Wyszukiwarka Bing potrafi teraz odpowiedzieć na proste pytania  „Tak”/„Nie”

Wyszukiwarka Bing potrafi teraz odpowiedzieć na proste pytania „Tak”/„Nie”

22 stycznia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Bing ogłosiło we wtorek, że wyszukiwarka potrafi teraz odpowiedzieć na wybrane pytania Tak/Nie. Nowa opcja zawiera prostą odpowiedź jednowyrazową jak również karuzelę krótkich odpowiedzi pochodzących z różnych stron internetowych, na wzór Googlowskich Featured Snippetów. W celu przygotowania odpowiedzi wyszukiwarka wykorzystuje mechanizm „natural-language modeling”.

Poniżej znajduje się wizualizacja wyników na zapytanie „can dogs eat chocolate” przed zmianą

Oraz nowa forma wyświetlania odpowiedzi już po wprowadzeniu zmiany

Część zapytań generujących jednowyrazową odpowiedź będzie również wywoływała opcję uściślenia pytania w celu uzyskania bardziej precyzyjnej odpowiedzi, tak jak to widzimy na powyższym screenie. Pomimo, że opcja jest na tą chwilę dostępna jedynie w USA już nie możemy się doczekać jej rozszerzenia na cały świat. Bing pokazuje, że istnieje wiele innych opcji rozwoju wyszukiwarek, aniżeli podążanie za trendami generowanymi przez Google. Z drugiej strony kwestią czasu jest, kiedy gigant z Mountain View powieli to rozwiązanie, co może zająć im mniej czasu aniżeli Bingowi rozszerzenie opcji na cały świat.

Jak działają krótkie odpowiedzi?

W przedstawionym przypadku pytania czy psy mogą jeść czekoladę wykorzystywane jest modelowanie „Natural Language Representation” (NLR). NLR potrafi przetworzyć informację „czekolada jest toksyczna dla psów” i rozpoznać znaczenie, że psy nie mogą jeść czekolady pomimo że informacja taka nie pada w treści.

W celu stworzenia tej opcji Bing rozpoczął od posiadającego bazowe dane modelu językowego, który dostosował do wykonywania równocześnie dwóch zadań. Rozpoznania istotności informacji dla zadanego zapytania oraz dostarczenia definitywnej odpowiedzi „Tak” „Nie” poprzez sumowanie odpowiedzi z różnych źródeł.

Proste pytania a Fake News

W kontekście dalszego rozwoju narzędzia, a w szczególności jego wejścia na rynek europejski interesujące będzie zderzenie z Fake Newsami oraz szeroko rozpowszechnianymi informacjami bez poparcia naukowego.

Jak pokazują modele matematyczne przyrost oraz wzajemna relacyjność stron anty szczepionkowych w stosunku do rzetelnych źródeł medycznych może w perspektywie 5 lat spowodować, że treści anty szczepionkowe będą częściej spotykane od rzetelnych informacji. Czy w takim wypadku narzędzie Bing będzie służyło do rozpowszechniania błędnych informacji, czy też wykonywana będzie ręczna korekcja wybranych pytań?

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!