Każdego roku algorytmy Google aktualizowane są tysiące razy. Każda aktualizacja algorytmu ma za zadanie zapewnić wyświetlanie jak najbardziej trafnych i wiarygodnych wyników użytkownikom wyszukiwarki.
Zdecydowana większość aktualizacji algorytmów Google pozostaje niezauważona dla dla przeciętnych użytkowników wyszukiwarki wpływając jedynie na pracę specjalistów SEO. Pojawiające się jednak regularnie Core Updates Google wpływają w drastyczny sposób na prezentowane wyniki wyszukiwania i nie sposób ich przeoczyć.
Poniżej prezentujemy stale aktualizowaną listę aktualizacji wyszukiwarki Google. Zarówno tych potwierdzonych przez samą wyszukiwarkę, jak i zaobserwowanych przez Analityków SEO.
- 13 luty – Senuto pokazało dość silną zmianę w polskim indeksie Google (13.55). Nie jest to tak wyraźna zmiana, jak ta z 23 stycznia, ale obserwujemy odbicie dla wielu stron, które straciły widoczność w styczniu. Amerykańskie portale branżowe na tą chwile nie informują o znaczących zmianach w algorytmie.

- 23 stycznia – Począwszy od 19 stycznia narzędzia zaczęły pokazywać zmianę w rankingu Google. Szczyt aktywności w USA przypada na 22 stycznia. W Polsce również widoczna jest wyraźna zmiana w algorytmie między innymi na wykresie Senuto.

- 14 stycznia – Amerykańscy analitycy poinformowali o kolejnej niepotwierdzonej aktualizacji algorytmu, która rozpoczęła się 14 i 15 stycznia. W polce widać globalne zmiany w wynikach wyszukiwania po 16 stycznia. Zmianie ulegają zarówno frazy konkurencyjne jak i frazy niszowe. Jest to największa zmiana w wyszukiwarce od Grudnia 2021. Polskie narzędzia na tą chwile nie raportują zmian.

- 11 stycznia – Niepotwierdzona aktualizacja Algorytmu Google dotknęła głównie anglojęzycznych wyników wyszukiwania. W polskich SERPach nie zauważono większych zmian. Wskazana aktualizacja algorytmu może być powiązana ze zmianą w wyszukiwarce sygnalizowaną przez Senuto na dzień 09.01.2022.
