tej pory pół godziny czasu. Jak się jednak okazało wracając do mojej wcześniejszej przenośni, była to jazda na rowerze z doczepionymi kółkami.

Reklamy elastyczne uruchamiane przez właścicieli stron osiągały i nadal osiągają niższy CTR od reklam tworzonych przez specjalistów, a same Rekomendacje przedstawiane przez Google są zautomatyzowane do stopnia, w którym ich wdrożenie może reklamie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

O braku sukcesu reklam elastycznych może świadczyć historia pensji doświadczonych specjalistów Google Ads. Z najlepiej opłacanych specjalistów od Marketingu internetowego zostali zdegradowani do minimalnych pensji krajowych, aby w krótkim czasie powrócić na swój tron.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!