Aktualizacja Głównego Algorytmu Wyszukiwania. Google złamało własną zasadę

Aktualizacja Głównego Algorytmu Wyszukiwania. Google złamało własną zasadę

15 marca 2019 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.

12 Marca 2019 roku miała miejsce szeroka aktualizacja głównego algorytmu Google. Dla specjalistów SEO, na bieżąco śledzących zmiany w SERPach, informacja ta była bardziej potwierdzeniem, aniżeli zaskoczeniem. Stanowczym zaskoczeniem było to, skąd przyszło potwierdzenie.

Google w Środę potwierdziło, że wypuściło szeroką aktualizację głównego algorytmu wyszukiwania. Jednocześnie firma ponowiła swoje stanowisko z czasu Medical Update (aktualizacja algorytmu w sierpniu 2018 roku):

„Nasza rada dotycząca tej aktualizacji pozostaje niezmienna do poprzedniej. Jeśli aktualizacja wpłynęła negatywnie na twoją stronę nie ma możliwości naprawy”

Potwierdzenie aktualizacji wyszło z ust Dannego Sullivana, który z ramienia Google często udziela porad oraz prowadzi Hangouty dla webmasterów.

Dlaczego aktualizacja algorytmu Google jest istotna?

Google dokonuje kilku zmian głównego algorytmu wyszukiwarki rocznie. Niemal nigdy jednak ich nie potwierdza. Zarówno poprzez swoje konto na portalu Twitter, jak i na blogu dla webmasterów Google wielokrotnie podkreślało, że w przypadku zmian w głównym algorytmie nie można zrobić czegoś konkretnego, by poprawić wyniki. Zmiana taka nie jest kierowana przeciwko jakiemuś działaniu, ale ma za zadanie poprawić wyniki wyszukiwania poprzez wprowadzenie zmian w wielu aspektach algorytmu.

Przypomnijmy, że poprzednią głośną zmianą głównego algorytmu była Medical Update, która w założeniu miała wpłynąć na strony z branży medycznej oraz YMYL (Your Money Your Life)miała również potężny wpływ na wiele małych stron internetowych, które straciły widoczność kosztem dużych portali. W przypadku Medical Update Google również wydało oświadczenie:

„Nasza rada dotycząca tej aktualizacji pozostaje niezmienna do poprzedniej. Jeśli aktualizacja wpłynęła negatywnie na twoją stronę nie ma możliwości naprawy”

 Jeśli Google zdecydowało się na potwierdzenie kolejnej zmiany głównego algorytmu, pozostaje się zastanowić, czy oznacza to kolejne poważne zmiany dla tej samej grupy stron, a może ponownie czeka nas tornado w SERPach.

Jeśli pozycje waszych stron uległy zmianie w ostatnich dniach, może to nie być wynik optymalizacji, a wpływ zmian w algorytmie.

Co zmieniła aktualizacja algorytmu Google?

Na tym etapie trudno jest wyciągnąć wiążące wnioski co do grup stron, które mogły zostać dotknięte zmianą. Duże wahania zauważyliśmy w wynikach wyszukiwania dla stron z branży gastronomicznej. Dalszej analizy wymaga jednak wyciągnięcie elementów wspólnych dla dotkniętych spadkiem domen.

Branża gastronomiczna, ze szczególnym uwzględnieniem restauracji, cechuje się zazwyczaj niewielką ilością treści na stronie. Na chwilę obecną jednak ilość treści wydaje się nie mieć związku ze zmianami pozycji. Spadki dotknęły zarówno stron z zadbanym contentem jak i tych pozbawionych go.

Śledząc nasz blog na bieżąco znajdziecie świeże aktualizacje na temat algorytmu oraz liczne ciekawe porady.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!