Kiedy należy zmienić stronę internetową przy pozycjonowaniu?

Kiedy należy zmienić stronę internetową przy pozycjonowaniu?

25 marca 2019 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 5 min.

W bezpośrednim kontakcie, na etapie działu handlowego, jak i pierwszej rozmowie przeprowadzanej przez dział SEO, często poruszaną przez klientów kwestią jest zmiana pozycjonowanej strony internetowej na nową o odświeżonym wyglądzie lub innym systemie CMS. Pytanie to szczególnie często pojawia się wśród klientów, których strony stworzone są w oparciu o czysty kod HTML z pominięciem panelu zarządzania treścią lub zostały zbudowane na niszowych systemach CMS.

Technologie internetowe rozwijają się w niezwykłym tempie, dostarczając twórcom i właścicielom stron wciąż nowych rozwiązań, pozwalających na tworzenie witryn atrakcyjnych wizualnie i zapewniających szeroki wachlarz funkcjonalności. Część nowo powstałych projektów internetowych nie jest jeszcze w pełni rozwinięta i wymaga dużego nakładu pracy programistycznej, aby osiągnąć pełnię funkcjonalności.

W DNS Group dział handlowy aktywnie współpracuje z Webmasterami i Pozycjonerami, aby dostarczyć klientowi najlepiej dopasowane rozwiązanie.

Rozpoczynam pozycjonowanie. Czy potrzebuję nowej strony www?

W 90% przypadków pozycjonowanie nie wymaga zmiany strony internetowej. Strony kodowane w HTML lub PHP z pominięciem paneli zarządzania treścią są rozwiązaniami podatnymi na działania SEO i w przypadku otrzymania dostępu do plików strony, doświadczony pozycjoner jest w stanie przeprowadzić wszystkie działania wymagane do osiągnięcia przez powierzoną stronę odpowiedniej widoczności.

Również większość systemów CMS funkcjonujących na rynku jest w pełni dostosowana do wymagań SEO lub przy prostej modyfikacji pozwala na takie dostosowanie i prowadzenie skutecznego pozycjonowania. Twórcy systemów CMS w większości wypadków dostrzegają wagę widoczności strony w Google i znają mechanizmy kierujące wyszukiwarką, a co za tym idzie dostarczają rozwiązania przyjazne pozycjonerom.

Inna agencja powiedziała, że strona nie nadaje się do pozycjonowania – dlaczego?

Powodów może być co najmniej kilka.  

  1. Priorytety. Wiele agencji interaktywnych stosuje zróżnicowane wynagrodzenie dla sprzedawców, zależnie od typu i wartości pozyskanej usługi. Możliwe jest więc, że dzwoniący z ofertą pozycjonowania przedstawiciel handlowy próbuje pozyskać dodatkową usługę kosztem nieświadomego właściciela strony internetowej. Jeśli propozycja zmiany strony internetowej nie wynika z konieczności technicznych lub chęci poprawienia jej atrakcyjności wizualnej i UX zmiana nie jest konieczna.
  2. Niewiedza. Brak prawidłowego przeszkolenia sprzedawców w połączeniu z nie dostarczeniem podstawowych narzędzi analitycznych mogą prowadzić do sytuacji, w której osoba kontaktująca się z potencjalnym klientem może nieświadomie wprowadzić go w błąd, sugerując działanie, które nie jest konieczne. Jeśli strona internetowa nie jest starsza niż trzy lata i była tworzona przy pomocy sprawdzonych i w pełni zaktualizowanych rozwiązań prawdopodobnie będzie ona wymagała jedynie drobnych aktualizacji, które może wykonać dział SEO.
  3. Niekompetentny pozycjoner. To jest najniebezpieczniejsza sytuacja. Na rynku dostępnych jest wiele systemów CMS. Doświadczeni pozycjonerzy z kilku lub kilkunastoletnim stażem zazwyczaj mogą się pochwalić pewnym stopniem znajomości co najmniej kilkunastu, jeśli nie kilkudziesięciu z nich. Większość systemów CMS dostępnych na rynku tworzona jest w oparciu o język programowania PHP i jego pochodne. Jednym z wyjątków może być CMS Mokio stworzony w oparciu o język Ruby on Rails.

Masz stronę na CMS Mokio? Specjaliści DNS Group pozycjonują strony na Mokio!

Wysokiej klasy specjaliści SEO posiadają również wiedzę z zakresu programowania stron i nawet w przypadku nie znajomości systemu CMS mogą przeprowadzić prace pozycjonujące, wprowadzając zmiany bezpośrednio w kodzie strony.

Kiedy zmiana strony www na nową jest konieczna?

W internecie bez trudu można natrafić na strony napisane w przestarzałych technologiach, które nie są rozwijane lub aktualizowane od wielu lat. Takie strony charakteryzują się zazwyczaj brakiem responsywności, czyli dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Google wprowadziło zasadę Mobile Index First promując strony, które pozwalają na łatwą obsługę na telefonach i tabletach. Strony nie dostosowane do urządzeń mobilnych będą osiągać gorsze wyniki, a docelowo mogą zostać zupełnie usunięte z wyników wyszukań na urządzeniach mobilnych.

Ponad połowa ruchu w polskiej wersji wyszukiwarki Google pochodzi w chwili obecnej z urządzeń mobilnych i z każdym rokiem ten procent rośnie. Nie wiesz, czy twoja strona jest responsywna? Włącz ją na telefonie, jeśli w celu wygodnego czytania będziesz musiał oddalać i przybliżać jej fragmenty oznacza to brak responsywności.

Przedstawiciel innej agencji zasugerował ci zmianę strony na nową? Zasięgnij drugiej opinii specjalistów DNS Group!

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!